I bez trgovine, internet može biti vaš prodajni kanal za usluge, ako koristite portale koji spajaju izvođače i naručitelje raznih intelektualnih usluga

 

Da bi mogli bilo koju svoju robu ili uslugu prodati putem interneta, trebate na neki način registrirati svoje poduzetništvo: kao obrt, poduzeće ili samostalna djelatnost. Postoji niz djelatnosti za koje niti ne trebate imati poslovni prostor, već ih možete obavljati u svom domu. Oni koji će imati poslovni prostor ili čak i prodavaonicu, ili radionicu - također mogu i putem interneta nuditi svoje proizvode i usluge.

U praksi vidim da je ostvarena prodaja putem vlastite ‘web trgovine’ obično malog obima. Za širi doseg do kupaca, vjerojatno ćete se trebati obratiti nekom većem sustavu, od kojega ćete zapravo unajmiti platformu za web prodaju i istovremeno uvrštavanje u pretraživačku bazu tog sustava, što ćete dodatno i platiti. Dostupni su i predlošci internetskih trgovina koje se može postaviti na svoju mrežnu adresu, a postoje i domaće web aplikacije za izdavanje računa i praćenje skladišta koje su može povezati u taj sustav. Ako doista planirate prodavati putem prodajnog dijela vlastite web stranice, pobrinite se za dobru poziciju na tražilicama, jer ju u protivnom nitko neće posjećivati. I ne zaboravite registrirati djelatnosti informacijskog društva.

Onima koji žele plasirati usluge, a ne proizvode, zapravo je još lakše i oni nikako ne bi smjeli propustiti internet kao mjesto svojeg predstavljanja. Ako ne ulaganjem u registraciju domene, zakup servera (poslužitelja) i izradu samog sadržaja, onda barem otvaranja stranice na društvenim mrežama.

Oglašavanje na društvenim mrežama povezano je sa plaćanjem PDV-a u Hrvatskoj na iznos koji je zaračunala društvena mreža, kao inozemni poduzetnik.

Kada nešto prodate putem interneta, dužni ste za isporuku ispostaviti račun, isto kao da ste prodali drugim putem. Taj račun treba imati sve sadržajne elemente kao i svaki drugi račun, a sav prihod ostvaren prodajom roba ili usluga putem interneta dužni ste prijaviti kao prihod svojeg obrta ili poduzeća, te na njega platiti PDV, ako ste u sustavu, a kasnije i sve druge poreze.

Naplata koju ćete obaviti u okviru internet trgovine putem kreditnih kartica mora biti fiskalizirana u trenutku provedbe te naplate, dok naplate na Pay Pal ili uplatom kupca na žiro račun poduzetništva ne moraju biti fiskalizirane.

Šaljete li neke svoje proizvode ili robu dostavnom službom uz naplatu pouzećem, nastojte ugovoriti plaćanje prikupljenih sredstava od strane dostavne službe na žiro račun, što će vas osloboditi potrebe da fiskalizirate. Ipak, u praksi vidim da brojne web trgovine izdaju i fiskaliziraju račun u trenutku otpreme.

I bez trgovine, internet može biti vaš prodajni kanal za usluge, ako koristite portale koji spajaju izvođače i naručitelje raznih intelektualnih usluga, o čemu postoji detaljan tekst u ovoj rubrici, jer  je bitno raspoznati tko je stvarni kupac usluge radi pravilnog postupanja u vezi poreza na dodanu vrijednost.

Negativna strana interneta je da na njemu ravnopravno registriranim poduzetnicima istupaju i oni koji tek testiraju tržište, često i bez namjere da se ikada registriraju. Pri tome konkuriraju registriranim poduzetnicima koji značajni dio prihoda moraju proslijediti u državnu kasu.

Poželite li takvog konkurenta maknuti s tržišta, morat ćete sve prijaviti Državnom inspektoratu, čiji nalazi vama neće donijeti nikakve koristi.

Ionako mi se odavno čini da je siva ekonomija tihi otpor u kojem svi aktivno ili pasivno sudjelujemo, rezignirani neučinkovitošću državnog aparata koji njome biva zakinut.

Dodatno, upravo internet svakodnevno donosi rješenja za tržišno povezivanje i naplatu za kojima svi državni aparati samo nemoćno kaskaju. Korporacije koje ih omogućavaju uskoro će postati porezni izvjestitelji. Ionako su svojim budžetima odavno nadmašile one državne. U svemu tome,

Sretno nam bilo!


Teme i pitanja slobodno predlažite na Facebook stranici:Makora knjigovodstvo i poslovne usluge