Lijepo je na e-mail dobiti poruku gdje ti hvale rubriku i pitaju za savjet, a čovjek se potpiše imenom i prezimenom i napomene da se javlja iz Danske. Čitaoc Burze, inače naše gore list, posjeduje stariju Opel Vectru i ima problem s kretanjem, tj. kod kretanja javljaju se trzaji i vozilo ne kreće ravnomjerno, nego podrhtava. Bio je kod više mehaničara, neki kažu da je problem u lameli kvačila, a neki se ne slažu s time. Odmah da slikovito prikažemo što se događa prilikom kretanja s mjesta. Vozač stisne pedalu kvačila i tom prilikom preko sajle ( ili hidrauličnog cilindra ) povuče polugu na kojoj je potisni ležaj. Potisni ležaj pritisne "korpu" ili tzv. Japanski šešir, koji potisnu ploču odvoji od čvrstog pritiska na lamelu. Tada je lamela slobodna i ne prenosi snagu motora na kotače, jer motor i mjenjač nisu čvrsto povezani, pa tako nema ni prenosa snage na kotače. Puštanjem pedale kvačila, čvrsta veza ili bolje rečeno, trenje se ponovno uspostavlja. Sada se vratimo na moment puštanja pedale kvačila, tj. na poziciju kada je pedala kvačila otprilike na polovici hoda. Za ravnomjerno kretanje s mjesta bitno je da su i potisna ploča korpe i sama lamela sto posto u centru, tj. da prilikom vrtnje ne proizvode efekt "osmice". Što to znači, znamo i iz crtanih filmova, kad se netko razbije s biciklom, pa njegovi kotači idu lijevo-desno.
Takav isti efekt proizvodi i neispravna lamela, koja je ili pregrijana ili se dogodio kvar otpuštanja zakovice, kojima je tarna površina zakovana na kućište lamele ili je ispala opruga iz kućišta, koja služi da otpuštanje pedale na granici početnog kretanja bude elastičnije, tj. ugodnije, mekše. Tada se događa da lamela ne "sjedi" cijelom površinom na potisnoj ploči, nego samo nekim dijelovima, makar se to može izraziti u desetinkama milimetra i kako se kod otpuštanja vrti, jedan dio već nije u zahvatu, a drugi je. Tu nastupa ono poznato podrhtavanje kod kretanja. To se može dogoditi s neispravnom korpom kvačila, isto ako je pregrijana, pa joj površina na kojoj leži lamela nije potpuno ravna ili još moguće pucanje, tj. istrošenje jedne ili više "peraje" korpe, tj. onih elemenata na koje naliježe potisni ležaj kada pritisnemo pedalu kvačila. No, to je obično praćeno stranim zvukovima kod pritiskanja pedale, jer kod takvih kvarova, potisni ležaj obično zna biti blokiran, pa se prilikom nalijeganja na korpu, po njoj ne vrti, nego je, tako blokiran, oštećuje, "kopajući" kanal na mjestu dodira, dok ne "izbrusi" dio korpe, kada se događa isti efekt podrhtavanja, budući da potisni ležaj naliježe samo na čitave peraje i ne može ravnomjerno pritisnuti i otpustiti. Vjerojatno to nije slučaj s navedenom Vectrom, jer tada već počinju problemi, ne samo kod kretanja, nego je teško ili nemoguće ubaciti u brzinu. No, za rečeni problem ne možemo optužiti samo sklop kvačila, mada je on najčešći. U igri su još nosači motora. Oni imaju ulogu "jastuka" između motora i mjesta na karoseriji na čije dijelove su pričvršćeni. Kad ne bi bilo njih sva vibracija motora prenosila bi se direktno na cijeli automobil, a dolazilo bi i do pucanja motora ili karoserije na mjestima pričvršćenja. Oni svoj posao dobro rade samo kad su ispravni, tj. čitavi i nepotrošeni. U suprotnom, konji iz motora, prilikom dodavanja gasa ili kretanja, kao da žele van iz haube, pa tom prilikom isto dolazi do raznih podrhtavanja i trešnje. Njih je lako provjeriti: trebaju dvojica, jedan koji će s zakočenom ručnom kočnicom nekoliko puta pokušati naglije startati, naravno ne na način da razbije eventualno ispravne nosače i jedan koji će s otvorenom haubom sa strane pratiti što se tom prilikom događa. Ako ovaj drugi primijeti da motor jače poskakuje, ili se čak vidi da gumeni dio nosača odvaja, vjerojatno će se uzrok riješiti zamjenom neispravnog. Dakako da prije testa treba znati gdje se nalaze nosači i što treba gledati, inače možete uništiti kvačilo koje je, možda do prije par trenutaka bilo potpuno ispravno. Obično su tri ili četiri nosača, od kojih neki nose motor, a neki mjenjač. Na kraju treba provjeriti i sajlu kvačila. U mnoštvu modela, zna se dogoditi i montaža krivog tipa sajle ili od nekog lošeg proizvođača. Prekratka dužina ili gubljenje oslonca na mjenjaču ili karoseriji, vanjskog dijela (košuljice) sajle, sigurno dovodi do trešnje. Na kraju, lako je detektirati što je. Trese li vam auto prilikom kretanja naprijed, u igri mogu biti sva tri razloga, no ako trese i u rikvercu, praksa pokazuje da je gotovo sigurno problem u sklopu kvačila!