Ovaj tjedan donosimo ideju koja spada u domenu zdravstva, a čiji idejni tvorac je liječnik Ken Rosenblum iz Minneapolisa. On se prilikom jedne noćne potrage za ljekarnom koja radi, kako bi priskrbio lijek za svojeg bolesnog sina, zapitao zašto nije moguće dobiti lijek koji mu je potreban na istom mjestu na kojem je obavljen liječnički pregled.
Procedura u kojoj pacijent nakon pregleda dobiva recept (najčešće nečitko ispisan) s kojim odlazi u ljekarnu kako bi dobio svoj lijek učinila mu se prekompliciranom, posebice ako se uzme u obzir da se pacijent nakon pregleda želi što prije vratiti doma jer se ne osjeća dobro i dodatni mu je napor još otići u potragu za ljekarnom. Dodatni problem nastaje ukoliko je neko gluho doba noći i ljekarne ne rade ili se ljekarna ne nalazi u blizini liječnika. Zbog svega toga Rosenblum je osmislio automat za lijekove koji se može postaviti direktno u ambulantu, u klinike i druge zdravstvene ustanove. Automat za lijekove funkcionira na sličan način kao i automati za hranu ili piće.
Cijela procedura dobivanja lijeka iz takvog automata prilično je jednostavna, a sastoji se od nekoliko koraka. Prvo pacijent dolazi kod liječnika koji uzima njegove podatke. Nakon pregleda ukoliko mu je potreban lijek, liječnik će pacijenta upitati želi li recept ili želi lijek podignuti odmah u ambulanti. Ukoliko se pacijent odluči za drugu opciju, liječnik unosi podatke o lijeku u sustav te se narudžba šalje na automat. Pacijent dobiva isprintani "recept" na kojem se nalazi šifra s kojom će podići lijek. Potom odlazi do automata, utipkava na touchscreenu svoju šifru i svoj datum rođenja verificirajući time narudžbu.
Ako lijek ne pokriva u potpunosti osiguranje, postoji mogućnost plaćanja putem kreditne ili debitne kartice te gotovinom. U automatu se tada izvrši narudžba - sam lijek se unutar automata provjerava tri puta na način da se skenira barkod kako ne bi bilo sumnje da se radi o pravom lijeku. Kada je lijek na taj način provjeren, direktno u automatu lijepi se na njega naljepnica s podacima o pacijentu i lijeku te načinu doziranja lijeka. Za slučaj da pacijent ima nekih pitanja u vezi s lijekom, nuspojavama ili mu je potrebna bila kakva druga informacija, kraj automata se nalazi telefon koji je direktnom linijom spojen s farmaceutom koji odgovara na pitanja. Na taj način pacijenti 24 sata dnevno imaju mogućnost podignuti svoj lijek, što se pokazalo kao vrlo praktično rješenje te je u SAD-u sve veći broj zdravstvenih ustanova koje uvode automate za lijekove.
Više o ovoj ideji na: http://www.instymeds.com/