Udruženje trgovine motornim vozilima i dijelovima - Odbor grupacije distributera i ostalih trgovaca vozilima, te djelovima i priborom za motorna vozila - pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, na svojoj sjednici održanoj 11. travnja ove godine razmatrao je točku dnevnog reda koja nosi naslov: "Nalaženje efikasne metode stvarne mobilizacije, tržne, sanitarne, financijske i drugih nadležnih inspekcija radi sprečavanja i kažnjavanja djelovanja neprijavljenih, tzv. sivih automehaničarskih i autolimarskih servisa", te još jednu, povezanu s navedenom, koja glasi: "Inicijativa prema osiguravajućim društvima da ovlaštenim servisima povećaju priznatu satnicu i prioritetno izvrše likvidaciju šteta popravljenih u ovlaštenim servisima, te ukinu, odnosno zabrane nagodbu." Naravno, Odbor nije mogao riješiti problem, već je samo upozorio na raširenost neovlaštenog uvoza vozila i popravka odnosno servisiranja istih, što se radi u fušu, na crno. Odbor je prihvatio zaključak da se "na ovu temu održi sastanak s većim osiguravajućim društvima, te da se predloži izmjena dosadašnjeg načina obračuna i isplate štete". Problem o kojemu je Odbor raspravljao nije nipošto nov i nepoznat. Desetljećima već popravci vozila vrše se u fušu, bez računa, kod obrtnika koji za to nemaju dozvolu. Autoserviseri optužuju osiguratelje da oni svojim načinom likvidacije i isplate šteta pothranjuju fuš i drže ga kao nož pod grlom ovlaštenim serviserima ucjenjujući ih relativno nižim cijenama popravka u fušu. Ne isključujući mogućnost postojanja motiva koje spominju autoserviseri, valja podsjetiti da osiguratelji oštećenima moraju naknaditi štetu, pri čemu nisu obvezni dovoditi vozila u prvobitno stanje, već mogu umjesto toga ponuditi novčani ekvivalent odštete. Taj posao s oštećenima zaključuje se kroz tzv. nagodbu. Nagodba je pravni posao, ugovor, reguliran u zakonu o obveznim odnosima (članak 1089. i dalje), čije postojanje nije ovisno o volji osiguratelja. Oštećeni ima pravo tražiti obračun pretrpljene štete nagodbenim utvrđivanjem njezina iznosa. Nakon što dobije nagodbom dogovoreni iznos, nije dužan i realno izvršiti popravak vozila i njegovo dovođenje u prvobitno stanje, a još manje izvršiti popravak u ovlaštenom servisu. Dakle, pravno, osiguratelji će teško moći izići u susret zahtjevu autoservisera. Zato je jedini način suzbijanja popravaka u fušu, a to znači i tzv. nagodbe, kako je ispravno primijetio jedan od sudionika gore navedene sjednice, napredovanje tehnologije popravka. Jer "što će tehnologija u automobilskoj industriji više napredovati, to će biti manje crnog rada". I - što je veća platežna moć, to će također biti manje fuša. U fušu rade i u fušu traže usluge upravo oni koji su platežno najmanje sposobni. Problem fuša ne mogu riješiti osiguratelji. Čak ni ukidanjem nagodbe, kad bi to pravno bilo izvedivo.