14.12.2006.
Šteta u Crnoj Gori
Naš čitatelj V.H. imao je nezgodu u Crnoj Gori (Ulcinj , 3.kolovoza 2006.). Inače, za nezgodu je kriv vozač -" državljanin Crne Gore ". Nadležni sud u Baru utvrdio je krivnju štetnika, koji je bio osiguran kod EKOS MONTENEGRO osiguranja. Naš čitatelj je državljanin BiH. Odštetni zahtjev osiguratelju u Crnoj Gori uputio je preko "vlastitog osiguravajućeg društva i do danas nismo dobili nikakav odgovor ". Kako postupiti ? pita se V.H. Nažalost, odgovor na pitanje "kako postupiti" lako je dati, no, pitanje "koliko će taj odgovor našem čitatelju koristiti"-ostaje otvoreno. Problem kojega iznosi naš čitatelj samo je indikator stanja u nekim državama nastalim na prostorima bivše Jugoslavije. Takvi problemi (tzv. prekogranične štete) postojali su donedavna i u okviru Europske unije, a razriješeni su tek odredbama Četvrte direktive o osiguranju motornih vozila, koja je omogućila da oštećenici, koji su štetu imali u inozemstvu, odštetu ostvaruju u zemlji svoga boravišta odnosno prebivališta. Ni u Hrvatskoj, a još manje u Crnoj Gori, još nisu riješeni problemi o kojima govori naš čitatelj, jer ni jedna ni druga država nisu vezani odredbama EU direktive. U Crnoj Gori je situacija još i teža. Naime, u Crnoj Gori su upravo u izradi propisi o osiguranju, pa i propisi o obveznom osiguranju u prometu, u kojima će biti razradjen postupak naknade štete oštećenoj osobi, odnosno, postupak zaštite potrošača osigurateljne usluge, kroz definiranje postupka i odredjivanje nadležnih tijela za rješavanje žalbi na ponašanje osiguratelja. Do tada vrijede odredbe starih (jugoslavenskih) propisa iz zajedničke srpsko-crnogorske države. Po njima, oštećeni, bez obzira što je državljanin BiH, ima pravo na naknadu štete izravno od osiguratelja štetnika, dakle, od EKOS MONTENEGRO osiguranja. Izmedju crnogroskih i bosanskohercegovačkih osiguratelja ne postoji dogovor ili sporazum o uzajamnom uslužnom likvidiranju ili isplati odštetnih zahtjeva. Stoga se posao osiguratelja u BiH kojemu se oštećeni obratio i svodi na uslugu primanja odštetnog zahtjeva, pravljenja zapisnika o oštećenjima na vozilu i slanja takvog predmeta osiguratelju u Crnoj Gori. Teško je očekivati da će navedeni osiguratelj ispoštovati rokove koji su u Hrvatskoj, ili u BiH, propisani i u kojima se normalno očekuje odgovor osiguratelja. Ako osiguratelj na požurnicu ne odgovori u razumnom roku, pritužbu valja poslati na Ministarstvo financija Republike Crne Gore (81000 Podgorica, Stanka Dragojevića 2, tel. ++081/224-581), koje će zasigurno ispitati pritužbu. Ako se slučajno i Ministarstvo ogluši, zaštitu treba potražiti sudskim putem. Nadležan je sud u Crnoj Gori prema mjestu nastanka štete (vjerojatno Opštinski sud Ulcinj) ili prema sjedištu EKOS MONTENEGRO osiguranja. Tužba se može podnijeti u okviru propisanog zastarnog roka (tri godine od dana nastanka štete).
Izdvojeni članci
Poslovni svijet
Zašto vaša vizija ne dopire do tima?
Stalno ponavljate iste stvari, ali ništa se ne mijenja? Možda vaš tim nije kriv – nego nedostatak jasnoće s vaše strane. Evo kako to promijeniti!