Na našem tržištu postoje različiti uvjeti, različiti premijski sustavi, pa prema tome i različiti sustavi bonus-malusa

 

„Moj sin je imao osiguranje AO kod osiguratelja 1. u trajanju od 05.07.2016 – 05.07.2017.g. Tada nije imao nikakav bonus... Onda je produljio osiguranje i dobio 10% bonusa... No, do 11. mjeseca te 2017.g. nije uspio proći tehnički pregled. Popravili smo auto  i 24.11. 2017.  htjeli ga registrirati. No, na STPV su nam rekli da ne možemo sa starom policom, jer da je prošlo više od 30 dana od njenog izdavanja. Isto su nam rekli i kod osiguratelja 1. Stoga smo toga dana prekinuli staru i ugovorili novu policu... Rekli su nam da ne možemo imati više bonusa nego smo imali po staroj polici, jer nije prošlo godinu dana nego tek tri mjeseca. Nije nam bilo pravo jer nam je to bila treća polica. Dali su nam opet samo 10% bonusa. Sada opet moramo produljiti osiguranje i malo smo se raspitali. Osiguratelj 2. se čudi da već nemamo 15 % bonusa... i odlučili smo se za njega. Što je istina?... Možemo li tražiti povrat više uplaćenog novca od 1. Osiguratelja?...“, Mario.

 

Pitanje smo malo skratili, pa će nam čitatelj oprostiti, ali drugi su shvatili o čemu se radi.

Od stupanja na snagu Zakona o izmjeni i dopuni Zakona o obveznim osiguranjima u prometu, koji je stupio na snagu danom ulaska Hrvatske u Europsku uniju. Narodne novine br. 76/2013.), uvjete i premijske sustave slobodno donosi svaki osiguratelj sam za sebe. Nema zajedničkih uvjeta ni premijskih tarifa. Stoga je odgovor čitatelju Mariju da su u pravu i osiguratelj 1. (po čijem premijskom sustavu i uvjetima za 10% bonusa mora proći godina dana bez štete) i osiguratelj 2. (kod kojega očito to nije slučaj). Naravno, osiguratelji se moraju držati svojih uvjeta i tarifa, koje Nadzorno tijelo (HANFA) može tražiti prije početka primjene i to u svrhu provjere jesu li sukladni s propisima, siguravateljskim načelima i pravilima struke. Ako nađe da nisu – može od toga osiguratelja tražiti da ih uskladi. Na našem tržištu postoje različiti uvjeti, različiti premijski sustavi, pa prema tome i različiti sustavi bonus-malusa (negdje imate dvadeset razreda za bonus, negdje deset itd.) s različitim postotkom bonusa. Prema tome, ako osiguratelj 2. nudi osiguranje sukladno svojim tarifama, može odobriti 15% za isti ugovor kod kojega osiguratelj 1. nudi 10 % bonusa. S obzirom da je pitanje bonusa stvar uvjeta, naš čitatelj Mario ne može tražiti povrat od osiguratelja 1. zbog , kako kaže, „više uplaćene premije“.