Imajte na umu da se za vrijeme ljetnih svečanosti koje se većinom odvijaju u vanjskom prostoru kad su temperature izrazito visoke, gosti moraju i hidrirati više, pa bi količinu obične vode, mineralne i sl. trebalo utrostručiti od navedenih količina
Jedno od najčešćih pitanja koje dobivam vezano je za normative, odnosno koliko je potrebno hrane i pića za određeni event i već definiran broj osoba koji se odvija u kućnoj atmosferi u organizaciji obitelji i prijatelja.
S obzirom da je sada vrijeme takvih druženja i obiteljskih svečanosti kao što su vjenčanja, u nastavku teksta možete pronaći nekoliko savjeta i ideja. Nadam se da će vam pomoći oko organizacije zabave kod mlade ili mladoženje kako se ne biste previše opterećivali s pitanjima kao što su višak ili manjak hrane i pića.
Za jedan klasični event, s približno 100 uzvanika, u trajanju oko 2 h bit će vam potrebno:
- Jedna do dvije čašice žestokog pića odnosno 0,1 l po osobi, što ukupno iznosi 10 l. U nekim slučajevima postoji potreba za odstupanjem od prosječnih normativa, pa tako pri donošenju odluka o količinama trebate odrediti prosječnu dobnu i spolnu strukturu gostiju kao i preferencije te kapacitete istih ;).
- Od vina možete pripremiti količinu od 0,3 l po osobi odnosno 2-3 čaše vina (ovisno kako se toči), sveukupno 30 l vina na navedeni broj uzvanika. Ako se uzme omjer 60:40 u odnosu bijelo i crno vino količine bi iznosile 18 l bijelog i 12 l crnog vina. Prema mom iskustvu, bijelo se vino konzumira puno više od crnog, a naravno, vi možete prilagođavati omjere prema vašim željama i poznavanju navika dragih gostiju.
- Jedan voćni sok po osobi od 0,2 l trebao bi biti dovoljan, na brojku od sto uzvanika količina bi iznosila 20 l soka, tu možete kombinirati i Coca-colu i ostala gazirana pića prema željama.
- Prema prosječnom normativu pića, mineralna voda se po osobi računa u količini 0,1 l. Imajte na umu da se za vrijeme ljetnih svečanosti koje se većinom odvijaju u vanjskom prostoru kad su temperature izrazito visoke, gosti moraju i hidrirati više, pa bi količinu obične vode, mineralne i sl. trebalo utrostručiti od prethodno navedenih količina.
Obično se kod svečanih buffeta planira i konzumacija kave i digestiva, doduše, kada je riječ o vjenčanjima i sličnim eventima koji se odvijaju na više lokacija, najčešće se ne konzumiraju na početku, već se isti nude u završnim satima svečanosti, prema željama pojedinih gostiju.
Uz piće trebate pripremiti i potreban inventar. Tako uz stolove, stolnjake, dekor i odgovarajuće čaše, kojih uvijek treba biti više od broja gostiju (ne bi bilo loše da nekoga zadužite za skupljanje, pranje i ponovno posluživanje), trebate pripremiti led i posude za led s hvataljkama te nekoliko pepeljara za goste kojima budu potrebne. I za kraj, ambalažu i mjesto gdje ćete odlagati nastali otpad od zabave.