Raznoliki su poduzetnički izazovi, a ja sam zahvalna ovim klijentima što smo uz njih i mi u uredu svladali svu ovu tematiku

 


U našem je servisu puno klijenata programera, dizajnera i sličnih zanimanja, koji većinom isporučuju svoje usluge temeljem ugovora o suradnji s manjim brojem kupaca, pa ne istupaju na otvorenom tržištu sa svojim rješenjima.

Nekoliko ih se ipak odvažilo napraviti svoj softver za široko tržište, i zamislite - prodaju ga putem svojeg hrvatskog poduzetništva. Kako su doista vični svome poslu, morali su se potruditi da u svoje prodajne platforme ugrade i niz rješenja kojima je jedina svrha ispravno fakturiranje i udovoljavanje poreznim propisima.

Napominjem da oni softver prodaju direktno njegovim korisnicima i da nisu predvidjeli prodaju putem zastupnika koji bi kupovali licencu za daljnju prodaju.

S obzirom da je softver namijenjen raznolikim vrstama primatelja, trebalo je organizirati nedvojbeno očitovanje kupaca kao fizičkih osoba ili kao poduzetnika.

Klijenti su, naime, u tuzemnom sustavu PDV-a, te postupaju na različit način prodaju li uslugu fizičkim osobama ili poduzetnicima.

Svim kupcima iz Hrvatske, pravnim i fizičkim osobama, naplaćuju PDV.

Poduzetnicima iz inozemstva prenose poreznu obavezu, tj. primjenjuju reverse charge, neovisno jesu li kupci poduzetnici iz europskih ili trećih zemalja. Tada se, dakle, PDV ne obračunava.

Fizičkim osobama iz trećih zemalja naplaćuju hrvatski PDV, a kada su kupci građani iz europskih država obvezni su svakome naplatiti porez na dodanu vrijednost prema propisima iz njihove države, budući da svoju uslugu isporučuju elektronskim putem.

Trebaju pratiti i bilježiti ukupno naplaćen porez po pojedinim državama i kvartalno ga prijavljivati u sustav MOSS, putem kojega će ga i uplatiti na žiro račun hrvatskog državnog proračuna, koji će ga potom prema analitici iz izvješća proslijediti u ostale države.

Naravno, s obzirom da se često naplaćuje kreditnim karticama, trebalo je u sve integrirati i sustav fiskalizacije, kako bi istovremeno sa naplatom o njoj bio obaviješten i server porezne uprave.

Naplate li putem PayPal-a, fiskalizirati ne moraju, ali mogu. Prodajna rješenja trebalo je prilagoditi odluci, a na tom servisu trebalo je otvoriti poslovni račun na ime tvrtke ili obrta.

Odabrali su i servis za kartičnu naplatu, s kojega nam redovno šalju na knjiženje izvješća i obračune naknada.

S obzirom da je prilikom prodaje softvera općeprisutan i standard prava na povrat, trebalo je podesiti sustave i u suprotnom smjeru - kada se vraća novac kupcu nakon definirane procedure zahtjeva, za što je nužna i transparentna dokumentacija za potrebe upita iz porezne uprave.

Klijenti svjedoče da im je zadovoljiti sve ovo bilo skoro isti izazov kao i osmisliti osnovni proizvod, softver.

Od nekidan trebali su sve to uskladiti i sa Uredbom o zaštiti osobnih podataka.

Raznoliki su poduzetnički izazovi, a ja sam zahvalna ovim klijentima što smo uz njih i mi u uredu svladali svu ovu tematiku.

Pridružite mi se u podršci ovim mladim ljudima koji nisu odabrali iseljenje, nego ostanak i poslovanje iz Hrvatske i poželimo im:

Sretno!

https://burza.com.hr/portal/samo-po-formi-molim/12404