Prvi pupoljci na mladom bademu već polako pokazuju svoju ljepotu i najavljuju proljeće. No, dok nastaje ovaj tekst, i pahuljice snijega romantično padaju kao da žele reći da zimi još nije kraj i da će se u gorskim krajevima još govoriti o lancima na kotačima. Bilo kako bilo, tema je već izabrana, a proljeće sigurno dolazi za koji tjedan. Što raditi s automobilom poslije hladne zime i njegovog korištenja u otežanim uvjetima? Nekada smo, kao mladi mehaničari, napornim vlasnicima znali reći da treba zimski zrak u gumama zamijeniti proljetnim, i onda se iza kantuna slatko smijali. Kako u svakoj šali ima malo istine, ne bi bilo loše, što nema veze ni s proljećem, ni s ostalim godišnjim dobima, u vaše gume upuhati dušik. To je plin koji povoljno djeluje na trajnost i bolju elastičnost gume i koji ostaje u gumi dok se ne probuši. Neki odmah odustaju, čim čuju da je riječ o plinu, misleći da je zapaljiv i da može doći do eksplozije. Bez straha, on je potpuno bezopasan i već ga mnogi vulkanizeri koriste. U ono prošlo vrijeme, stvarno je trebalo i "zimsko" ulje mijenjati s onim "ljetnim", no to smo već davno prevazišli, i motorna ulja koja se sada koriste, ostaju u motoru cijelu godinu. Kad sunce bude jače pripeklo i kad više od snijega ne bude opasnosti, svakako svoj auto detaljno operite, kako s vanjske, tako i unutrašnje strane. Ono što je dosta važno, naročito kod starijih automobila, za koje vlasnici znaju da još neće u prodaju, je pranje donjeg dijela, tj. trbuha. Sami ćete vrlo teško to učiniti jer je šmrkom teško doći do skrivenih mjesta, koja su i najopasnija, budući se tamo skupila zaostala sol sa ceste i polako radi svoj posao, tj. rupicu na limu. Isto je kao s karijesom u zubu. Ispočetka je to mala rupica, a ako je zanemarite i ne sanirate na vrijeme, mali, sitni i brzi popravak, narast će do problema koga treba riješavati kod autolimara i lakirera. Spomenuto podno pranje najbolje je obaviti u autopraonici, gdje vas za desetak kuna poštede mukotrpnog saginjanja ispod auta i gađanja pravih mjesta koje morate posebno dobro oprati. Tamo auto sam klizi po traci, a ispod njega mlaz tople vode pod tlakom ispere sve zimske grijehe. Ipak ne bi bilo loše kad se vozilo dobro iscjedi i osuši s njim ići na kanal ili dizalicu i prekontrolirati da li ima bilo kakvih oštećenja, jer osim soli, i pijesak koji se posipava protiv proklizavanja, katapultiran s gume kotača, može negdje oštetiti zaštitni sloj. To obično nije slučaj na novijim automobilima, koji su posebno zaštićeni protiv takvih oštećenja i imaju i dvanaestgodišnju garanciju na prohrđavanje, no starija vozila tome su dosta podložna. I novi automobili mogu imati takvih problema, ako su nekad imali veća oštećenje u prometnoj nezgodi, a prilikom popravka zaštita nije izvedena po pravilu struke, ili su korišteni zamijenski limarski dijelovi ne baš dobre kvalitete. Tada se na limu počinju pojavljivati pupoljci, ali ne oni bijeli, kao s početka teksta, nego smeđkasti, koji bez obzira na proljeće svoje "cvjetove" šire sve više i više, dok se oni ne izgube, a na istom mjestu nastane rupa. Ako ste uočili početak hrđe, reagirajte odmah. Malo brusnog papira, temeljne boje i laka koji odgovara boji vašeg auta, riješit će moguće probleme. Toliko oko karoserije. Onaj koji je najviše patio zbog niskih temperatura i bio opterećen, ponekad iznad svojih mogućnosti, zove se akumulator. Pogledajte u kakvom je stanju. Ako imate običnu varijantu, koja je i najčešća i gdje se može kontrolirati nivo elektrolita u pojedinom otvoru - ćeliji, odvijte čepove i provjerite ako je nivo do propisane oznake ili par milimetara iznad tih okomitih ćelija. Nije li tome tako, dolijte isključivo destiliranu vodu i produžite mu vijek. Bude li oko priključnih klema bijelih ili svijetlo plavih naslaga i taloga, demontirajte kleme, čeličnom četkom dobro ih očistite, kao i polove akumulatora, namažite tankim slojem masti i vratite ih na mjesto. Prije otkopčavanja klema, budite sigurni da vam radio nije kodiran, jer ako je tome tako, a ne znate kod, više ga bez pomoći radio servisa nećete upaliti. U zimskim uvjetima sigurno ste potrošili dosta tekućine za pranje stakla i oštetili metlice brisača. Kad prođe zima, možete prijeći na ljetnu tekućinu, bez "minusa" alii nemojte pretjeravati s miješanjem. Idealan odnos je dvije trećine vode i jedna trećina sredstva za pranje. "Jače" mješanje stvara previše pjene, a neke tekućine još uvijek nepovopljno djeluju na boju automobila. Ako metlice prilikom brisanja ostavljaju trag, zamijenite ih. Premalo koštaju da bi škiljili kroz staklo i nagađali što se događa ispred vas, pa još i izazvali saobraćajku. Da vam se ne dogodi kao mladom dečku iz Imotskog, gdje je Mercedes zakon i kojemu je otac dao takav auto i upozorio ga da pazi kako vozi. Mladić se ipak slupao, a za kaznu mu je otac kupio novoga BMW-a...........pa neka ga bude sram!