U ovim kišnim jesensko-zimskim danima vozačima predstavljaju problem kliske i mokre prometnice. Mnogobrojne su nezgode uzrokovane stanjem ceste, iako službena (policijska) statistika to ne priznaje. Kako je s odgovornošću za štete koje vozači pretrpe u takvim nezgodama? Iskustvo pokazuje da se do naknade štete teško dolazi. Predmeti u pravilu završavaju na sudu i traju nekoliko godina. Da bismo pomogli - iznosimo stajalište Vrhovnog suda Republike Hrvatske, zauzeto u nekoliko revizija (Rev. Br. 1617/95 od 19. veljače 1999., rev. Br. 3975 od 8. listopada 1998. i rev. Br. 929/98 od 7. siječnja 1999.): Oštećeni vozač je tužio Poduzeće tražeći naknadu štete koju je pretrpio u prometnoj nesreći koja se dogodila zbog toga što je ispred benzinske crpke na cesti bilo vode dubine 10 - 15 cm, uslijed čega je tužitelj naletio na rupu na cesti i sletio s ceste, te pretrpio štetu na vozilu. Tuženo Poduzeće za ceste nije ništa poduzelo kako bi se voda s kolnika maknula, unatoč tome što ga je i policija izvijestila o vodi na cesti. Prema vještačkom nalazu "prisutnost vode u dubini od 10 - 15 cm moglo je imati negativan utjecaj u vidu stvaranja vodenog klina pri čemu dolazi do akvaplana i izdizanja vozila iznad površine puta, tj. odvajanja točkova sa gumom, a što izaziva nestabilnost i smanjuje mogućnost vođenja vozila u prethodnom smjeru kretanja". Poduzeće za ceste, kao organizacija za održavanje cesta, zakonom je obvezana (čl. 16. Zakona o cestama, Narodne novine br. 29/84, koji jer bio na snazi u vrijeme događaja) održavati ceste u takvom stanju da se njima može obavljati siguran i nesmetan promet za koji je namijenjena cesta. Ako organizacija za održavanje cesta ne održava cestu na način kako je propisano u članku 1. ovoga zakona, te uslijed toga za sudionike prometa nastupi šteta, organizacija za održavanje ceste odgovorna je za štetu. U okviru održavanja ceste u stanju da se na njoj može obavljati siguran promet spada, po ocjeni ovoga suda, i uklanjanje predmeta i materijala koji se nalazi na kolniku i koji sprečavaju odvijanje prometa na siguran način, pa tako i uklanjanje vode s kolnika.