Nakon što sam pregledala raspisani natječaj, moram reći da mi je drago da su konačno pomnije promišljene situacije u kojima malog poduzetnika treba potaknuti proračunskim sredstvima.


Svake godine u ovo doba godine nadležno ministarstvo za malo poduzetništvo raspiše natječaj za dodjelu nepovratnih sredstava. Pam­tim kada su se sredstva di­jelila svima prijavljenima koji su udovoljavali uvjetima, pa smo svi dobivali vrlo male iznose. Lani su  već procedura i natječaj bio zah­tjevniji, ali nedorađeni.
 
Ove naše prve europske godine natječaj djeluje pom­no isplaniran, a propozicije propisane za prijavu, ali i za ocjenjivanje, prilično precizne.
U tekstu ću dati kratki prikaz, a vi sve detaljno proučite na mrežnim stranicama Ministarstva podu­zetništva i obrta.

Prijave mogu slati mikro poduzetnici i obrtnici od 31.3. do kraja listopada, osim ako se bave poljo­privredom, ribarstvom, šu­marstvom, trgovinom i pri­premom hrane. Poslovanje mora trajati barem 3 mjeseca, i to sa pozitivnim poslov­nim rezultatom. Poduzetnik mora imati barem jednog zaposlenika, ne smije imati nepodmirenih javnih davanja, ili obaveza prema zapo­slenicima, a potonja dva uv­jeta moraju ispunjavati i svi drugi poduzetnici s kojima je vlasnički povezan.

Uz prijavu se podnosi niz već uobičajenih priloga i projektni prijedlog sa po tri ponude za svaki dio projekt.
 
Prihvatljivi su troškovi za nabavu strojeva, postrojenja i opreme, računalnih programa i sustava, opremanja interijera, uvođenje sustava upravljanja kvalitetom, ob­razovanje, marketinške ak­tivnosti, sajmove i sl., s tim da su neki od pobrojanih mogući tek kao dodatne pro­jektne aktivnosti (primjerice marketing i obrazovanje).

Priznaju se samo troškovi nastali nakon prijave na natječaj.

Minimalni iznos koji mo­žete tražiti je 10.000 kn, a maksimalni 300.000 kn, s tim da sami morate isfinancirati 25% projekta i PDV.

Ako vam sredstva budu dodijeljena, 80% iznosa ćete dobiti nakon potpisa ugovora, a ostatak kad dokažete da ste ih iskoristili po projektnom planu, i to ako niste u blokadi (u međuvremenu).

Novost je i činjenica da ćete za dobiveni novac jam­čiti bianco zadužnicom.

U postupku administrativne provjere će se provjeravati jeste li zadovoljili sve uvjete, uključivo i sasvim formalno određen način slanja prijave, a zatim slijedi postupak bodovanja u ko­jem će oni koji su ciljnoj skupini dobiti dodatne bo­dove. Iz tog razloga ove godine nema posebnih projekata za, primjerice, žene poduzetnice, tradicijske obr­te, Rome, poduzetnike iz ne­razvijenih područja, počet­nike i sl, nego će u okviru ovog projekta oni dobiti dodatne bodove koji će im dati veće šanse.

Nakon što sam pregledala raspisani natječaj, moram reći da mi je drago da su konačno pomnije promišljene situacije u kojima ma­log poduzetnika treba po­taknuti proračunskim sred­stvima. Konačno je u nat­ječaj stavljena i klauzula koja će smanjiti zloupotrebe os­nivanjem raznih sestrinskih tvrtki samo sa svrhom po­vlačenja ovih sredstava, a i jamstveni dokumenti.

Ono što će mnoge obe­shrabriti je potreba za pisa­njem projekta i za podnoše­njem prijave na strogo for­malan način. Kao knji­govođi to mi ni malo ne smeta, naučila sam na for­me.
 
Onima koji tome nisu vični ostaje solucija da prihvate neku od tržišnih ponuda i plate drugome da projekt pripremi u njihovo ime. 
Ako sredstva dobijete, morat ćete dopustiti da se podatak o tome javno objavi. Dapače, i sami ćete to mo­rati istaknuti na projektu koji ovim putem realizirate, što pokazuje da su naši ministri vrlo vješti u marketingu.

U svakom slučaju, imate li dobru poslovnu ideju i promišljen plan, potrudite se i probajte!

Teme i pitanja slobodno predlažite na Facebook stranici: Makora knjigovodstvo i poslovne usluge