Iako još nismo zakoračili u ljeto, vruće je za poludit. Što nas još čeka kad pravo ljeto stvarno počne, bolje je ne razmišljati. Užarene automobilske kabine, rijeke vozila koji puževom brzinom mile po cesti itd. U tim momentima poželimo da se nebo otvori pa da kiša dobro rashladi paklenu vrućinu. Ponekad se to i dogodi, ali onda zaključimo da bi bilo bolje da je nije bilo. Ljetna kiša se dugo sprema, ali kad padne, onda je to pljusak i prolom oblaka. Za sat vremena opet sija sunce i kao da se ništa dogodilo nije. Tu i tamo vidimo poneki auto zaustavljen uz cestu i nemoćnog vlasnika koji stoji uz svoje vozilo, bilo zbog mehaničkog kvara, bilo zbog razbijenog blatobrana. Svako toliko prođe vučna služba, koja neispravne aute odvlači do servisa. Sve počinje laganim oblačićima iznad Učke, koji poslije poprimaju mračnije boje, dok se cijelo nebo ne pretvori u veliku crno-sivu mrlju. Vaš je tako Dule iz Bonace i napisao pjesmu: "sunce pali, se je vedro, nigdere ni oblaćića, samo se na horizonte vidi jedna točka mića". A dalje se zna, "kapi kako lešnjaci debele"... Nije valjda da vam brisači ne rade ili rade pa stanu. U tom slučaju odmah bježite sa strane. Nastavite li vožnju, predstavljat ćete opasnost za sebe i druge. Ako ste predvidjeti pljusak i znali da brisači nisu ispravni, a redovito pratite Burzu, znat ćete da je premazivanje stakla polovicom jabuke pomoćno rješenje i da će vam omogućiti vidljivost kroz staklo, jer se kiša niz njega neće spuštati u kapljama, nego u slapu, to jest kao da ste s krova spustili na prednje staklo kantu vode. No to je samo privremeno rješenje i služi na malim brzinama. Nemojte izigravati heroje i preticati kolonu kad svi voze polako. U vašim mislima još uvijek je cesta od prije nekoliko trenutaka kad je sve bilo suho, pa mislite da ćete uz vaše dobre gume drugima pokazati kako se vozi. Još nije izmišljena guma koja će na mokrome držati cestu kao na suhom. Naročito treba paziti na početku dok se još vide tragovi kotača na cesti od vozila koja su prošla prije vas. Tada je najskliskije. Ako kiša duže vrijeme nije padala, to je idealna podloga za piruete, dvostruke akslove, i ostale tehnike koje znamo iz klizanja na ledu. No tu možete razviti i vlastitu koreografiju pod nazivima "zabijanja u tuđi bunker", "krivljenje branika", "idem u Opatiju, vozim za Rijeku" itd. Sve je dobro dok ne morate mijenjati fotografiju na osobnoj iskaznici. A za lim se ne sekirajte. Tu su serviseri, koji spremni čekaju posao, a otkad je marka pala, možete platiti i u kunama.. Do proklizivanja dolazi zbog skliske podloge koju čine kiša, zaostali djelići lišća i ulja, koje tradicionalno pušta iz naših automobila. To je tako dobar mix da ni novija vozila koja imaju ABS, ESP, ili bilo kakav ABCDEF... sistem nisu pošteđeni problema. Naravno da svi ti uređaji pomažu, ali tu je vozač Faktor jedan i o njemu najviše ovisi. Moj susjed uopće ne vozi svog Yugića po mokrome, jer je opremljen samo ČGLK-sistemom, što bi značilo Ćelave Gume Loše Kočnice. Od početne vlažnosti na cesti, kiše kapi postaju sve veće i brže, pa se za čas potoci vode počinju slijevati niz cestu. Već smo pisali o vodenom klinu koji se javlja u momentu brze vožnje kad guma gubi kontakt s asfaltom jer kanali na gumi ne mogu više istisnuti toliku količinu vode. Tada auto počne glisirati i upravljanje u takvim uvjetima ravno je avanturi. No na dijelovima ceste koji su na nižim razinama zna se skupiti toliko vode da njezin nivo dostiže visinu vratiju. Tu staju automobili koji imaju na motoru nisko smješten razvodnik paljenja ili dio elektronike, zbog ulaska vode u osjetljive kontakte. Popravak se svodi na sušenje ili djelomičnu zamjenu elektronskih dijelova. Stvarni gubitnici su oni vlasnici vozila čijim motorima spojna cijev filtera zraka prolazi donjim dijelom motora. Ako je cijev porozna ili još gore, otkačena, pa se zrak usisava umjesto kroz kućište filtera, direktno iz zraka s donje strane, usisivanje i male količine vode, znači smrt za motor. Neki ne bi vjerovali kako se polome klipovi, cilindri i ventili kad voda prodre u kompresioni prostor. Ona se ne može stlačiti i razbija sve oko sebe. Često puta ni generalka nije isplativa, nego se mijenja cijeli motor. Neka vam ne bude teško otvoriti poklopac motora i pogledati položaj i stanje te, u ovom slučaju dragocjene cijevi. Svaki veći pljusak strada bar jedan motor, pa zašto bi to bio baš vaš. Ako ste se sretno izvukli iz duboke vode, nemojte si pokvariti radost na prvom kočenju. Vaše kočnice su mokre i potrebno je po izlasku na čvrsto tlo nekoliko puta pritisnuti kočnicu u vožnji, kako bi se istisnula nakupljena voda i zagrijali tarni elementi. Počne li vam nakon takve situacije auto loše vući i prekidati, kontrolirajte spojne cijevi goriva. Moguće je da su napukle pa je pumpa uz gorivo povukla i vodu. Ako se kiša pretvori u tuču, ne žalite dekicu koju čuvate za romantičnije stvari, baciti na krov i haubu. Njena povijesna vrijednost svakako nije veća od štete koja bi nastala od tuče. Bojite li se grmljavine, budite smireni, ništa vam se ne može dogoditi, naročito ako se ne držite za limene dijelove. Neće grom u koprive, ali neće ni u auto!