12.10.2000.
Zašto prevariti osiguratelja?
Prevara osiguratelja nije novi problem. On postoji otkad osiguratelji na tržištu prodaju police osiguranja. Ona postoji u svim vrstama osiguranja i u svim zemljama koje imaju tržište osiguranja. Međutim, s vremenom, prevara se pretvorila u kriminal, često puta i organiziran. A upravo je kriminal faktor koji remeti unaprijed predviđenu harmoniju prihoda i rashoda u nekoj vrsti osiguranja) koju su stručnjaci raznih struka (psiholozi, kriminolozi itd.) izradili po narudžbi austrijskih osiguratelja. Među razlozima koji potiču osiguranika odnosno neku drugu osobu, na prevaru osiguratelja, ističu se:
l osobna bilanca: čovjek nakon toliko godina plaćanja premije podvuče crtu i utvrdi da stalno plaća premiju, a zauzvrat od osiguranja ništa ne dobiva. Odnosno, osigurateljina promidžba obećava puno više od onoga što se u slučaju nastanka štete stvarno dobije. Takav zaboravlja načelo solidarnosti: jedan za sve - svi za jednoga. Njemu je važno da od uplaćenih premija bar dio uzme natrag. Ponekad, unatoč nastupu štetnog događaja, i unatoč (očekivanom) obeštećenju od osiguranja - dio štete ipak pogađa osiguranika, što ga nuka da idući put to izbjegne.
l jer prevara osiguratelja nikoga osobno ne pogađa, a ponekad je ugodno osvetiti se osiguratelju za prethodne loše iskustvo, dakle, kazniti moćnijeg;
jer je prevariti osiguratelja vrlo jednostavno;
l jer čovjek ima financijskih problema, ne može raditi i zarađivati, a na prevaru su ga nagovorili prijatelji i znanci, koji već imaju iskustva s tim, a uostalom svi to čine, posebno oni koji imaju para;
l jer te osiguranje ne tretira kao partnera i čovjeka, već kao predmet, broj bez osobnosti;
l jer je potrebno pomoći prijatelju koji je u nevolji;
l jer je prevara osiguratelja tzv. džentlmenski delikt koji u sredini u kojoj živiš ne izaziva osudu i prezir, već simpatije i razumijevanje.
Ne znamo kakvu ulogu imaju navedeni razlozi u prevarama osiguratelja kod nas. No, u svakom slučaju zaslužuju da se osiguratelji nad njima zamisle i otklone bar one uzroke koji su na njima.
Izdvojeni članci
Poslovni svijet
Zašto vaša vizija ne dopire do tima?
Stalno ponavljate iste stvari, ali ništa se ne mijenja? Možda vaš tim nije kriv – nego nedostatak jasnoće s vaše strane. Evo kako to promijeniti!