Da guma glavu čuva, odavno je poznato, ali uz ono guma, uvijek treba stajati dobra. Što je dobra guma? To je nova guma, ispravna guma, kvalitetna. Sve nove gume nisu jednako dobre. Zavisi koji je proizvođač, koji je model, koliko je dugo stajala u skladištu prije prodaje itd. Najbolje gume nema, ona ne postoji. Kad se prate rezultati testiranja različitih proizvođača, ponekad ostanemo iznenađeni, koliko je neka izvanredna na suhom, a loša na mokroj podlozi, snijegu ili kombiniranima uvjetima. Tako ispadne da je guma, koja ni u jednoj kombinaciji nije zauzela prvo mjesto, bude ukupni pobjednik testa, jer je u svim uvjetima bila solidna. Prosječnom vozaču ne trebaju gume za visoke brzine i ekstremne uvjete, ali je dobro, prije kupovine, napraviti mali izlet po trgovinama i vidjeti što se nudi za prihvatljivu cijenu. Uz put ćete dobiti savjete prodavača, koji će svakako najviše hvaliti svoj tip gume, ali i saznati mane onih konkurentnih. Tada ćete i sami moći izabrati ono što vam najviše odgovara. U svakom slučaju, ne treba škrtariti za sto kuna, pa umjesto prave gume kupiti onu, koja baš to nije.

Svi vulkanizeri će vam prilikom montaže i balansirati kotače, što je u redu, ali mnogi zaboravljaju da se pravilno balansiranje vrši tek poslije prijeđenih, otprilike tisuću kilometara. Tada guma i felga postanu jedno tijelo i kotač se može sto posto balansirati. Debalans kotača najviše se osjeti na brzini od oko osamdeset do sto kilometara na sat, kad volan počne poskakivati lijevo desno, a u slučaju većeg poremećaja, pod nogama se osjeti podrhtavanje u ovjesu. To se može dogoditi u slučaju da kotač uopće nije balansiran, u slučaju udarca kotačem u rupu ili trotoar ili ako ispadne balansni uteg s felge. U svim slučajevima treba brzo reagirati, jer podrhtavanje u ovjesu izaziva povećano trošenje svih njegovih elemenata i utiče na sigurnost vožnje. To je za slučaj kad je guma, odnosno kotač kriv za nastale neispravnosti. No može biti i obratno. Možda ste već imali slučaj da se zagledate u gumu, kad je kotač okrenut i konsatirate da je jedna polovica gume potrošena, dok ste, po izgledu druge polovice, mogli voziti još dvadesetak tisuća kilometara, što bi bilo skoro dvije godine. Sami ste krivi za takvu situaciju, jer barem jednom mjesečno treba baciti pogled na gume, i to bez ikakvih priprema i alata.

Kad je auto parkiran i ima dosta svjetla, krajem oka treba prijeći površinom gume i vidjeti stanje. Kod većih potrošenosti, nećete morati puno gledati, već će vas auto sam upozoriti da nešto ne štima, bar kad je riječ o prednjim gumama, i to tako što ćete čuti cviljenje već u manjim zavojima. To znači da guma, tj. kotač ne stoji u poziciji, koja mu je tvornički propisana, nego gledajući u pravcu vožnje, ima tendenciju kotrljanja više prema van ili više prema unutra. Tada kažemo da je kotač previše “otvoren” ili “zatvoren”. U prvom slučaju, otvorenosti, više će se trošiti unutrašnji dio gume, a ako je kotač zatvoren, vanjski. Ako ste takav kvar primjetili na početku, kompjutersko podešavanje ovjesa od stotinjak i nešto kuna, bit će dovoljno da vas riješi daljnjih problema. No ako ste zakasnili, zamjena guma je neizbježna. Za navedeni kvar, krivca možete tražiti u vašoj ofanzivnoj vožnji, kad preko rupe na cesti ili ležećeg policajca preletite kao da ih nema ili se na visoki tratoar, penjete kao da je sve ravno. Krivica se može tražiti i u potrošenosti elemenata vješanja, tj. jabučicama ili silent-blokovima. Tada se kotači “objese” i uglavnom dolazi do potrošenosti unutrašnjeg dijela gume. Zamjenom neispravnih dijelova, sve se, osim guma vraća u normalu, uz što je dobro otići na kompjutersku kontrolu i eventualno podešavanje ovjesa.

Ne održavate li tlak u gumama na propisanoj vrijednosti, ili ih pumpate “od oka”, mogu se dogoditi dvije stvari: viši tlak u gumi izazvat će njezino jače trošenje po sredini, a manji trošenje vanjskih dijelova, i to oba podjednako. Nemojte dozvoliti da vas na kontrolu i pumpanje guma podsjeti tek činjenica da auto na pravcu vuče u stranu. Osim nepodešenog ovjesa, često je tome uzrok prazna guma i to na strani u koju auto vuče.