Posljednji veliki pljuskovi stavili su na muku mnoge vozače, naročito one koji su vlasnici starijih automobila. Prisutnost vode od kiše u kabini neki su imali zato jer su morali prolaziti kroz veliku vodenu bujicu, ali neki nisu ni pomakli auto s parkirališta, pa im je svejedno pod automobila bio pun vode. Ova tema nas vraća u davna vremena, kad su našim cestama vladali Stojadini, Četvorke i drugi ( polu ) proizvodi naših ili istočnih proizvođača. Već nakon malo kišice, tadašnji riječki Autoservis i Autohrvatska, bili su krcati navedenih vozila u garantnom roku i njihovih bijesnih vlasnika koji su se žalili na propuštanje vode u kabinu. Kako sam, kao mladi referent za reklamacije, bio prvi na udaru njihovog bijesa, mogu iz prve ruke posvjedočiti o tim problemima. Neću tvrditi da su u ono vrijeme teškog socijalizma, serviseri bili tako savjesni, pa su svaki posao napravili s maksimalno kvalitetno. Isto tako su u njihovim glavama ponekad vladale alkoholne pare, ali da su tvornice napravile remek djela fuša i nedovršenog posla, najveća je istina. Kad se već nije smjelo štajkati, bar se mogao obaviti posao kako ne valja. Kažu da je istinita ona priča kad su u servisu skinuli oblogu vratiju koja se nisu mogla zatvoriti i u vratima našli napisanu poruku "kakva plata, takva vrata". Još je samo falilo ono "pozdrav iz Kragujevca, pozdravlja vas Milojica". Onih par Yuga koji su izvezeni u Ameriku, na staklu su morali imati naljepnicu "not water proof", tj. propušta vodu! Naravno da je danas stvar potpuno drugačija, jer bi proizvođač koji bi radio takve aute, za par mjeseci morao staviti ključ u bravu. No, rekli smo propuštanja se ipak događaju. Neugodno je nakon većeg pljuska ujutro sjesti u auto i zagaziti u lokvicu vode ili ju, u prvom zavoju dobiti po nogama. U tom momentu nismo svjesni da li je to neki banalni uzrok ili se, nedaj Bože, negdje na karoseriji pojavila rupa. Otklanjanje propuštanja u kabinu spada u jednu od neugodnijih radnji oko automobila. Problem je u tome što voda može ulaziti na jednoj strani, ali puštati na savim drugoj, jer do tog mjesta dođe uz neki kabel, cijev ili slično. Na automobilu postoji više od dvadesetak mjesta gdje voda može ulaziti, od stakla, vratiju, antene, štop lampi, ventilacije i na svakom spoju karoserije. Kod novijih automobila najčešći i najbezazleniji problem je propuštanje vode u kabinu zbog zaštropanih odvodnih kanala ispred vjetrobranskog stakla ili u prostoru motora. Oni se napune jesenjim lišćem koji ih zatrpa do te mjere da postanu potpuno nepropusni i veće količine vode se zadržavaju u procjepima karoserije. I najmanje slabo brtvljenje neke sajle ili električnog provodnika koji ulazi u kabinu, za posljedicu ima izljevanje vode u unutrašnjost vozila. Koliko mukotrpno ponekad zna biti pronalaženje mjesta lošeg spoja, govori i činjenica da se često propuštanje ne riješi prvi put, nego traženje opet treba ponoviti. Naročito, što se prednjeg dijela tiče, sve što može puštati smješteno je "iza sedam gora", i za taj posao treba imati dobre živce i mirnu ruku. Sami ćete teško otkriti mjesto ulaska vode. Treba vam pomoćnik koji će vodom iz gumenog crijeva pod tlakom polijevati vaš auto na raznim mjestima i pod različitim kutevima. Vi ste, naravno zatvoreni u kabini, sa zatvorenim staklima u nekom ležećem ili sličnom položaju. Treba vam dobra baterijska lampa, kako bi u svakom trenutku mogli osvjetliti i najteže uočljivi kutak mogućeg mjesta propuštanja. Dogovorite sa pomoćnikom gestikulaciju rukama, kojima ćete pokazivati kamo će usmjeravati mlaz vode, jer vas iz unutrašnjosti neće čuti, natočito ne onda kad voda pod tlakom udara u kabinu. U momentu pronalaska mjesta propuštanja zaustavite polijevanje, osušite mjesto gdje voda ulazi. Ako vam se ne čeka da se ono samo od sebe potpuno osuši, pomognite si fenom, pazeći da nešto usput ne zapalite. Na kritično mjesto ili površinu nanesite silikonski kit i pustite da se osuši, ovaj put polako, bez fena. No, svejedno provjerite da li su odvodi stvarno propusni i ako nisu, dužom čvršćom žicom isčistite unutrašnjost prolaza. Pušta li voda u bunker na spoju štop lampe i karoserije, najbolje je zamijeniti brtvenu gumu, ali ako je nema u prodaji, kao rezervno rješenje, opet će biti dobar silikon, mada će se zalijepiti za lim, pa ćete imati problema kod slijedeće demontaže. Brtvene gume vratiju dugo će ostati podatne i meke ako ih svako toliko premažete glicerinom. Ukoliko ispucaju, pa ih treba mijenjati, raspitajte se, prije kupnje originalnih, da li su standardne pa se mogu kupiti na metar. Tako ćete uštedjeti dosta novaca. Pušta li voda uz vozačko staklo, a ono nije zalijepljeno za karoseriju, za brtvljenje koristite specijelnu brtvenu masu koja se ne stvrdnjava, nego stalno ostaje elastična i omogućava staklu da "diše". Probleme oko zalijepljenog stakla bolje prepustite autolimaru. I na kraju dodajmo onoj staroj kako voda nije dobra ni u vinu ni u koljenu, da nije dobra ni u kabini, jer stalno prisustvo ispod prostirke poda izaziva njezino trulenje i hrđu poda. Ne dozvolite to!