Automobilski motor je poput najmodernije tvornice u kojoj za dobar finalni proizvod, svi odjeli i segmenti moraju raditi sinkronizirano i usklađeno. Stane li samo jedna karika u lancu, javlja se zastoj. To nitko, naravno ne želi, ali se dogodi. Dakle, i naš motor radi na istom principu. Dok su svi elementi povezani i u točno istom momentu i položaju rade ono za što su predviđeni, mi se vozimo bez problema, ali kad počinje prekidanje ili auto više neće upaliti, nešto se od toga poremetilo. Mogli bi nabrojiti sto razloga što sve može biti uzrok, ali danas ćemo se zadržati na onome što je osnova svega, i bez čega motor ne bi mogao uopće raditi, a to je odnos položaja radilice i bregaste osovine, tj. njihova međusobna usklađenost. U žargonu kažemo da se radi o distribuciji. Najjednostavnije opišimo da je radilica zadužena da se gore - dolje gibaju klipovi, a bregasta osovina da se opet, gore - dolje otvaraju i zatvaraju ventili. Svakoj poziciji klipa, u svakom momentu mora odgovarati položaj pojedinog ventila. Da bi to bilo tako, radilicu i bregastu osovinu veže prenosni lanac, kao na bicikli, ili ono što je danas prisutno kod devedeset posto motora, zupčasti ili nazubljeni remen. Laiku je teško shvatiti kako jedna obična gumena traka, protkana čvrstim nitima može trpjeti tolika naprezanja, koja se javljaju u motoru, temperature i benzinske ili naftne pare. No, tehnologija je napredovala i tako nešto je zaista moguće, no ništa ne traje vječno, pa tako ni spomenuti remen. Iz tog razloga tvornice su predvidjele njegovu zamjenu, koja seže od šezdeset do stopedeset tisuća kilometara. Osim prevoženih kilometra, trajnost remena zavisi i od vremena rada, a za svih je zajedničko da ono ne smije biti veće od pet godina. Nakon isteka tog roka, materijal remena počinje gubiti elastična svojstva i puno lakše se isteže i kida. Naravno da to ne znači da će on, ako ga ne promijenite na vrijeme, puknuti poslije pet godina i jednoga dana, ali to je okvirni rok, kad svoje mjesto treba prepustiti novom kolegi. Zanemarivanje rokova zamjene može vas, ali i ne mora skupo stajati. Zavisi u kojem autu se vozite. Imate li klasični Fiat Uno ili Punto s "fire" motorom, sva šteta nakon pucanja je kupnja novog remena i njegova zamjena, što je gotovo u par sati. No, velika većina, da ne kažemo, gotovo svi ostali motori, imaju takav sistem da lom remena prouzroči veliku štetu u motoru, jer se u jednom momentu sretnu klipovi i ventili pa dođe do frontalnog sudara, budući da više nema potrebnog odnosa u motoru. Rečeno ne znači da prije spomenuti Fiati imaju svemirsku tehnologiju, samo su prostori iznad klipova nešto viši, pa i kad su klipovi u gornjem položaju, a ventili u donjem, do njihovog bliskog susreta ne može doći, te tako bez obzira na pucanje remena, ostanu netaknuti. Bolje da se ne nadate kako baš vaš auto možda ima takav sistem, pa zanemarite promjenu remena na vrijeme, jer kako smo rekli, može vas skupo stajati. U najgorem slučaju, zamjena na vrijeme, i do deset puta je jeftinija nego posljedica pucanja. Nije rijedak slučaj da se ventili tako iskrive i "zakopaju" u glavu motora, da je potrebna zamjena i same glave, kad troškovi još više rastu. Sreća da se ona može i popraviti reparaturnim zavarivanjem, što je moguće učiniti i u Rijeci, i tada je trošak manji ali to su već stvari na koje je bolje ne misliti. Zamjenu remena može izvršiti samo stručna osoba, jer se i najmanja greška skupo plaća, ustvari ako posao nije učinjen kako treba, posljedice mogu biti iste kao da remen nije ni mijenjan, nego je puknuo sam od sebe. Ono što uz zupčasti remen treba obavezno zamijeniti su i njegovi prateći klizači i natezači, koji nisu jeftini, ali ako neko vrijeme nakon zamjene prozuje ili počinju blokirati, cijelu operaciju zamijene treba ponoviti ispočetka, što opet košta. Oni, naročito kod jeftinijh vozila znaju prozujiti, što prosječan vozač ponekad ne čuje, nakon toga slijedi početak blokiranja, kad zupčasti remen, umjesto da se vrti oko natezača, po njemu počne kliziti, razvija se povećana temperatura, mijenja se struktura materijala remena i on pukne sa svim prije opisanim posljedicama. Zupčasti remeni su različiti za različite motore obzirom na dužinu, širinu, oblik i broj zubiju. Improvizacije ne smije biti i na određeni motor može se ugraditi samo njemu adekvatan remen. Iako je remen zamijenio prije spomenuti lanac zbog tišeg rada, lakše zamjene i nepotrebnog podmazivanja, izgleda da se lanac polako vraća, napravljen je od boljih materijala, koga nikada neće trebati mijenjati, no za veću primjenu u niskoj i srednjoj klasi vozila još će trebati pričekati.