06.04.2006.
Važne su minimalne osigurane svote na dan prometne nezgode, a ne one iz police osiguranja
Naš čitatelj J. I. Vlasnik je turističke agencije, koja ima i dva autobusa, kojima prevozi svoje klijente na razna turistička odredišta unutar Hrvatske i Slovenije. Dosada nije imao nikakvih problema, niti prometnih nezgoda, ali iz iskustva nekih drugih sličnih poduzeća zaključuje da je odgovornost prema klijentima vrlo velika i da bi, bez pravog osiguranja, ako dodje do neke veće nesreće, mogao bankrotirati. U polici osiguranja ima ugovorene minimalne osigurane svote, koje mu se ne ćine dostatne za pokriće mogućih šteta. Kako doći do "pravog" osiguranja i kako da bude siguran da će u svakom slučaju biti pokriven za eventualne nesreće i štete? Doista, vrlo je pohvalno što čovjek sada, dok nema probleme, misli na mogući problem nesreće i naknade štete, jer, nažalost,cestovni promet je takav promet kod kojega su uvijek, iz raznoraznih uzroka, moguće velike nevolje i stradanja. Pogotovo kad se u jednom vozilu (autobus) nadje više putnika (kako kaže J.I.- 52), prema kojima prijevoznik odgovara i kad nije kriv za nezgodu . Prema Zakonu o obveznim osiguranjima u prometu (Narodne novine br. 151/06), koji je na snazi od 1. siječnja 2006.g., minimalna osigurana svota koja se mora ugovoriti za osiguranje automobilske odgovornosti prema trećim osobama za vlasnika autobusa iznosi, za štete zbog smrti ili ozljeda jeste 6,5 milijuna, a za štete na stvarima - 3,5 milijuna kuna. To što naš čitatelj ima registraciju i osiguranje s početkom 1. lipnja 2005.g., kad su na snazi bile druge , manje, minimalne osigurane svote - nije bitno. Prema naprijed navedenom Zakonu, čl. 26. st. l. uvijek se primjenjuje minimalna osigurana svota koja je na snazi na dan štetnog dogadjaja. Dakle, stare, manje, osigurane svote, snagom samog zakona, mijenjaju se u veće, sukladno onima koje su navedene u Zakonu i u sl. eventualne nezgode primjenjivat će se ove iz Zakona, a ne one iz ugovora o osiguranju. Jasno je da ni ove veće osigurane svote, teoretski, nisu u stanju pružiti potpunu sigurnost prijevozniku . I one su male u odnosu na potencijalnu štetu iz uporabe autobusa. Stoga našem čitatelju J.I. preporučamo da ugovori veće osigurane svote od onih koje kao minimalne propisuje Zakon. Svi naši osiguratelji omogućuju, uz mali doplatak na osnovnu premiju, višestruko povećanje osiguranih svota, a neki čak i neograničeno pokriće. Tek polica s neograničenim pokrićem može pružiti potpunu sigurnost da će sve štete koje bi mogle nastati uporabom autobusa biti naknadjene od strane osiguratelja i da osiguranik neće imati nikakvih izdataka s naslova štete. S obzirom da se bavi i prijevozom osoba (turista) naš čitatelj J.I. mora sklopiti i osiguranje putnika od posljedica nesretnog slučaja. Za to osiguranje minimalne osigurane svote su za slučaj smrti 40, a za slučaj trajne invalidnosti - 80.000 kuna. Na isplatu tih svota oštećene treće osobe imat će pravo uvijek, dakle neovisno o odgovornosti prijevoznika, i njihov iznos prijevoznik ne bi mogao uračunati (odbiti) u naknadu štete .
Izdvojeni članci
Porezi i financije
Povećanje praga za ulazak u sustav PDV-a
Prag za PDV obveznike povećao se s 40.000,00 eura na 60.000,00 eura. Ova promjena ima značajan utjecaj na mnoge porezne obveznike i zahtijeva pažljivo praćenje i prilagodbu
Porezi i financije
Ovrhe i ograničenja na plaći u 2025. godini
U Hrvatskoj, pravila o ovrsi na stalnim novčanim primanjima, poput plaće ili mirovine, ovise o prosječnoj neto plaći objavljenoj za prethodnu kalendarsku godinu za razdoblje siječanj – kolovoz
Porezi i financije
Koja će biti najtraženija zanimanja u 2025. godini?
Donosimo kratak pregled zanimanja za koja se predviđa da će biti najtraženija u 2025. godini, s posebnim naglaskom na Hrvatsku