Uz troškove održavanja i servisiranja za naše vozilo, koje ponekad možemo izbjeći ili umanjiti, zato što manje vozimo ili nam se auto ne kvari, onaj, nezanemarivi trošak svakako nas čeka jednom godišnje. Naravno, radi se o trošku produženja registracije i tehničkom pregledu. Iako on dolazi svake godine u isto vrijeme, pa ne možemo reći da je došao iznenada, odjednom moramo posegnuti za većim novcima. Često nas pogled na naljepnicu vjetrobrana, gdje se vidi rok isticanja registracije ili prometnu dozvolu baci u depresiju. Nije mala suma novaca koju treba izdvojiti za tehnički, cestarinu, osiguranje, eko test....Još ako vas vrate zbog neke neispravnosti, kuna nikad dosta. Imate li neku jaču "mrcinu", račun raste. Jedan moj prijatelj je došao do zaključka da bi onima, koji auto ne koriste često, jeftinije bilo koristiti taxi prijevoz. No, što možemo, kad smo svi zavisni od tih metalnih kutija, iako znamo da na tom zadovoljstvu gubimo najviše novaca. Oni koji drže do vlastite i tuđe sigurnosti, vole otići na tehnički, da se uvjere da je s autom sve u redu, a ne da ih tamo neki mehaničar mulja kako je auto ispravan, a od četiri kotača, dva ne koče kako treba. Suprotno tome, oni drugi, koji su itekako svjesni lošeg stanja svojeg automobila i usprkos tome voze kao da je sve u redu, najrađe bi da tehničkog nikad nema, jer znaju što ih čeka kad im kontrolor napiše dugu listu grešaka i pozove na ponovni tehnički pregled nakon popravka svih neispravnosti. Zna se dogoditi, naročito nakon uvođenja eko testa, da vraćanje starijeg automobila u ispravno stanje stoji više od njegove vrijednosti. Tada se iznalaze razne mogućnosti kako se ipak provući na tehničkom, no mogućnosti je sve manje, jer se i tamo uvodi Big brother, što će reći da mnogobrojne kamere na strateškim pozicijama nadgledaju rad djelatnika, a svaka greška se skupo plaća....Ovima, koji ne vole tehničke preglede, dobra vijest da se sve više spominje mogućnost ukidanja navedenog pregleda svake godine. Prema prijedlogu nadležnih, koji se time bave, na preglede bi morali svake dvije, tri godine, a novokupljeni automobili, trebali bi ga obaviti samo neposredno nakon kupnje, a daljnjih pet godina više ne. Iako taj prijedlog nije neka novost, jer se u većini evropskih zemalja tako radi, obzirom na naš kronični nedostatk novaca i s time ne baš pretjeranu želju za potpuno ispravnim automobilom, realno gledajući, našim cestama će voziti još veći broj automobila upitne ispravnosti, a što to znači za sigurnost prometa u cjelini, ne treba posebno naglašavati. Vani su to riješili rigoroznim mjerama, pa tako, ako se nekoga uhvati s bitno neispravnim automobilom, i ako je k tome to uzrok neke nezgode, vlasnik plati takvu kaznu da će drugi puta i vozača autobusa kojim ide na posao pitati ako mu je bus ispravan, inače će čekati drugi! U nekim zemljama možete vaše vozilo predati u servisnu radionicu napr. samo radi popravka težeg paljenja, no ako se primjete neispravnosti na sigurnosnim sklopovima, oni će vam ih otkloniti, i naravno, naplatiti, bez da vas išta pitaju. Isto tako njihov račun bit će dovoljan Policiji da vozilo smatra ispravnim, kao da ste obavili tehnički. Sukladno tome, servis će snositi odgovornost, ako nešto nije u redu. Vraćajući se na našu stvarnost, postavlja se i pitanje što s velikim brojem vozača, koji čeka tehnički da bi ispunili osnove sigurnosti na cesti, kao napr. montirali nove gume, jer im na postojećima već izbija čelično platno, a o dubini šara da i ne govorimo. Da li će takve i naši Organi drastično kažnjavati ili će se i dalje provlačiti i postajati uzročnicima prometnih nezgoda. Iako su najave o produženim terminima za tehničke preglede još stidljive, tamo gdje ima dima, obično ima i vatre. Kad će se vatra upaliti još se ne zna, no pokažimo već sada da smo odgovorni sudionici u prometu, pa ne ostavljajmo po strani primjedbe mehaničara da bi bio potreban eventualni popravak kočnica ili neki zahvat na ovjesu ili upravljačkom mehanizmu. To što ponekad auto ne "upali" iz prve ili troši malo više goriva, svakako nije pitanje od životne važnosti, no ispravna signalizacija, visoka i tvrda kočnica, gume sa minimalno dva milimetra dubine šare, upravljač koji odgovara na svaki vaš i najmanji okret bez slobodnog hoda i ovjes u kome nema lupanja zbog istrošenosti njegovih elemenata, osnove su sigurne vožnje, u kojoj se ponašate kao korektan vozač i tako pridonosite smanjenju broja prometnih nezgoda. Kazne neka plaćaju oni drugi!