Kada ste definirali svoje poduzetničke ciljeve i osmislili koncept svojeg budućeg poduzetništva, prvo sljedeće pitanje koje će vam se nametnuti će biti ono o sredstvima koja su potrebna za pokretanje.

Jasno je da nitko ne može u računice uvrstiti vrtoglavi rast svojeg poduzetništva od prvog dana. Možemo ga priželjkivati, možemo sve učiniti da se to dogodi, ali takav ishod bit će iznimka, a ne pravilo. Stoga je - ovisno o konkretnom poslu koji pokrećete - nužno planirati dovoljno sredstava ne samo za otvaranje obrta ili poduzeća, nego i za održavanje poslovanja u prvo vrijeme. Nemoguće je dati univerzalan odgovor koliko to početno vrijeme traje, jer to ovisi o više okolnosti u svakom konkretnom slučaju.

Najkraće će trajati u uslužnim djelatnostima u kojima poduzetnik plasira neko svoje znanje ili vještinu, a najduže u proizvodnim djelatnostima. I trgovina se, u današnje doba sveopće globalizacije i otežane naplate u produljenim rokovima, svrstava u djelatnosti s duljim rokom uhodavanja.

Za veći dio pothvata potrebna su i sredstva za rad, a njihova vrijednost varira. I ovdje su u najboljoj poziciji intelektualne usluge, a proizvodnja svake vrste vezana je i uz nabavu opreme i materijala, dok pokretanje trgovine iziskuje sredstva za opremu skladišta i/ili prostora trgovine i nabavu prve zalihe.
Vrijednost ulaganja može se izračunati ako poduzetnik raspolaže s dobro napravljenom analizom i planom.

Sam administrativni trošak otvaranja u ovoj je rubrici više puta spominjan, pa samo podsjećanje da je on od dvjestotinjak kuna za obrtnika do gotovo pet tisuća kuna za društvo s ograničenom odgovornošću.

Ono što se meni čini vrlo važnim, i na što uvijek podsjećam buduće male poduzetnike, je činjenica da će takvo poduzetništvo uvijek biti obiteljski posao, čak i kada članovi obitelji ne budu u njemu direktno sudjelovali. Razlog je tomu činjenica da mali poduzetnik ne obavlja svoj posao do određenog sata u danu, a nakon toga je posvećen svojem privatnom životu. Ne samo iz razloga što su kod nas porezi veliki pa se pola dana radi za sustav, nego prvenstveno zato što je poduzetništvo način razmišljanja i života. U njemu sve ovisi o poduzetniku. I kad ima zaposlenike, i voditelje poslova, na njemu ili njoj je da njih prati, osmišljava razvoj biznisa, širi kontakte i tome slično.

Zato je uputno prije pokretanja poduzetništva razgovarati o tome sa svojom obitelji, i od početka ustanoviti nove odnose u kojima je svaka pomoć od neprocjenjive važnosti.

Obrtnicima će članovi obitelji moći doista i pomagati u poslu, što znači da će moći uz njega ili njegove zaposlenike pomoći u obavljanju radnih zadataka, ali ne i samostalno raditi ako nisu zaposleni.

Osnivačima poduzeća, kao pravne osobe, oni će uvijek moći biti samo zaposlenici ili honorarno angažirani, jednako kao što će i sam osnivač morati biti ugovorno angažiran- ako za svoje poduzeće obavlja neki posao.

Pod zapošljavanjem se smatra sklapanje ugovora o radu, te prijavljivanje na mirovinsko i zdravstveno osiguranje, što za posljedicu ima mjesečnu obavezu obračuna i isplate plaće.

Jednostavno društvo, j.d.o.o., po tom je pitanju potpuno izjednačeno sa d.o.o., što znači da i u njemu svi koji za njega obavljaju posao moraju biti zaposleni, pa tako i osnivač i direktor.

Pri planiranju je potrebno uračunati troškove doprinosa i plaća za poduzetnika i zaposlenike za cijelo vrijeme uhodavanja posla, dokle god on ne dođe u fazu da prihodima financira rashode za osoblje. Konkretno vrijeme moguće je izračunati u konkretnom slučaju.

Za prvu informaciju znajte da je za obrtnika to 1.600 do 1.950 kn mjesečno, što ovisi i o načinu oporezivanja, a u poduzećima ovisi o ugovorenom radnom vremenu i plaći za zaposlene osobe. Ako će pomoći u računici, znajte da ćete na svaku kunu zaposleniku, u proračun poslati još barem pola kune, ili više kod iznadprosječnih plaća koje su u zadnjem poreznom razredu.

Kad postanete poduzetnik, podnevno zvono dobit će za vas jedno sasvim novo značenje!

Sretno!

Teme i pitanja slobodno predlažite na Facebook stranici Makora knjigovodstvo i poslovne usluge