25.02.2014.
Prigovor osiguratelju - potreba ili gubitak vremena

Člankom 89.st.1. t. 8. Zakona o osiguranju određena je obveza društva za osiguranje da kod (prije) sklapanja ugovora o osiguranju pisano obavijesti ugovaratelja osiguranja, među ostalim, i o „načinu rješavanja sporova ugovornih strana“. Tu obvezu veliki broj osiguratelja još uvijek nije ozbiljno shvatio i još uvijek su u uporabi uvjeti osiguranja doneseni nakon stupanja na snagu ove zakonske odredbe, a da ipak ne sadrže informaciju o načinu rješavanja sporova između osiguratelja i ugovaratelja osiguranja.
Treba podsjetiti da je navedena zakonska odredba preuzeta iz europskog prava, a da joj je svrha informirati potrošača (ugovaratelja osiguranja) i omogućiti mirno rješenje spora u izvansudskom postupku, čime se postiže to da se zahtjevi rješavaju brže i jeftinije, bez dodatnih/velikih/ troškova suda i svega onoga što je vezano uz vođenje parnice. Ta se svrha propisa može postići samo ako je osiguratelji ozbiljno shvate i ne pristupaju joj formalistički, unijevši je u uvjete, da udovolje zakonskoj odredi, a bez namjere da se po istoj i postupi.
Upravo to se dogodilo J. L.-u, koji je u skladu s uvjetima kasko osiguranja osiguratelja X, nezadovoljan odlukom referenta o isplati iznosa osigurnine, a sukladno uputi koju je pismeno dobio od osiguratelja, uputio prigovor „drugostupanjskoj komisiji„ osiguratelja. U prigovoru je naveo svoje argumente, priložio neke nove dokaze (račune, jer se radilo o visini popravka) i, na svoje iznenađenje, nakon tridesetak dana dobio odgovor koji je ukratko glasio da je „drugostupanjska komisija ostala kod odluke referenta„.
Vjeruje da drugostupanjska komisija njegove navode nije ni razmatrala, a što zaključuje i iz činjenice da nema argumenata u odluci iz kojih bi bilo vidljivo zašto njegov prigovor nije uvažen. „Za ništa sam gubio vrijeme vjerujući da će prigovor biti razmotren u skladu s mojim navodima i dokazima, a ispalo je da su gospoda iz osiguranja birokratski potvrdila odluku svoga kolege referenta …“, jada se J.L.
Ne ulazeći u detalje konkretnog slučaja valja poći od toga da u uvjetima osiguranja, u informaciji ugovaratelju, mora biti naveden način izvansudskog rješavanja spora s osiguranikom s detaljnim uputama komu se prigovor/ pritužba podnosi, forma i sadržaj prigovora, rok u kojemu se prigovor mora riješiti i sl. Posebno je važno da prigovor sadrži i razloge prigovaranja, te zahtjeve podnositelja prigovora - osiguranika i dokaze kojima se zahtjevi potkrepljuju. Tako ozbiljan prigovor i ozbiljan pristup njegovom rješavanju ne bi smio biti birokratski primljen i rješavan, jer tako zasigurno neće postići svrhu propisa iz čl. 89. Zakona o osiguranju: osiguranik će ostati nezadovoljan, uvjeren da njegovi argumenti nisu uzimani u obzir, i u konačnici – opet će sve završiti na sudu.
Izdvojeni članci
Porezi i financije
Koja će biti najtraženija zanimanja u 2025. godini?
Donosimo kratak pregled zanimanja za koja se predviđa da će biti najtraženija u 2025. godini, s posebnim naglaskom na Hrvatsku
Porezi i financije
Povećanje praga za ulazak u sustav PDV-a
Prag za PDV obveznike povećao se s 40.000,00 eura na 60.000,00 eura. Ova promjena ima značajan utjecaj na mnoge porezne obveznike i zahtijeva pažljivo praćenje i prilagodbu