• Današnja tehnologija, posebno podaci koji se prikupljaju u Informacijskom centru pri Hrvatskom uredu za osiguranje, a koji su osigurateljima dostupni, omogućuju novi pristup sustavu bonusa/malusa: vezati sustav isključivo uz vozača i činjenicu da on nije počinio nezgodu odnosno štetu

"Godinama sam bio službeni vozač u jednom poduzeću i nikada nisam imao prometnu nezgodu. Po odlasku u mirovinu kupio sam vozilo na svoje ime. Kad sam ga došao osigurati  po obveznom osiguranju iznenadio sam se što mi je zastupnik na šalteru rekao da  plaćam  premiju  osnovnog (desetog) stupnja, dakle, bez prava na bonus koji sam uvijek imao, i to u maksimalnom postotku od 50%, kad sam osiguravao službeno vozilo.  Službenik mi je ljubazno pokazao uvjete gdje doista i piše da 'kada osiguranik sklopi osiguranje za vozilo prvi puta, plaća premiju osnovnog 10. stupnja'. Drugim riječima, nije moja zasluga što nisam imao štete, već je bonus ostao na vozilu kao da pripada vozilu, a ne vozaču…"

O ovom problemu našeg čitatelja Š.I. već smo pisali. Nažalost, po sadašnjem hrvatskom sustavu obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti nema čistog bonusa vezanog uz vozača (iako je isključivo vozačeva zasluga što nema štete), već se bonus veže uz vozilo (bolje rečeno: vlasništvo nad osiguranim vozilom) i prati njegovu sudbinu.

To se najbolje vidi iz konkretnog slučaja našeg čitatelja, koji je kao vozač godinama bio bez štete, ali napustivši vozilo poduzeća, svoj bonus kao vozač nije mogao prenijeti na svoje novokupljeno vozilo. On je bonus ostvario u korist poslodavca, koji će i kod slijedećeg osiguranja od odgovornosti službenog vozila imati maksimalni bonus, zarađen od našeg čitatelja. Kod pokušaja uvođenja liberalizacija i deregulacije obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti postojala je namjera nekih osiguratelja da bonus na premiju vežu uz vozača.

No, ideja nije prošla, jer da bi se to moglo učiniti mora postojati i siguran način kako utvrditi da određeni vozač doista nije imao prometnih nezgoda, odnosno šteta, bez obzira čijim vozilom.

Današnja tehnologija, posebno podaci koji se prikupljaju u Informacijskom centru pri Hrvatskom uredu za osiguranje, a koji su osigurateljima dostupni, omogućuju novi pristup sustavu bonusa/malusa: vezati sustav isključivo uz vozača i činjenicu da on nije počinio nezgodu odnosno štetu. Za nadati se da će se to dogoditi s početkom stvarne liberalizacije uvjeta i cjenika obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti.