Osim remena koji drži vozačeve hlače, svaki auto ima bar još jedan remen. On može biti klinasti, i uglavnom se nalazi na motorima starije proizvodnje, gdje povezuje remenicu radilice motora s alternatorom i ( ili ) pumpom vode. To je onaj remen koga još uvijek, u slučaju njegovog pucanja možete zamijeniti ženskom najlon čarapom i tako stići do prve radione. Jednostavno se čarapa omota oko remenica i zaveže, pazeći da ne bude prevelik čvor, pa se vožnja može nastaviti. Imam prijatelja koji je u ona dobra vremena s Fićom blizu škuribanda znao odglumiti pucanje remena. Suvozačice bi odmah, skidanjem čarapa priskočile u pomoć, a kad su čarape već bile skinute.... Danas mu to više ne bi prolazilo, jer čak i žene znaju da noviji motori nemaju klinaste remene, koji su često pucali i trošili se, pa su zamijenjeni trakastim remenima ili kako se stručno nazivaju mikro remenima. Oni su pouzdaniji i dugotrajniji, ali kad puknu, ni čarapa ni ništa drugo ne pomaže, osim istoga takvoga, novoga. Zamjensko rješenje moralo se naći i zbog sve većeg broja dodatnih uređaja, koje treba pogoniti. U ono vrijeme, okretaje remenice radilice, klinasti remen, kako smo već rekli, prenosio je samo na jedan agregat, alternator ili pumpu vode, dok današnji remeni vrte već navedeno i još k tome servo pumpu volana i kompresor klima uređaja. Ponekad zamjena mikro remena nije jednostavna, jer su tako "smotani" oko remenica uređaja i natezača, da ukoliko se ne zabilježi točni prijašnji položaj, teško ih je, bez malo "mozganja" vratiti u isti položaj. Mikro remeni ipak, rijeđe pucaju, a više se troše. No i u slučaju totalne potrošenosti ili puknuća, ne može biti nikakvih posljedica po motor, osim što ne možete nastaviti vožnju. Za razliku od toga, pucanje ili preskakanje zupčastog remena, uglavnom izazove veći kvar motora. Zupčasti remen alternativa je razvodnom lancu, koji u motoru povezuje radilicu i bregastu osovinu, tako da u svakom momentu njihov odnos bude točno određen. Odstupanje od tih položaja, izazvalo bi smetnje u radu motora ili nemogućnost rada. Uvođenju zupčastog remena prišlo se iz razloga tišega rada, nepotrebnosti podmazivanja, lakšeg pristupa i lakše zamjene. Kad su se pojavili prvi takvi remeni, stari majstori bili su skeptični u pogledu te novotarije, jer im je bilo neshvatljivo da gumeni remen, protkan vlaknima za pojačanje, može biti zamjena metalnim lančanicima i metalnom lancu, aš železo je železo! No, tehnologija se razvija, i ti remeni su i dan danas sastavni dijelovi motora. Kako ništa nije vječno, već se vrte motori sa novom vrstom lanca, koga nije potrebno nikad mijenjati, tj. traje dok traju i ostali glavni dijelovi motora. Stari lanci, izdržavali bi osamdesetak tisuća kilometra i onda bi, od potrošenosti počeli ružiti kao stari mlinac za kavu. U nekim slučajevima, bilo je potrebno vaditi cijeli motor da bi se izvršila zamjena. I zučpčasti remeni imaju svoj vijek trajanja, koji seže od osamdeset do sto šezdeset tisuća kilometara. No, tvornice su odredile i vremenski rok, koji je pet godina. Dakle, bez obzira da li je vozilo prošlo i deset tisuća kilometara, nakon pet godina, mora se izvršiti zamjena, jer je materijal od koga je izrađen remen takav, da protekom vremena i radom u extremnim uvjetima topline, isparivanja goriva, propuštanja ulja itd. mijenja strukturu, rasteže se i postane "ranjiv". Uz zamjenu zupčastog remena, svakako treba zamijeniti i natezače i prateće klizače. To su specijalni kuglični ležajevi, na koje se naslanja remen i po njima kliže u toku svog rada. To bi značilo da koliko se god puta okrene remen, još puno više puta se okrenu i navedeni ležajevi, pa ih zbog umora i napornog rada treba zamijeniti u sklopu zamjene remena. " Škrtarenje ", odnosno nezamjena tih ležajeva zbog uštede, obično rezultira istim postupkom, tj. ponovljenim radom već za kratko vrijeme. Tako cijena zamjene, koja kod novijih i jačih motora, nije baš mala, još više naraste, ako nakon malo vremena, opet pristupimo istom poslu, a zna se dogodi da blokirani ležaj ošteti i relativno novi remen, pa i njega opet treba mijenjati. Pred kraj teme se običnoi pitamo da li neki posao možemo napraviti u vlastitoj režiji. Preporuka za zamjenu zupčastog remena je, uglavnom negativna. Ako se radi o nekom autu, gdje je jednostavan pristup i gdje se pogrešnom montažom ne može izazvati daljnji kvar, kao napr. Fire motor na Unu ili Puntu, O.K., ali na drugim motorima, gdje treba i specijalni alat, odustanite prije početka. I najmanja greškica može vas koštati puno više nego ćete platiti mehaničaru. Ne postavite li dobro "fazu", sudar ventila i klipa i izvući će vam iz džepa pozamašnu svotu novca. Radije svoje slobodno vrijeme sačuvajte za jednostavnije poslove.