Obični nadzor fiskalizacije ugostiteljskog objekta može se obaviti u dva sata sata, dok se kompletan nadzor tvrtke po više osnova i više poreznih razdoblja može otegnuti i na nekoliko mjeseci.


Porezni nadzor možemo definirati kao postupak provjere koji provode ovlaštene osobe porezne uprave radi točnog utvrđivanja činjenica i određivanja stvarne porezne obveze. Tvrdim da postoji barem 40 zakona koji se mogu primijeniti u nadzoru, te nebrojeno uputa i ostalih propisa, ali krucijalnim propisima, ako bi morao selektirati, bi izdvojio Opći porezni zakon i Zakon o općem upravnom postupku. Razlog poreznog nadzora može biti provjera jedne ili više vrsta poreza, jednog ili više razdoblja (za koje nije zastupila zastara), te odnosi i činjenice koje nisu ili ne moraju nužno biti u direktnoj svezi s gospodarskom djelatnošću. Nadzor može trajati od nekoliko sati do nekoliko mjeseci. To ovisi isključivo o tome tko se nadzire i što se nadzire, odnosno koja vrsta nadzora se obavlja.

Primjerice, obični nadzor fiskalizacije ugostiteljskog objekta može se obaviti u dva sata sata, dok se kompletan nadzor tvrtke po više osnova i više poreznih razdoblja može otegnuti i na nekoliko mjeseci. Ovdje ulogu može imati i suradnja poreznog obveznika.

Najčešća praksa u Hrvatskoj, kod malih poreznih obveznika, je da sve vezano za porezni nadzor odrađuju knjigovođe koji i vode knjige tih poreznih obveznika.
Dobar dio knjigovođa dobro poznaje svoj posao, ali kada se radi o poreznom nadzoru, bilo bi poželjno uključiti i porezno isprofilirane osobe, pogotovo ako se nadzor može negativno odraziti na poslovanje obveznika.

Znanje iz područja poreznog prava imaju ovlašteni porezni savjetnici, odvjetnici koji se bave i poreznim pravom, te stručni pomagači. Stručni pomagači su relativno nepoznat pojam u Republici Hrvatskoj, a ne poznaje ga nažalost ni Zakon o poreznom savjetništvu, te je u tom dijelu potrebno ukazati na nužne izmjene Zakona.
Stručnim pomagačima se mogu protumačiti osobe koje su jedine u Hrvatskoj završile stručni studij poreznog prava na Pravnom fakultetu , te imaju izrazito profilirana znanja o porezima. Porezni savjetnici su pak diplomirani ekonomisti ili pravnici koji su položili ispit za poreznog savjetnika.

Osim razlike u školovanju razlika je i što stručni pomagač nema ovlast za zastupanje.Svakako, kada dođe do poreznog nadzora moguća su kršenja prava poreznih obveznika, pa je preporučljivo potražiti nekoga stručnog navedenog prethodno.