25.02.2014.
Prigovor osiguratelju - potreba ili gubitak vremena
Člankom 89.st.1. t. 8. Zakona o osiguranju određena je obveza društva za osiguranje da kod (prije) sklapanja ugovora o osiguranju pisano obavijesti ugovaratelja osiguranja, među ostalim, i o „načinu rješavanja sporova ugovornih strana“. Tu obvezu veliki broj osiguratelja još uvijek nije ozbiljno shvatio i još uvijek su u uporabi uvjeti osiguranja doneseni nakon stupanja na snagu ove zakonske odredbe, a da ipak ne sadrže informaciju o načinu rješavanja sporova između osiguratelja i ugovaratelja osiguranja.
Treba podsjetiti da je navedena zakonska odredba preuzeta iz europskog prava, a da joj je svrha informirati potrošača (ugovaratelja osiguranja) i omogućiti mirno rješenje spora u izvansudskom postupku, čime se postiže to da se zahtjevi rješavaju brže i jeftinije, bez dodatnih/velikih/ troškova suda i svega onoga što je vezano uz vođenje parnice. Ta se svrha propisa može postići samo ako je osiguratelji ozbiljno shvate i ne pristupaju joj formalistički, unijevši je u uvjete, da udovolje zakonskoj odredi, a bez namjere da se po istoj i postupi.
Upravo to se dogodilo J. L.-u, koji je u skladu s uvjetima kasko osiguranja osiguratelja X, nezadovoljan odlukom referenta o isplati iznosa osigurnine, a sukladno uputi koju je pismeno dobio od osiguratelja, uputio prigovor „drugostupanjskoj komisiji„ osiguratelja. U prigovoru je naveo svoje argumente, priložio neke nove dokaze (račune, jer se radilo o visini popravka) i, na svoje iznenađenje, nakon tridesetak dana dobio odgovor koji je ukratko glasio da je „drugostupanjska komisija ostala kod odluke referenta„.
Vjeruje da drugostupanjska komisija njegove navode nije ni razmatrala, a što zaključuje i iz činjenice da nema argumenata u odluci iz kojih bi bilo vidljivo zašto njegov prigovor nije uvažen. „Za ništa sam gubio vrijeme vjerujući da će prigovor biti razmotren u skladu s mojim navodima i dokazima, a ispalo je da su gospoda iz osiguranja birokratski potvrdila odluku svoga kolege referenta …“, jada se J.L.
Ne ulazeći u detalje konkretnog slučaja valja poći od toga da u uvjetima osiguranja, u informaciji ugovaratelju, mora biti naveden način izvansudskog rješavanja spora s osiguranikom s detaljnim uputama komu se prigovor/ pritužba podnosi, forma i sadržaj prigovora, rok u kojemu se prigovor mora riješiti i sl. Posebno je važno da prigovor sadrži i razloge prigovaranja, te zahtjeve podnositelja prigovora - osiguranika i dokaze kojima se zahtjevi potkrepljuju. Tako ozbiljan prigovor i ozbiljan pristup njegovom rješavanju ne bi smio biti birokratski primljen i rješavan, jer tako zasigurno neće postići svrhu propisa iz čl. 89. Zakona o osiguranju: osiguranik će ostati nezadovoljan, uvjeren da njegovi argumenti nisu uzimani u obzir, i u konačnici – opet će sve završiti na sudu.
Izdvojeni članci
Radno pravo
Povećanje bruto plaća u 2025. godini
U 2025. godini očekujemo značajno povećanje minimalne bruto plaće u Hrvatskoj, s dosadašnjih 840 eura na 970 eura
Porezi i financije
Što donosi novi porez na nekretnine u 2025. godini?
Porez će se utvrđivati prema stanju na dan 31. ožujka. Za onog tko na taj dan bude vlasnik nekretnine provjerit će se je li nekretninu dugoročno iznajmio ili u njoj živi, a ako je u kratkoročnom najmu ili prazna, plaćat će se porez
Radno pravo
Promjene u Zakonu o tržištu rada
Na 32. sjednici Vlade RH predložene su izmjene i dopune Zakona o tržištu rada. Ove reformske mjere donose nekoliko ključnih promjena koje bi trebale poboljšati situaciju za nezaposlene