Gotovo svaka obitelj u svojem nasljeđu ima nekoliko vrijednih recepata, koji se prenose s generacije na generaciju i koji desetljećima uveseljavaju članove obitelji. Neki od tih recepata naših prabaka i baka mogu biti zaista pravo malo blago, kako za nepce tako i za poduzetnički duh. Možda baš pita od sira vaše bake ili umak za roštilj vašeg oca ima potencijal da svojom kvalitetom oduševi puno veći broj ljudi koji bi za takav okus bili spremni i platiti. Naravno, da biste ocijenili ima li vaš recept takav potencijal bilo bi dobro da izvršite svojevrsno testiranje i ponudite ga široj obitelji, prijateljima, susjedima, ali i na nekim prometnim mjestima, poput marketa ili tržnice. Nakon što ste skupili dovoljno povratnih informacija i procijenili da bi vaš recept zaista mogao osvojiti nepca šireg kruga ljudi, vjerojatno ćete htjeti pronaći partnera koji ima kapacitete za proizvodnju i pakiranje vašeg proizvoda (u SAD-u se tvrtke koje proizvode i pakiraju proizvode za drugu tvrtku koja ih potom reklamira i distribuira nazivaju co-packeri). Sličan put u plasiranju svojeg proizvoda prošla je i Eve Lemon, poduzetnica iz Atlante u SAD-u. Ona je bila ocijenila da su začinjene kokice kakve je pekla njena teta dovoljno atraktivne da bi pronašle mjesto na tržištu i krenula u biznis. Njene RastaPop kokice odlikuju se osim izvrsnim i originalnim okusom i drugim kvalitetama poput organskog podrijetla namirnica koje se koriste pri izradi recepta. Isprva je bilo potrebno mnogo truda i rada jer je Eve sama proizvodila i razvozila svoje proizvode po lokalnim trgovinama. No, prednost je bila u tome što nije postojalo na tržištu ništa slično proizvodu koji je nudila pa su se trgovci lako odlučivali na prodaju njenih proizvoda. Potom je pronašla partnera i posao je postao znatno lakši. Danas, 5 godina nakon početka, Eve očekuje da će zarada od prodaje vrlo skoro dosegnuti milijun dolara. Dakle, iako se možda čini da velike tvrtke ne ostavljaju puno mjesta za male proizvođače, uz dobru pripremu i dobar poslovni plan, te prije svega dobar proizvod, moguće je izboriti se za mušterije i pronaći mjesto na policama trgovinama. Naravno, ukoliko možete ponuditi proizvod koji je originalan, domaći, ukusan i pristupačan, baš kao što to bakini stari recepti vrlo često i jesu.
Prodaja obiteljske tvrtke (poslovnih udjela u obiteljskoj tvrtki) predstavlja složen proces u kojem je ključno uskladiti financijske interese prodavatelja i kupca. Jedan od često korištenih instrumenata u ovakvim transakcijama je earnout– mehanizam kojim dio kupoprodajne cijene ovisi o budućim poslovnim učincima društva čiji su poslovni udjeli predmet transakcije.
Sada je već izvjesno da će s početkom 2025. godine ponovo doći do povećanja praga za obvezan ulazak u sustav poreza na dodanu vrijednost te da će sadašnji limit od 40.000 eura biti povećan na 50.000 eura
Svatko tko je proveo godine gradeći posao zna koliko energije i predanosti to zahtijeva. Ponekad, vlasnici dođu do točke kada više ne mogu, ili ne žele, nastaviti dalje. To se može dogoditi iz više razloga, no kada je pravo vrijeme za prodati poslovne udjele i izaći iz obiteljskog poslovanja?
Otto je muški Istarski Gonič, mlad i voli trčati. Treba mu puno ljubavi i malo mjesta gdje može trčati. Moja mama je ostarila pa ne se može truditi oko tako veselog ...