30.08.2007.
Taxi vozilo - zašto platiti doplatak na premiju obveznog osiguranja?
Među svakakvim pitanjima koja nam čitatelji upućuju dobili smo i jedno vrlo simpatično pitanje jednog taksista. On je produžio registraciju, prije toga napravio policu obveznog osiguranja kod agenta osiguravajućeg društva koji ga već godinama osigurava. No, primijetio je da mu u polici nije zaračunat doplatak na premiju od 20%, koliko taksisti inače plaćaju, a na što su ga upozorili kolege s kojima je poslije registracije o tome razgovarao. Muči ga problem: vratiti se i ispraviti policu ili pustiti sve kako je učinjeno? Koje su moguće posljedice, ako se polica ne ispravi? Naravno, prigovor da su taksi vozači najbolji vozači, najsigurniji vozači, vozači s najmanje skrivljenih prometnih nezgoda, pa prema tome ne bi trebali imati doplatak od 20%, može se uzeti u obzir, ako to statistički podaci potkrepljuju. U tom slučaju trebala bi profesionalna udruga taksista dati prijedlog izmjene cjenika obveznog osiguranja. Do tada - ostaje činjenica da su taksi vozila u cjeniku osiguranja tretirana kao vozila čija uporaba predstavlja povećani rizik i da su osiguratelji za pokriće tako povećanog rizika odredili doplatak na osnovnu premiju od 20%. Ako se dogodi iz bilo kojih razloga da osiguranik-taksista ne prijavi kod osiguranja činjenicu da je taksista i osigura se bez propisanog doplatka (ovdje ne ulazimo u pitanje nije li ovakvoj polici kumovalo dugogodišnje poznanstvo našeg čitatelja i agenta osiguravajućeg društva), u slučaju eventualno nastale štete primijenit će se odredba čl. 3. st.6. uvjeta za obvezno osiguranje od automobilske odgovornosti. Po toj odredbi " Ako za povećani rizik nije plaćena dodatna premija (npr. taxi vozila, vozila koja prevoze opasne terete i sl.), osiguranik gubi pravo iz osiguranja za svaki osigurani slučaj iz povećanog rizika u omjeru između plaćene premije i premije koju je trebao platiti ". To znači da bi naš čitatelj u svakoj eventualnoj šteti koju bi uzrokovao morao sudjelovati s 20 % iznosa. Osiguratelj bi oštećenom/oštećenima naknadu štete morao platiti, ali bi nakon plaćanja odštete od taksiste imao pravo regresirati 20% iznosa odštete, uvećane za troškove i kamate. Ovo sudjelovanje u šteti odnosi se na svaku štetu koju bi taksista mogao uzrokovati tijekom godine osiguranja. Prema tome, treba ocijeniti što je bolje: "uštedjeti" 20% premije ili riskirati udjel u eventualnoj šteti (a koja može biti vrlo velika, posebno u slučaju ozljede ili smrti osoba, ponajprije putnika u taxi vozilu). Vraćamo se dakle na staro slično pitanje: osigurati se ili ne? Što je bolje - ušteda premije ili sigurnost u slučaju nastale štete? Iskustvo svih europskih zemalja i statistike pokazuju da je ipak bolje - osigurati se.
Izdvojeni članci
Radno pravo
Promjene u Zakonu o tržištu rada
Na 32. sjednici Vlade RH predložene su izmjene i dopune Zakona o tržištu rada. Ove reformske mjere donose nekoliko ključnih promjena koje bi trebale poboljšati situaciju za nezaposlene
Radno pravo
Povećanje bruto plaća u 2025. godini
U 2025. godini očekujemo značajno povećanje minimalne bruto plaće u Hrvatskoj, s dosadašnjih 840 eura na 970 eura
Porezi i financije
Što donosi novi porez na nekretnine u 2025. godini?
Porez će se utvrđivati prema stanju na dan 31. ožujka. Za onog tko na taj dan bude vlasnik nekretnine provjerit će se je li nekretninu dugoročno iznajmio ili u njoj živi, a ako je u kratkoročnom najmu ili prazna, plaćat će se porez