Kao i sve na svijetu, i automobili su svakim danom sve bolji, tehnički savršeniji, manje troše, a za manje novaca dobiva se puno više. Ključna riječ u svemu je konkurencija. Čim jedan proizvođač ponudi nešto novo, njegov konkurent mora imati isto to, ali još i nešto više da bi došao u prvi plan i bolje proda vao automobile. Ono što se vidi izvana, a to je izgled automobila, koji sve više imaju sportsku i futurisičku notu, samo je mali dio sadržaja, koji čine sklop modernog prometala. Ovaj put nećemo govoriti o motorima, čije su konstrukcije dosegle savršenstvo, a još uvjek im je osnova stari, dobri klipni motor. Dakle, temelj je ostao isti, ali su nadogradnje postigle neslućena poboljšanja. Ono što je najviše izazvalo pažnje proteklih dana, je obavjest iz Citroena da je konstruiran i već se upotrebljava u probnim vožnjama C-3, oznake Citty park, koji ima ugrađen sistem samoparkiranja, naročito pogodan za zagušene gradove i natrpana parkirališta. Sav posao vozača je da nailaskom na moguće parkirno mjesto, pritisne tipku, koja će mu, kad auto prolazi uz parkirane automobile signalizirati slobodno mjesto, i to, ne samo signalizirati, nego ga i izmjeriti i oglasiti se zvučnim signalom ako ima dovoljno mjesta za dužinu dotičnog automobila. Tada se vozilo zaustavlja, vozač po komandama iz računala samo pokreće automobil naprijed - nazad, a elektronika preuzima okretanje upravljača dok ne smjesti auto u predviđeni prostor. Na prednjem i zadnjem braniku su senzori koji mjere udaljenost od drugih automobila ili prepreka, i tako spriječevaju oštećenja. Sav proces se može zaustaviti ili isključiti već laganim dodirom volana. Što takav sistem znači za nesnalažljive vozače i one čiji su branici ostrugani i oguljeni ili od njih samih ili onih prije spomenutih, ne treba posebno govoriti. Ponovimo da to nije nešto što će, kao dodatna oprema biti dostupno za desetak godina, nego se početak prodaje predviđa već pred kraj ove godine. Idemo dalje! Pretpostavimo da imate mali gradski auto i da ste protivnik elektronike, pa ne želite da neki kompjutor umjesto vas okreće volan. No, i s malim automobilom imat ćete problema s izlaskom, ako se parkirate na uskom prostoru, bočno između dva automobila. Većina malih automobila ima dvoja vrata, koja su, uglavnom većih dimenzija, kako bi se moglo ući i na zadnje sjedalo. Takva vrata, zbog širine, zahtjevaju više mjesta za izlazak. Ali i tu postoji riješenje. Kupite novi model Peugeota 1007 s kliznim vratima. Klizna vrata nisu nikakva novost. Dostavna vozila već ih imaju godinama, ali u maloj klasi automobila, to je prvi put. Što više, ona se zatvaraju pritiskom na dugme, pa ih elektromotor umjesto vas povuče iz otvorenog u zatvoreni položaj i obratno te zaključa. Naiđe li na tom putu neka prepreka, poput zaglavljene torbe ili neizvučene ruke, ona se odmah zaustavljaju, pa ne može doći do prignječenja. Neki će se začuditi kad saznaju da se već i u malim automobilima primjenjuje tehnika iz Formule 1. Riječ je o robotiziranim mjenjačima, kojima, zavisno od vaših sklonosti, brzine možete mijenjati ručno i to samo pomakom ručice mjenjača prema naprijed, za više brzine ili prema nazad, za niže. Možete ukopčati potpunu automatiku, kad mjenjač sam mijenja ili poput vozača Formule, mjenjati brzine na upravljaču. Mali automobili još dugo neće imati kočnice poput Formule, gdje se bolidi zaustavljaju keramičkim diskovima, jer je to izuzetno skupo i stoji par tisuća eura, no vozila najviših klasa, već ih imaju. Velika prednost, osim nemjerljivo boljeg kočenja, u odnosu na klasične disk kočnice, je i rok upotrebe, jer oni bez zamjene izdrže tristotinjak tisuća prijeđenih kilometra, za razliku od standardnih, koje treba mijenjati već poslije pedesetak tisuća. Mercedes vrši ispitivanja s najnovijim projektom aerodinamičnog automobila, čiji će otpor prolaženja kroz zrak biti više nego pola manji o odnosu na klasične automobile. Na žalost, u sadašnjem stadiju ispitivanja to je vrlo ružan automobil, ali to što će zbog povoljne aerodinamike trošiti znatno manje količine goriva, opravdava njegov izgled. Inžinjeri ga nisu stvorili u kompjuteru, nego su ga "potražili" u moru i preslikali izgled jedne ribe, za koju su ustanovili da se kroz vodu kreće znatno lakše i brže nego ostale. I inače je trend okretanja prirodi i njezinoj zaštiti. Tako već neki traktori i kod nas, umjesto klasične nafte kao gorivo koriste repičino ulje, a za podmazivanje motora bio razgradivo ulje. Najnoviji pronalazak u smislu zaštite okoliša od zagađenja je ulivanje svinjskog urina iz posebnog rezervoara u ispušni sistem. Tada se kemijskom reakcijom anuliraju štetni plinovi. Ako bi malo karikirano gledali u budućnost, vidjeli bi da će nestati klasičnih benzinskih postaja, a svaki malo veći vrt imat će posađenu uljanu repicu i nekoliko svinja. Repica za gorivo, a svinje protiv zagađenja. Bar do Božića. Ako znamo da je čovječji organizam najbliži onom svinjskom, mogle bi se dogoditi i situacije da se vozači parkiraju pred kafićima i naruče par piva. Nije da vole pivu, nego u rezervaru nestalo sredstva protiv zagađenja...