18.02.2015.
Sve je po zakonu, ali…

Povodom napisa u jednom dnevnom listu o slučaju u kojemu se jedan građanin žali da mu je osiguratelj X „ukrao“ novac kroz kršenje obveze o isplati ugovorenog iznosa osigurnine u osiguranju života, dobili smo razne reakcije naših čitatelja.
Kao što je to i uobičajeno, jedni osuđuju osiguratelja koji „uzima malom čovjeku njegovu ušteđevinu „,izjednačujući sve osiguratelje generalizirajući slučaj prema onoj „svi su oni jednaki“.
Drugi su pak solidarni s osigurateljem jer je „rađeno sve po zakonu“, dok su treći oprezni u zauzimanju pozicije, jer im „nedostaje informacija o suštini problema”. Slučaj i ne bi bio interesantan da se nije dogodio upravo u vrijeme eskalacije krize zvane „franak“, koji je, sudeći po reakcijama čitatelja, vrlo vjerojatno inspirirao i ovaj slučaj.
Iako nema potpunih informacija o konkretnom slučaju „opljačkanog“ osiguranika, razvidno je slijedeće: kod sklapanja desetgodišnjeg ugovora o osiguranju životu zastupnik osiguratelja X mu je na papiriću, koji ne predstavlja nikakav službeni dokument, napisao koliko će dobiti osigurnine kod isteka ugovora o osiguranju (ugovorena osigurnina uvećana za dobit); kad je došlo vrijeme isplate osigurnine, obračunati iznos nije odgovarao „obećanom“, što je i izazvalo bijes osiguranika, koji je svoje životno osiguranje usporedio sa štednjom u banci i vjerojatnim iznosom kamata koje bi na taj depozit dobio nakon njegovog isteka.
Osiguratelj X se nije upuštao u polemiku ni s osiguranikom ni s novinarima, kratko izjavivši da je „sve rađeno poštujući zakonske propise”. Naravno da je takav odgovor najlošija komunikacija, jer uopće ne pogađa srž problema. A problem je nastao onoga trenutka kad je kod sklapanja ugovora čovjeku obećana sigurna dobit, a ne kao vjerojatna i nesigurna, koja ovisi o mnogim činiteljima, koji su često puta i izvan mogućnosti samog osiguratelja.
Načrčkani papirić s navedenim iznosima nije nikakav dokument koji bi obvezivao osiguratelja i bio je u isključivoj funkciji nagovora čovjeka da se zaključi osiguranje.
Da je budućem (nesretnom) osiguraniku objašnjeno što je životno osiguranje, da to nije isto što i depozit u banci, da na iznos koji ga čeka na isteku ugovora utječu porezni propisi (korištenje poreznih olakšica tijekom trajanja ugovora), da dobit nije garantirana (osim ako je tako ugovoreno i kupljen proizvod s garantiranom stopom kamate, što na tržištu u to vrijeme vjerojatno nije ni postojalo), da je prvenstvena svrha životnog osiguranja rizik smrti i doživljenja, a ne bankarska štednja itd., problema vjerojatno ne bi bilo. Osim što, možda, ugovor ne bi bio ni sklopljen, što zastupnik, a to znači: osiguratelj, nije htio riskirati.
Ovako ispada da se sve može raditi po zakonu, a da ipak uradak ispadne suprotan onome što je svrha samog zakona.
Izdvojeni članci
Poslovni svijet
Zašto vaša vizija ne dopire do tima?
Stalno ponavljate iste stvari, ali ništa se ne mijenja? Možda vaš tim nije kriv – nego nedostatak jasnoće s vaše strane. Evo kako to promijeniti!