Naš čitatelj V.H. imao je nezgodu u Crnoj Gori (Ulcinj , 3.kolovoza 2006.). Inače, za nezgodu je kriv vozač -" državljanin Crne Gore ". Nadležni sud u Baru utvrdio je krivnju štetnika, koji je bio osiguran kod EKOS MONTENEGRO osiguranja. Naš čitatelj je državljanin BiH. Odštetni zahtjev osiguratelju u Crnoj Gori uputio je preko "vlastitog osiguravajućeg društva i do danas nismo dobili nikakav odgovor ". Kako postupiti ? pita se V.H. Nažalost, odgovor na pitanje "kako postupiti" lako je dati, no, pitanje "koliko će taj odgovor našem čitatelju koristiti"-ostaje otvoreno. Problem kojega iznosi naš čitatelj samo je indikator stanja u nekim državama nastalim na prostorima bivše Jugoslavije. Takvi problemi (tzv. prekogranične štete) postojali su donedavna i u okviru Europske unije, a razriješeni su tek odredbama Četvrte direktive o osiguranju motornih vozila, koja je omogućila da oštećenici, koji su štetu imali u inozemstvu, odštetu ostvaruju u zemlji svoga boravišta odnosno prebivališta. Ni u Hrvatskoj, a još manje u Crnoj Gori, još nisu riješeni problemi o kojima govori naš čitatelj, jer ni jedna ni druga država nisu vezani odredbama EU direktive. U Crnoj Gori je situacija još i teža. Naime, u Crnoj Gori su upravo u izradi propisi o osiguranju, pa i propisi o obveznom osiguranju u prometu, u kojima će biti razradjen postupak naknade štete oštećenoj osobi, odnosno, postupak zaštite potrošača osigurateljne usluge, kroz definiranje postupka i odredjivanje nadležnih tijela za rješavanje žalbi na ponašanje osiguratelja. Do tada vrijede odredbe starih (jugoslavenskih) propisa iz zajedničke srpsko-crnogorske države. Po njima, oštećeni, bez obzira što je državljanin BiH, ima pravo na naknadu štete izravno od osiguratelja štetnika, dakle, od EKOS MONTENEGRO osiguranja. Izmedju crnogroskih i bosanskohercegovačkih osiguratelja ne postoji dogovor ili sporazum o uzajamnom uslužnom likvidiranju ili isplati odštetnih zahtjeva. Stoga se posao osiguratelja u BiH kojemu se oštećeni obratio i svodi na uslugu primanja odštetnog zahtjeva, pravljenja zapisnika o oštećenjima na vozilu i slanja takvog predmeta osiguratelju u Crnoj Gori. Teško je očekivati da će navedeni osiguratelj ispoštovati rokove koji su u Hrvatskoj, ili u BiH, propisani i u kojima se normalno očekuje odgovor osiguratelja. Ako osiguratelj na požurnicu ne odgovori u razumnom roku, pritužbu valja poslati na Ministarstvo financija Republike Crne Gore (81000 Podgorica, Stanka Dragojevića 2, tel. ++081/224-581), koje će zasigurno ispitati pritužbu. Ako se slučajno i Ministarstvo ogluši, zaštitu treba potražiti sudskim putem. Nadležan je sud u Crnoj Gori prema mjestu nastanka štete (vjerojatno Opštinski sud Ulcinj) ili prema sjedištu EKOS MONTENEGRO osiguranja. Tužba se može podnijeti u okviru propisanog zastarnog roka (tri godine od dana nastanka štete).