Ako ste introvertni i teško komunicirate, trebate biti svjesni da ćete otežano voditi posao koji će od vas osobno iziskivati direktan kontakt sa drugim ljudima
Kod malih poduzetnika - obrtnika i drugih fizičkih osoba, te samozaposlenih kroz mala poduzeća: d.o.o. i j.d.o.o., sve zapravo započinje od njih samih. Pod time mislim da su oni osobno najvažniji temelj svojeg posla.
Primjerice, ako ste introvertni i teško komunicirate, trebate biti svjesni da ćete otežano voditi posao koji će od vas osobno iziskivati direktan kontakt sa drugim ljudima. To ne znači da se privatnim poslovanjem nećete moći baviti, nego znači da svoj put od početka tražite u onom poslu koji će vam omogućiti da primijenite one karakteristike svoje osobnosti koje jesu razvijene. Također, ako volite prirodu i kretanje na čistom zraku - ne planirajte se baviti poduzetništvom koje će od vas tražiti 12-satni dnevni boravak u zatvorenom prostoru…
Prema tome, prvi korak planiranja je sagledati ono sa čime raspolažete u sasvim osobnom smislu.
Dalje, sasvim jasno i artikulirano definirajte osobne ciljeve koji želite postići. Kod većine poduzetnika, to su jedan ili više od sljedeća četiri cilja:
razviti i primijeniti svoju kreativnost
ostvariti mogućnost kontrole
odgovoriti na neki izazov
i onaj prozaični, ali sasvim opravdani cilj - zaraditi novac
Mali savjet: pri definiranju ciljeva nastojte malo okrenuti stvar. Ako pokušate razmišljati o tome što vi možete napraviti za druge, a koristeći svoje talente i resurse, možda će vam se otvoriti sasvim novi popis mogućnosti, nego ako samo sebe stavljate u centar. Osim što je na taj način ljudski sve na čvršćim nogama, i ekonomski je oportuno, jer će vaš uspjeh ovisiti upravo o tome koliko ćete uspjeti drugima plasirati ono što nudite.
Nastavno na ciljeve, definirajte i koje poslovne vrijednosti želite postići: kakav odnos među zaposlenicima, vaš odnos prema zaposlenicima, kupcima, konkurenciji, okolišu i zajednici; kakvu poslovnu etiku i tsl… Premda će se mnogi na ovo odmahnuti rukom misleći kako su ove teme ‘izašle iz mode’, ja ipak savjetujem da o njima dobro promislite, jer vjerojatno je izostanak razmišljanja o njima - pa posljedično i njihovo praktično zapostavljanje - i doprinijelo ovakvom svijetu u kojem živimo.
Prisjetite se što i tko vas najviše inspirira i motivira, a onda maštovito, isprva sami za sebe, opišite svoj koncept poduzetničke ideje. Neka vaš opis bude jasan i stvaran, ostvariv, jer samo takve vizije će imati šanse biti ostvarene. Neka vas pri tome vode ove smjernice:
hoćete li se baviti prodajom, servisiranjem, proizvodnjom, distribucijom, informatikom, ili nečim nenabrojanim…
koja će biti vaša grana poslovanja
koje proizvode ili usluge ćete nuditi
koju ćete dodatnu vrijednost stvarati
što će ju činiti posebnom, ili barem poželjnom na tržištu
tko će biti vaši kupci
kako vidite svoju poziciju na tržištu
koga vidite kao svoju konkurenciju
zašto bi kupci to što nudite kupili baš od vas, a ne od drugog…
i td.
Kad ste tako definirali svoje osobne ciljeve, vrijednosti, motivatore i koncept svoje cjelovite poduzetničke ideje, sažmite sve u jednu jezgrovitu rečenicu.
Čestitam! Upravo ste definirali viziju svojeg poduzetničkog pothvata!
Sljedeći je korak da proučite pravni i porezni okvir u kojem možete poslovati.
Sretno!
Teme i pitanja slobodno predlažite naFacebook stranici Makora knjigovodstvo i poslovne usluge