Famozni 20. kolovoza, stigao je! Od tog datuma, počela je primjena novog Zakona o sigurnosti prometa, na žalost ljubitelja dobre kapljice, bahatih motorista bez kaciga, vozača koji se ne vežu ili telefoniraju u vožnji kao da hodaju po Korzu. Oni koji vole malo potegnuti, uglavnom znaju što ih čeka i nakon samo jedne pive, ali je i nevezanje pojasa postalo skupo, 500 kuna. Telefoniranje bez pomoćnog uređaja isto, nenošenja kacige 700, čak i biciklisti do 16 godina je moraju imati, ako ne, ode 300 kunelića. Još jedna novčana kazna čeka nas u zasjedi, a to je opet 300 kuna, ako danju na vozilu ne gore svjetla. Dugo se o tome govorilo, čak je i takav zakon bio na snazi, ali nije bilo globe, pa smo svjetla palili samo kad smo prelazili granicu, jer tamo miličniki, naročito za svoje istočne susjede, nisu imali milosti. Nadajmo se da će ispočetka biti samo upozorenja, jer stvarno nemamo naviku paliti svjetla danju, ali neće proći dugo vremena, kad će se državni buđet puniti i od ovakvih kazni. No, kako jedno zlo ne dolazi samo, može vam se dogoditi da vas policajac zaustavi zbog ugašenih svjetala, pa vam ipak oprosti, ali kad ih upalite, jedno ne gori. Tada, kad je već blok za kazne izvađen, možete platiti i za jedno i za drugo. Nekada su policajci znali prisiliti vozače da na licu mjesta zamjene pregorjelu sijalicu. Danas je to kod nekih automobila, gotovo nemoguće napraviti na cesti. Pojedini proizvođači automobila tako su zakomplicirali pristup i smještaj sijalica u farovima, da bez demontaže nekih dijelova u prostoru motora, nije moguće vidjeti sijalicu, a kamo je zamijeniti. Nevješti, poslije takve avanture, čvrsto odluče da nikad više to neće raditi. Osim što se ruka i prsti svi pogrebu i raskrvare, često, zbog teškog pristupa, sijalica ne legne pravilno na svoje mjesto u faru, pa se dogodi da far svjetli u nebesa ili obasjava samo metar ispred sebe. Naravno da proizvođači nisu tako smjestili sijalice da bi napakostili vozačima, nego zbog novog trenda "izvlačenja" farova prema blatobranima i trpanja u prostor motora, raznih dodatnih uređaja. Jednostavno je nešto trebalo žrtvovati. Da bi stvar bila gora, neka vozila iz Volkswagen grupe, imaju bolest čestog pregaranja, bez obzira na kvalitetu novopostavljenih sijalica, pa svako toliko treba pomoć servisa. Do sada se moglo i malo "prošvercati", naročito oni koji noću nisu često koristili auto. U novim uvjetima, će biti još više problema, jer će svjetla biti više upaljena, pa će brže izgarati. Iako se službeno tvrdi da se taj problem pojavljuje zbog neprigušenih vibracija fara, ostaje činjenica da nekima predstavlja noćnu moru, kad primjete da jedno svjetlo opet ne radi. Pojedini vlasnici, ugradili su dodatne zaštitne releje, i tvrde da nakon toga nema učestalog pregaranja. Ipak treba reći da sijalice "od marke", izdrže duže vremena. Kad takvih problema, moramo biti sretni što ne živimo u Americi. Tamo nema zamjene sijalice. Kad pregori, mijenja se kompletan far. Naravno da su to specijalno izrađeni farovi, bez vibracija i vakumirani, bez prisustva zraka, pa su uvjeti rada sijalice idealni. Novi automobili više klase imaju tzv. xenon tehnologiju, pa je moguće, da osim što takva sijalica pretvara noć u dan, nikad ne treba zamjenu i umire kad se njen automobil baci u prešu. Nije prošlo dugo vremena od kad su glavne sijalice bile okrugle i davale siromašnih 45 w snage. Prema današnjim kolegicama, one gore kao da je netko upalio svjeću pokraj reflektora. Naravno da tome pridonosi i oblik i kvaliteta unutrašnjeg dijela fara, koji odbija i pravilno raspoređuje svjetlost. Nekoliko skupljih modela ima i zakretanje farova prema zavoju, kao što je to mehanički imala nekadašnja Citroen žaba, no i tu je danas uskočila elektronika, tako da s takvom tehnologijom, noćna vožnja ne predstavlja nikakav problem. Neki automobili imaju relej koji omogućava vozaču da ne brine jesu li mu svjetla upaljena ili ne, jer ih automatski pali kad se starta motor, ili nakon desetak sekundi. Takav relej može se ugraditi na sva vozila i košta manje nego jedna plaćena kazna, a na njega ćete se sjetiti kad je prvi put budete platili. Kad već obraćete pažnju na svjetla, nemojte zaboraviti i rezervne sijalice, koje morate imati, iako, kako smo rekli, ponekad od njih nema velike koristi. No zakon se mora poštovati. Ako svjetlo ne gori, ne mora značiti da je sigurno pregorjela sijalica. Može biti da slab kontakt između priključka i nožica sijalice. Trenutno može pomoći i lagano udaranje po faru. No zaista budite nježni, jer ako nakon laganog kuckanja po staklu, ne prosvjetli, sigurno ni neće, a nervozno udaranje, samo zato da bi nekako izbjegli globu, može rezutirati razbijenim staklom ili slomljenim osiguračem fara. A što se tiče navike paljenja svjetla, možda za početak nebi bilo loše na jedan papirić napisati "upali svjetla" i zalijepiti ga na instrument tablu. No, papirić pogledajte i kod gašenja motora danju, da ih ne zaboravite ugasiti, jer će vam se isprazniti akumulator, pa će se Šeks opet biti kriv, a od stalnog štucanja, kad mu mnogi spomenu ime, neće se riješiti ni ispijanjem dobre kapljice, jer je već na snazi "nula - nula"!