Recikliranje i ponovno korištenje tekstila
Naime, u EU tekstili čine od 5-10 % otpada, a imaju visoku vrijednost kao reciklažni materijal. Bez obzira o kakvoj se vrsti tekstila radi, on nakon što ispuni svoju zadaću kod prvog potrošača, može svoj vijek nastaviti na različite ekološki prihvatljive načine. I tekstili napravljeni od prirodnih materijala, kao i oni od sintetike, mogu se reciklirati. Kako bi doprinijeli ekološkom očuvanju našeg planeta sve se više proizvođača odjeće uključuje ili organizira akcije u kojima se korištena roba skuplja kako bi joj se potom udahnuo novi život.
Izvrstan primjer takvog ekološkog (ali i humanitarnog) angažiranja su lanci trgovina odjeće, japanski Uniqlo i britanski Marks & Spencer. Uniqlo je započeo sa sakupljanjem svojih korištenih komada odjeće još 2001. kada su sakupljali rabljene jakne, nakon čega su proširili program kako bi obuhvatili svu odjeću koju proizvode. Svake godine tijekom dva mjeseca u svojim trgovinama skupljaju rabljenu odjeću koju su oni proizveli. Skupljena odjeća potom se sortira ovisno o stanju tekstila.
Odjeća za koju se procjeni da je još u nosivom stanju donira se zemljama u razvoju kroz humanitarne organizacije koje se bave distribucijom rabljene robe. Ona odjeća koja se više ne može nositi reciklira se i koristi za daljnje svrhe poput toplinske izolacije, krpe za brisanje, radne rukavice. Zaključno s ožujkom prošle godine skupili su gotovo 800.000 komada odjeće, od kojih je 90% donirano, a ostatak je recikliran.
Britanski Marks & Spencer, skupa s organizacijom Oxfam, pokrenuo je sličnu akciju kako bi svoje potrošače potaknuo na ekološko razmišljanje i aktiviranje. Mušterije koje doniraju odjeću - među kojom se mora naći barem jedan proizvod iz linije Marks & Spencer, bivaju i nagrađene za svoj humanitarni doprinos vaučerom od 5 funti koji može potrošiti pri sljedećoj kupovini u trgovinama M&S-a.
Na taj način potiču svoje potrošače da odjeću koju više ne nose ili su je iznosili iskoriste na najbolji mogući način. Osim toga, ovakve akcije svakako doprinose imidžu tvrtke, budući da tvrtka tako doprinosi sada već općem ekološkom pokretu, a i potiču potrošače da svoju daljnju kupnju obave opet u njihovoj trgovini zahvaljujući poklon bonovima kojima nagrađuju doniranje odjeće.
Izdvojeni članci
Što sve utječe na procjenu i povećanje vrijednosti poslovanja vaše obiteljske tvrtke?
Procjena vrijednosti poslovanja temelji se na financijskim pokazateljima, kao što su projekcije budućih novčanih tokova, diskontna stopa i tržišni rizici. Međutim, vlasnici često imaju drugačija očekivanja u odnosu na rezultate procjene, zbog emocionalne povezanosti s poslovanjem kojeg su gradili godinama
Sedam ključnih razloga za korištenje akvizicija kao strategija rasta poslovanja
Donosimo 7 ključnih razloga zašto bi vaša tvrtka trebala razmotriti akvizicije kao stratešku odluku za poslovni rast
Kupnja franšize može biti atraktivan način ulaska u poduzetničke vode, no ključ uspjeha leži u detaljnoj pripremi i razumijevanju specifičnih zahtjeva franšiznog poslovnog modela. Detaljna analiza i istraživanje tržišta, financijske analize te pravna zaštita igraju ključnu ulogu u donošenju informiranih i uspješnih odluka