Očito je da su mjere nadzora koje poduzima državno nadzorno tijelo-HANFA u okviru kontrole primjene odobrenog premijskog sustava obveznog osiguranja od odgovornosti motornih vozila, vrlo ozbiljno shvaćene od osiguratelja, koji više ne odobravaju olako neutemeljene bonuse, što ponekad buni vozače, koji smatraju da se ne bi smjelo" pretjerivati i zatvarati oči pred razumnim rješenjem…", kako kaže jedan naš čitatelj. A to razumno rješenje, prema njemu, bilo bi" apsolutno pravo na bonus stečen zbog činjenice da nije imao prometnih nezgoda odnosno šteta". Tragom nekoliko sličnih upita naših čitatelja o pravu na prijenos bonusa kad se proda(je) osigurano vozilo i kupuje drugo vozilo različitih karakteristika od onih koje je imalo prijašnje vozilo, potrebno je razjasniti o čemu se radi. Naime, ukoliko se "prodaje osobno vozilo i kupuje novo vozilo-motocikl", ili se prodaje osobno vozilo a kupuje teretno i tomu sl. ne može se na novonabavljeno vozilo prenijeti već stečeno pravo na bonus. U Uvjetima osiguranja od automobilske odgovornosti 2006., čl. 9. st. 4., stoji:" Ako je osiguranje isteklo ili je bilo prekinuto prije isteka osigurateljne godine, osiguranik nakon isteka (prekida) osiguranja ima pravo na isti premijski stupanj za isto vozilo ili za vozilo koje je promijenio unutar iste premijske grupe …". U konkretnom slučaju našeg čitatelja B. vozilo koje je imao bilo je osobno vozilo, osigurano uz ostvareni bonus i spada u premijsku grupu 1-osobna vozila. Kupio je motocikl, koji spada u premijsku grupu 6-mopedi i motocikli. Dakle, kod sklapanja ugovora o osiguranju za novonabavljeni motocikl ne može koristiti bonus kojega je imao na osobnom vozilu, jer se radi o promjeni kategorije vozila. Kolikogod izgleda čudna, ovakva odluka Uvjeta osiguranja je razumljiva, jer se bonus daje vozaču, ali vezano uz odredjeno vozilo, što uključuje i odredjenu (istu) vrstu vozila, dakle, isti izvor opasnosti. Netko tko je dobro vozio osobno vozilo i nije imao štetnih dogadjaja, ne mora biti dobar vozač i motocikla ili teretnog vozila ili autobusa i td. On se uporabom drugih kategorija vozila mora "dokazati", što znači da će startati bez bonusa, i godinama stjecati postupno veći stupanj bonusa, ako ne bude imao štetnih dogadjaja. Eventualnim povratkom na istu kategoriju vozila kao što je ona na kojoj je ostvari pravo na bonus-može to pravo oživjeti uz uvjet da prekid osigruranja za takvu kategoriju vozila nije trajao dulje od tri godine.