Jedna od prvih poveznica sa vizijom koju želite ostvariti, trebao bi biti identitet. Prednost je što ovdje krećete od samog početka i sve ovisi o vama. Identitet malog ‘biznisa’ i prije nego je on nastao možete utemeljiti njegovom jezičnom i vizualnom komponentom.
Dobra je vijest da su trgovački sudovi prestali inzistirati na pravilu kako ime poduzeća mora biti na hrvatskom ili na jednom od mrtvih jezika, pa tako u posljednja četiri mjeseca, otkako smo u EU, ponovo niču tvrtke sa imenima čije je etimologija jasna samo njihovim tvorcima. Tako i vi možete upotrijebiti svu svoju maštu da ime poduzeća ili obrta povežete sa impresijom koju želite stvoriti u glavama svojih kupaca. Otkako sam svjedočila nekolicini višemjesečnih mozganja na tu temu, sklona sam sugerirati da ne gubite previše energije. Presudan utjecaj imena trajat će ionako samo dok svojim ponašanjem na tržištu isti eventualno ne poništite! Neka ime bude više naznaka grane poslovanja ili prvog dojma koji želite stvoriti u smislu ozbiljnosti, pouzdanosti ili suprotno tome veselosti, kreativnosti i sl.
Provjerite na sudskom registru (trgovačkog suda) da isto ime nije već iskorišteno na području mjesne nadležnosti prema sjedištu koje planirate za svoje poduzeće.
Ako ćete poslovati putem obrta, računajte na činjenicu da ćete u poslovanju uvijek morati isticati i svoje ime i prezime, jer kod fizičkih osoba samo ime obrta nije dovoljno za poslovno predstavljanje na bilo kojim pravnim ili poreznim dokumentima.
Kod poduzeća, zadruga ili udruga (pravnih osoba), naziv će naravno biti okosnica - uz oznaku pravne forme: d.o.o., j.d.o.o., udruga, centar, klub, zadruga…
Dobro i efektno ime zgodno je osmisliti i zbog još jednog razloga: svaki registrirani poslovni subjekt ima pravo na jednu besplatnu internet domenu ekstenzije “.hr”, ukoliko ista nije već zauzeta od drugog subjekta istog imena. S obzirom da će sve ostale koji požele takvo ime domene, a nisu registrirani poslovni subjekt, to koštati više od 600 kn svake godine, informacija nije zanemariva. Naravno, ime domene moći ćete birati i prema drugim kriterijima, ali tada uvijek samo naplatno.
Dio vizualnog identiteta je i logotip. Stvarate li posao koji će imati direktni kontakt sa širokim spektrom kupaca i orijentiran prvenstveno prema građanima, ulaganje u angažman profesionalca za stvaranje logotipa je preporučljivo. Logotip je danas postao standard istupanja na tržištu i uz njega će se vezati sve što ćete od svog poslovanja stvoriti. To će biti natruhe ‘brandinga’ i za najmanji posao. Hoćete li profesionalca naći u nekoj etabliranoj agenciji, ili među 'freelancerima' na nekoj internacionalnoj web stranici (gdje se tako nešto može dobiti za višestruko manje iznose) - ovisi o vašoj volji i financijskoj snazi. Na istim mjestima možete dobiti i sve ostale elemente svojeg vizualnog identiteta, koje ćete koristiti gdje god se komercijalno pojavljujete: u oglasima, letcima, posterima, ali i memorandumima, kovertama, računima i sl.
Sve su ovo stvari koje su povezane sa troškovima. Kao knjigovođa vas želim upozoriti da trebate unaprijed misliti kako biste te troškove mogli uvrstiti u rashode svojeg poslovanja. Ako ćete otvoriti poduzeće, tada trošak koji je nastao dok poduzeće nije postojalo - neće moći biti uvršten u njegove rashode. Obrtnik također u poslovne izdatke može ubrojiti samo ono što je platio u vrijeme kada je svoj obrt registrirao. Ono što je prednost obrtnika je činjenica da obrt može čitavu godinu biti upisan u registar, ali bez početka rada. To vrijeme možete iskoristiti upravo za pripremu poslova - jer u tom razdoblju ne može biti poslovnih prihoda, ali rashoda može.
Teme i pitanja slobodno predlažite na Facebook stranici: Makora knjigovodstvo i poslovne usluge