Prevara osiguratelja nije novi problem. On postoji otkad osiguratelji na tržištu prodaju police osiguranja. Ona postoji u svim vrstama osiguranja i u svim zemljama koje imaju tržište osiguranja. Međutim, s vremenom, prevara se pretvorila u kriminal, često puta i organiziran. A upravo je kriminal faktor koji remeti unaprijed predviđenu harmoniju prihoda i rashoda u nekoj vrsti osiguranja) koju su stručnjaci raznih struka (psiholozi, kriminolozi itd.) izradili po narudžbi austrijskih osiguratelja. Među razlozima koji potiču osiguranika odnosno neku drugu osobu, na prevaru osiguratelja, ističu se: l osobna bilanca: čovjek nakon toliko godina plaćanja premije podvuče crtu i utvrdi da stalno plaća premiju, a zauzvrat od osiguranja ništa ne dobiva. Odnosno, osigurateljina promidžba obećava puno više od onoga što se u slučaju nastanka štete stvarno dobije. Takav zaboravlja načelo solidarnosti: jedan za sve - svi za jednoga. Njemu je važno da od uplaćenih premija bar dio uzme natrag. Ponekad, unatoč nastupu štetnog događaja, i unatoč (očekivanom) obeštećenju od osiguranja - dio štete ipak pogađa osiguranika, što ga nuka da idući put to izbjegne. l jer prevara osiguratelja nikoga osobno ne pogađa, a ponekad je ugodno osvetiti se osiguratelju za prethodne loše iskustvo, dakle, kazniti moćnijeg; jer je prevariti osiguratelja vrlo jednostavno; l jer čovjek ima financijskih problema, ne može raditi i zarađivati, a na prevaru su ga nagovorili prijatelji i znanci, koji već imaju iskustva s tim, a uostalom svi to čine, posebno oni koji imaju para; l jer te osiguranje ne tretira kao partnera i čovjeka, već kao predmet, broj bez osobnosti; l jer je potrebno pomoći prijatelju koji je u nevolji; l jer je prevara osiguratelja tzv. džentlmenski delikt koji u sredini u kojoj živiš ne izaziva osudu i prezir, već simpatije i razumijevanje. Ne znamo kakvu ulogu imaju navedeni razlozi u prevarama osiguratelja kod nas. No, u svakom slučaju zaslužuju da se osiguratelji nad njima zamisle i otklone bar one uzroke koji su na njima.