U prošlom smo broju govorili o strategiji u kojoj je definirano na koji način ćemo ostvariti svoj dugoročni cilj ( viziju ). Strategija se sastoji od slijedećih međusobno povezanih elemenata koje ćemo pojedinačno razjasniti u svakom broju Burze. - Područja djelovanja - Gdje će tvrtka biti aktivna ? - Sredstva ulaska na područje djelovanja - Kako doći do mjesta aktivnosti ? - Faktora različitosti (diferencijacija) - S čime će se tvrtka dokazati na tržištu? - Određivanja brzine kretanja- Kojom brzinom i pravcem će se tvrtka kretati ? - Ekonomska logika - Kako će tvrtka postići prihode? Koje je područje Vašeg djelovanja? Ne može biti previše postavljenih pitanja i razmišljanja o području djelovanja, samo premalo, što nažalost shvatimo nakon mjeseci rada i truda bez očekivane dobiti. Morali biste imati spremne iscrpne odgovor na pitanja poput; - koju kategoriju proizvoda proizvodite ili prodajete ( hlače, čokoladu, tjesteninu ) - koji segment na tržištu opslužujete tj. da li su Vaša ciljna skupina žene (s npr. ruževima za usne) ili muškarci (npr. s brijačim aparatima). - na kojem geografskom području djelovati (samo u Rijeci, cijeloj županiji ili cijeloj Hrvatskoj) Svako područje djelovanja ne mora biti zastupljeno istim intenzitetom. Npr. proizvođač namještaja može se odlučiti proizvoditi uglavnom kuhinje (kategorija proizvoda) na riječko području (geografsko područje), ali povremeno može izraditi i kuhinju (kategorija proizvoda). Ponekad može isporučiti svoje kuhinje u istarsku županiju, ali ako ima puno narudžbi u riječkoj, odbiti će kupca iz istarske županije (manja zastupljenost područja djelovanja). Prije određivanja područja djelovanja tj. što želite prodavati ili proizvoditi, gdje želite nuditi svoje proizvode i kome, razmislite u kojem području imate dovoljno znanja i iskustva. Ukoliko ste vrsni u izradi namještaja, nemojte nastojati biti ugostitelj ili krojač. Pored detaljne pripreme za poslovanje, znanje i iskustvo koje imate dobro će vam doći kod obrane od konkurencije.