Recikliranje i ponovno korištenje tekstila
Naime, u EU tekstili čine od 5-10 % otpada, a imaju visoku vrijednost kao reciklažni materijal. Bez obzira o kakvoj se vrsti tekstila radi, on nakon što ispuni svoju zadaću kod prvog potrošača, može svoj vijek nastaviti na različite ekološki prihvatljive načine. I tekstili napravljeni od prirodnih materijala, kao i oni od sintetike, mogu se reciklirati. Kako bi doprinijeli ekološkom očuvanju našeg planeta sve se više proizvođača odjeće uključuje ili organizira akcije u kojima se korištena roba skuplja kako bi joj se potom udahnuo novi život.
Izvrstan primjer takvog ekološkog (ali i humanitarnog) angažiranja su lanci trgovina odjeće, japanski Uniqlo i britanski Marks & Spencer. Uniqlo je započeo sa sakupljanjem svojih korištenih komada odjeće još 2001. kada su sakupljali rabljene jakne, nakon čega su proširili program kako bi obuhvatili svu odjeću koju proizvode. Svake godine tijekom dva mjeseca u svojim trgovinama skupljaju rabljenu odjeću koju su oni proizveli. Skupljena odjeća potom se sortira ovisno o stanju tekstila.
Odjeća za koju se procjeni da je još u nosivom stanju donira se zemljama u razvoju kroz humanitarne organizacije koje se bave distribucijom rabljene robe. Ona odjeća koja se više ne može nositi reciklira se i koristi za daljnje svrhe poput toplinske izolacije, krpe za brisanje, radne rukavice. Zaključno s ožujkom prošle godine skupili su gotovo 800.000 komada odjeće, od kojih je 90% donirano, a ostatak je recikliran.
Britanski Marks & Spencer, skupa s organizacijom Oxfam, pokrenuo je sličnu akciju kako bi svoje potrošače potaknuo na ekološko razmišljanje i aktiviranje. Mušterije koje doniraju odjeću - među kojom se mora naći barem jedan proizvod iz linije Marks & Spencer, bivaju i nagrađene za svoj humanitarni doprinos vaučerom od 5 funti koji može potrošiti pri sljedećoj kupovini u trgovinama M&S-a.
Na taj način potiču svoje potrošače da odjeću koju više ne nose ili su je iznosili iskoriste na najbolji mogući način. Osim toga, ovakve akcije svakako doprinose imidžu tvrtke, budući da tvrtka tako doprinosi sada već općem ekološkom pokretu, a i potiču potrošače da svoju daljnju kupnju obave opet u njihovoj trgovini zahvaljujući poklon bonovima kojima nagrađuju doniranje odjeće.
Izdvojeni članci
Priprema za prijenos obiteljskog poslovanja – Vaša odluka za budućnost
Pravovremena priprema za prijenos poslovanja osigurava stabilnost, očuvanje vrijednosti i dugoročnu održivost obiteljskih poduzeća. Riječ je o procesu koji zahtijeva strateško planiranje, jasno definirane ciljeve i odgovoran pristup. Otkrijte zašto je planiranje prijenosa poslovanja važno za budućnost vaše tvrtke i zajednice.
Jeste li vi vlasnik društva ili njegov glavni zaposlenik?
Ako vaše društvo ne može funkcionirati bez vas – ne posjedujete posao, nego posao posjeduje vas. U novom tekstu donosimo korake prema poslovanju koje ne ovisi o vlasniku – već o sustavu
Kako smanjiti ovisnost društva o vlasniku
Ako je vaša uloga u poslovanju nezamjenjiva, potencijalni kupci ili nasljednici to ne vide kao prednost, nego kao veliki rizik. U ovom članku saznajte kako smanjiti ovisnost društva o vlasniku i izgraditi poslovanje koje ima veću tržišnu vrijednost, stabilnost i budućnost.