Sjećam se vica kad je Ivić davno bio u Turskoj, pa su ga pitali kako mu se sviđalo. On je odgovorio da je Turska jako lijepa zemlja, samo su ljudi malo čudni. Vidio je par njih koji su šepali, a umjesto noge zavezali su glave. Kad su mu objasnili da je turban dio narodne nošnje, stvar je postala jasnija. U ova vremena, moglo bi se to i parafrazirati, pa reći da su i neki vozači čudni, jer se na ovim visokim temperaturama voze u automobilima sa zatvorenim staklima. Naravno da u njihovim vozilima klima radi punom parom. I dok je nekad taj dragocjeni uređaj bio privilegija samo malog broja najskupljih automobila, u današnje vrijeme može ga imati i najjeftiniji auto. Kod nekih to već spada u osnovnu opremu, a kod nekih treba nadoplatiti, no ako imate sreće pa kod ovih drugih naletite na akciju besplatne klime, stvarno ste profitirali. Klima se više ne smatra luksuznom opremom kao nekad, već je se sada svrstava u sigurnosnu. U današnje vrijeme, kad se tope ledenjaci i kad je ozonski omotač ozbiljno oštećen, a mi svakodnevno živimo u stresnim situacijama, naše moždane vijuge više ne mogu normalno raditi. Još kad se tome dodaju visoke temperature, kad mozak zakuha, tako "kuhan" vozač doista predstavlja opasnost u prometu. Kasnije se uočavaju opasnosti, a vrijeme reakcije je produženo. Što znači i jedna sekunda više u kritičnoj situaciji, ne treba ni spominjati. Naročito se to odnosi na mlade vozače koji brzo voze, ali i starije, kojima dobri refleksi više nisu bolja strana. Srčani bolesnici također trebaju paziti da se ne upuštaju na duža putovanja na ovakvim velikim toplinama. Mnogi će reći, a kako smo preživjeli sve te godine bez klima uređaja? Naravno, otvarali smo stakla, što još uvijek mnogi rade, jer njihova vozila nemaju i nikad neće imati klimu, ali nekada ljeta nisu bila tako sparna i vlažna, pa se nekako moglo trpjeti. No, otvorena stakla stvaraju propuh, pa nije rijetko da se nakon takve duže vožnje, dobije upala vratnih mišića ili prehlada usljed ljeta. Osim toga s otvorenim staklima ponekad moramo trpjeti smrad iz automobila ispred nas, koga vozi neki neekološko osvješteni vozač. Naročito je ugodno na uzbrdici voziti iza nekog kamiona, koji je već dao svoje, pa mu iz auspuha suklja smrdljivi crni dim. Mnogi se pitaju da li je moguća naknadna ugradnja klima uređaja u vozila koja ga nemaju serijski ugrađenoga. Odgovor je u većini slučajeva potvrdan, osim ako se ne radi o nekom vozilu starije proizvodnje. No, tu treba biti oprezan i treba se najprije dobro informirati o cijeni zahvata i uređaja, jer se može dogoditi da novougrađena klima ima veću vrijednost od cijelog automobila. Ako se na to i odlučite, preporuka je da ne gledate proces montaže, jer je za ugradnju potrebno demontirati svu unutrašnjost ispod prednjeg stakla u kabini. Tada se ukaže slika koja se sastoji od golog lima i šume raznih kablova, pa vam se može učiniti da to više nitko neće znati posložiti na mjesto i da poslije nešto sigurno neće raditi. No, stručnjaci koji se bave takvim poslom, sigurno će znati sve uspješno privesti kraju. Klima uređaj je već toliko tražen da se u ova paklena vremena ne isplati prodavati auto bez klime, jer gotovo svi potencijalni kupci pitaju da li je vaš auto ima, a po negativnom odgovoru, često odustanu od kupnje. Zato je takve automobile bolje prodavati kad prođu ove vrućine, kad nam više ne bude curio znoj sa čela. Kako se razvijaju i napreduju ostali dijelovi automobila, tako je i klima sve kompliciranija, ali i sve djelotvornija i ugodnija. Današnje, moderne klime su uglavnom automatske, a svakom putniku pojedinačno moguće je u istom autu, slikovito rečeno, podesiti njegovo "godišnje doba". Osim pozitvih strana, klima ima negativnost što, uključena "krade" snagu motoru. Što je motor slabiji, više se osjeti nedostatak nekoliko konja, koji tada rade za klimu, a ne za motor. Što se održavanja klima uređaja tiče, ono što vozač može sam učiniti, je zamjena peludnog filtera, jer u slučaju njegove jače zaprljanosti, klima neće ispravno funkcionirati. Ponekad je filter teško pronaći, a kamoli, promjeniti ga. Zato treba pogledati u servisnu knižicu automobila, gdje točno piše položaj i način zamjene filtera. Osim toga, povremeno treba prekontrolirati plin u sistemu, ali to rade samo one radione koje imaju uređaj za kontrolu i punjenje. Smrdi li vam u kabini pri upaljenoj klimi, kao da su vam u pretincu neoprane vojničke čarape, sigurno je da su se u sistem naselile gljivice, kojih se ponekad teško riješiti. One proizvode taj silni smrad, no od njih nećete dobiti smrtonosnu legionarsku bolest, ali će vam biti vrlo neugodno ako vas netko pita kad ste zadnji put oprali noge! Rješenje je pjena za čišćenje klima u sprayu, s dugačkom tankom cjevčicom, koju zavučete duboko u sistem ventilacije i ispustite sadržaj, pa pjena ubije gljivice i očisti prolaze zraku. Do klimanja!