Razmislite o tome koliko će realno vremena proći dok se Vaš posao uhoda i počne davati ustaljene rezultate, prije svega financijske.


Iako ovih dana većinom od­govaram na pitanja koja daju zaključiti da baš ne živimo u doba kad ljudi entuzijastično razmišljaju o egzistenciji ili do­prinosu društvu kroz malo po­duzetništvo, malo ću se od­mak­nuti od poreza i financija i s vama podijeliti pitanja za ko­ja mislim da biste trebali znati odgovore na početku. Želim vam da do njih dođete što prije, a preporučam da sami sebi na njih pismeno odgovarate, jer će­te tako doći do jasnih i kon­zistentnih odgovora.

Prou­čite (ispitajte) tržište ko­jemu se pla­nirate obratiti: jesu li to gra­đani ili druge tvrt­ke? Kako ćete im se približiti? Hoće li biti spremni odmah na suradnju s Vama? Je li ono što ćete Vi ponuditi jedinstveno na tržištu? Što ćete trebati podu­zeti da biste bili konkurentniji od drugih?

Razmislite o tome ko­liko će realno vremena proći dok se Vaš posao uhoda i počne davati ustaljene rezultate, prije svega financijske.

Izračunajte sve fiksne troš­kove koje ćete imati: to su oni koji su uvijek prisutni i ne ovi­se uvijek o rezultatu Vašeg pos­lovanja. Trebat ćete imati sredstva za njihovo podmirenje i to onoliko dugo dok Vaš posao ne počne davati ustaljeni rezultat.

Dobro razmislite o naplati­vosti Vašeg posla: ukoliko bu­dete davali odgode plaćanja, Vi ćete biti ti koji će morati financirati vlastiti posao dok ne stignu prve uplate. Vodite ra­ču­na o uvjetima likvidnosti na našem tržištu.

Napravite okvirni plan ši­re­nja vlastitog poslovanja iz dva razloga:  takav plan će Vam biti motivacija u teškim razdobljima, a ono što treba funkcionira­ti prekosutra trebalo je po­četi pripremati već prekjučer. Ako ne poštujete to pravilo imat ćete «rupa» u poslovanju koje će Vaša konkurencija sigurno znati iskoristiti.

Ako nemate plan stalnog ši­renja, već želite postići odre­đe­ni nivo poslovanja, dobro raz­mislite hoće li tržište podržavati taj Vaš plan.

Razmislite hoće li Vaš po­sao imati sezonske oscilacije. Naime, rijetko koji posao ne podliježe tim sezonskim uspo­nima i padovima. Računice se ne rade niti prema najboljim, niti prema najgorim danima – već prema prosjeku. Najbolji mje­seci trebaju financirati one najgore.

Razmislite o marketingu koji ćete koristiti za promociju svog posla. Odlučite tko će biti Vaša ciljana publika, tj. segment tržišta kojem ćete se ob­raćati i odaberite marketin­ške metode koje će do njega naj­brže doprijeti, a uz najmanji mogući trošak. (npr. malu tr­govinu u kvartu, ne trebate oglašavati u nacionalnim novinama., i sl.)

Informirajte se o poticajima ili sufinanciranju koje eventualno možete ostvariti. Ako ih ne možete dobiti odmah, upam­tite uvjete koje morate zadovoljavati i postavite si ih kao cilj za bližu budućnost, pa po­kušajte ponovo.

Dobro razmislite je li kreditiranje baš najpametniji način financiranja Vašeg posla. Iz­računajte koliko Vas zapravo košta taj novac koji ćete dobiti (naknade i kamate). Ako je to ipak jedini način da krenete, dobro izračunajte koliko mje­sečno morate raditi za podmi­renje rate kredita i ukalkulirajte to u svoje projekcije.

Ako se spremate u posao sa partnerom, dobro i detaljno dogovorite sve elemente svog ortakluka. Budite svjesni da ćete s tom osobom/osobama dijeliti sve uspjehe i neuspjehe.

Uzmite u obzir sve rokove koje će Vam posao nametati i sve mogućnosti koje će Vam pružati i razmislite jeste li spo­sobni nositi se s njima. Često je najlakši dio započinjanje posla. Nemojte ubrzanom odlukom obilježiti čitav svoj život!

I najvažnije: osvijestite sve svoje osobne kvalitete, vještine i stručnosti i osmislite način ka­ko da ih najbolje primijenite u svom poslu. Tržište je zasi­ćeno jednoličnostima i svaka ‘pomaknuta’ ali kvalitetna po­nuda, bit će odmah uočena.

Naposljetku, odaberite knji­govodstvo koje će Vas od po­četka pratiti u Vašim planovima!

Sretno!

Teme i pitanja slobodno predlažite na Facebook stranici: Makora knjigovodstvo i poslovne usluge