Do 30. lipnja potrebno je poslati zahtjev za donošenje rješenja o izvedenom stanju, a dokumentaciju propisanu Zakonom o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama moguće je predati i kasnije


Zakon o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama (N.N. 86/12) odredio je zakonski rok podnošenja zahtjeva za donošenje rješenja o izvedenom stanju do 30. lipnja 2013. godine. Citiram mišljenje Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja: „Zahtjev na žalost nije moguće predati elektroničkim putem. Može ga se predati osobno ili poslati poštom. Bitno je u slučaju slanja poštom imati dokaz da je pošiljka predana unutar zakonskog roka.“

Svakako preporučam preporučeno pismo s povratnicom.  Adrese na koje se treba uputiti zahtjev mogu se naći na web stranicama Ministarstva. Formulari zahtjeva mogu se naći na web stranicama županija i gradova. Zahtjev je moguće podnijeti i na običnom listu papira. On mora sadržavati potrebne podatke da bi se po njemu moglo postupiti, a to su: naziv javnopravnog tijela kojem se upućuje, naznaku upravne stvari na koju se odnosi (ozakonjenje temeljem Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama), ime i prezime podnositelja i adresu. Zahtjev bi trebao sadržavati barem podatak o broju katastarske čestice i ime katastarske općine u kojoj se nalazi zgrada koja se namjerava ozakoniti. Zahtjev mora biti vlastoručno potpisan. Potrebno je podnijeti zahtjev koji je „potpun“ u izloženom smislu, a dokumentaciju propisanu Zakonom o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama moguće je predati i kasnije.

U svezi  gore navedenog, ukoliko je moguće, ipak predlažem konzultacije s ovlaštenim izrađivačem dokumentacije (arhitektom ili inženjerom građevine) i nadležnim upravnim tijelom kojem će se predati zahtjev. To govorim iz iskustva, s obzirom da neke nadležne službe traže da zahtjev sadržava i podatak je li zgrada koja se legalizira zahtjevna, manje zahtjevna, jednostavna ili pomoćna. Nakon što zahtjev dođe na red za rješavanje, upravno tijelo koje ga rješava pisanim će putem zatražiti od podnositelja da u određenom roku zahtjev dopuni. Rješenje kojim se legalizira građevina neće se moći izdati dok zahtjev ne bude potpun.  Tada je za takav uredno predan zahtjev zakonski rok u kojem je nadležna služba dužna riješiti predmet 60 dana.

Ako je u tijeku sudski spor, pokrenut prije podnošenja vašeg zahtjeva za donošenje rješenja o izvedenom stanju povodom tužbe za zaštitu vlasništva ili drugog stvarnog prava u vezi s vašom zgradom ili zemljištem na kojemu je izgrađena, ukoliko ste tuženik, ne gubite nadu.  Možda to stranka (tužitelj) nije istakla i dokazala prije donošenja rješenja. Ukoliko pretpostavljate da će postupak donošenja rješenja ipak biti prekinut, isto vrijedi samo do okončanja sudskog spora. Vjerojatno je da i uspijete legalizirati zgradu. Međutim, postupak se ne mora prekinuti, odnosno nastavit će se ako stranka (tužitelj) da pisanu izjavu da se ne protivi donošenju rješenja o izvedenom stanju.

I jedno upozorenje! Datum 30. lipnja pada u nedjelju. Zadnji radni dan za predaju zahtjeva u upravnim odjelima je, dakle, petak, 28. lipnja 2013. Neki upravni odjeli najavili su dežurstva. Informacije o radu upravnih odjela mogu se dobiti od županijskih i gradskih nadležnih tijela.

U Rijeci se pisarnica Odjela gradske uprave za provedbu dokumenata prostornog uređenja i građenje nalazi na adresi Trpimirova 2/II (Riječki neboder) i radi svaki dan od 8,30 do 15,30 sati, a radit će i u subotu, 29. lipnja, od 8,30 do 14,30 sati. Stranke svoje zahtjeve mogu predavati i u Pisarnici Grada Rijeke, na adresi Titov trg 3, prizemno (šalter broj 1 – prijem podnesaka), radnim danom  od 8,30 do 15,30 sati.

Pisarnica Upravnog odjela za graditeljstvo i zaštitu okoliša Primorsko-goranske županije nalazi se na adresi Slogin kula 2 i radi svakodnevno od 8,30 do 15,30 sati, srijedom do 18,00 sati, a radit će u subotu i nedjelju 29. i 30. lipnja od 8,00 do 16,00 sati.


Svi oni koji ne predaju zahtjev do nedjelje 30. lipnja, moći će to učiniti u dežurnim poštama ili pisarnicama odnosno uredima za prostorno uređenje ukoiko isti rade u nedjelju, nebitno iz kojeg su dijela Hrvatske, jer mjesto stanovanja niti lokacija bespravnog objekta ne obvezuje da zahtjev predaju u najbližem Uredu za prostorno uređenje.

Informaciju o radnom vremenu poštanskih ureda moguće je dobiti pozivom na besplatni broj Hrvatske pošte 0800 303 304 ili preko službene internetske stranice www.posta.hr.