Stari Grci koristili su ga kao lijek protiv žgaravice. Rimski carevi obožavali su svoja vina začinjavati s njim. Žene u haremu turskog sultana žvakale su ga kako bi osvježile svoj dah i ubile dosadu. Već zadnjih nekoliko tisuća godina mastiks se upotrebljava u najrazličitije svrhe diljem Mediterana i Bliskog istoka - od Italije i južne Francuske do Sirije i Izraela. No, iako ima zaista bogatu i slavnu prošlost, mastiks je i danas slabo poznat proizvod u ostalim dijelovima svijeta.Mastiks je naime, smola koja se dobiva zarezivanjem kore zimzelene biljke latinskog imena Pistacia lenticus, tj. tršlje ili šmrce kako se naziva kod nas. Tršlja je biljka koja samoniklo raste diljem Mediterana, a i u Hrvatskoj se može naći prilično često na otocima i uz obalu. Najkvalitetnija smola dobiva se od grmova tršlje na grčkom otoku Chios. Tamo se mastiks još uvijek prikuplja na tradicionalni način - sredinom ljeta uzgajivači zarezuju koru biljaka. Smola koja istječe iz rezova u kori pušta se da se osuši na deblu, granama ili tlu oko tršlje, te se skuplja sredinom rujna. Na taj način nastao je mastiks, koji ima oblik malih kuglica, tzv. "suza", koje se ručno peru kako bi se pripremile za daljnju preradu. Upravo su se žitelji otoka Chiosa uhvatili zahtjevnog zadatka popularizacije mastiksa u Zapadnom svijetu.
Udruga uzgajivača mastiksa na Chiosu odlučila je primijeniti zakone koji funkcioniraju u modernom kapitalizmu - poraditi na brandiranju i marketingu te svoje proizvode plasirati putem trgovina najprije na širem području Grčke, a potom i diljem Europe i svijeta. A proizvodi koje nude su zaista brojni i raznoliki - tako se u njihovim trgovinama nazvanim Mastihashop mogu pronaći likeri, čokolade, keksi, lokumi, ulja, parfemi, zubne paste, žvakaće gume, vino, kozmetika…dakako, svi proizvodi sadrže mastiks u većoj ili manjoj količini. Posebice su popularne žvakaće gume koje imaju višestruko pozitivno djelovanje na zdravlje - djeluju antibakterijski na usnu šupljinu, sprječavaju nastajanje plaka te ublažavaju želučane tegobe. Prvi Mastihashop otvoren je 2002. godine na Chiosu i doživio je trenutni uspjeh - troškove otvaranja trgovine uspjeli su pokriti već nakon 72 dana. Budući da je riječ o proizvodu koji je prirodan, te autohton mediteranskom podneblju, ostaje nam vidjeti hoće li potencijal mastiksa - kako same proizvodnje, tako i plasiranja proizvoda - biti prepoznat na i hrvatskom tržištu…
Prodaja obiteljske tvrtke (poslovnih udjela u obiteljskoj tvrtki) predstavlja složen proces u kojem je ključno uskladiti financijske interese prodavatelja i kupca. Jedan od često korištenih instrumenata u ovakvim transakcijama je earnout– mehanizam kojim dio kupoprodajne cijene ovisi o budućim poslovnim učincima društva čiji su poslovni udjeli predmet transakcije.
Svatko tko je proveo godine gradeći posao zna koliko energije i predanosti to zahtijeva. Ponekad, vlasnici dođu do točke kada više ne mogu, ili ne žele, nastaviti dalje. To se može dogoditi iz više razloga, no kada je pravo vrijeme za prodati poslovne udjele i izaći iz obiteljskog poslovanja?
Prodajem oboje za 200 €, moguće i posebno kupiti. Tenisice Nike br. 38, nove, nošene jednom - 130 € Čizmice Gino Rossi br. 38, nošene svega dva-tri puta - 90 € ...