Građani su malo zbunjeni. Jesu li ti prosjedi likovi koji im mašu sa ekrana i plakata Djed Božićnjak? Jesu li ove čile djevojke neke patuljčice? Neki elfovi koji im žele bolji život?



Počela je predizborna kam­panja. Istovremeno s njom, počela je božićno-novogodiš­nja kampanja. Sa svih strana obećavaju se prelijepe stvari. Smiješe se li­kovi sa ekrana i govore da će sve biti dobro ako zaželimo njih, ako čvrsto vjerujemo i držimo se pravog puta. Do­bar dio njih zagovara i prave kršćanske vrijednosti. Ku­pite, kupite, kupite. Glasajte, glasajte.

Tako da su građani malo zbunjeni. Jesu li ti prosjedi likovi koji im mašu sa ekrana i plakata Djed božićnjak? Jesu li ove čile djevojke neke patuljčice? Neki elfovi koji im žele bolji život? 
Doista je nespretno de­mokraciju spojiti sa konzu­merizmom. A pogotovo de­mokraciju, konzumerizam i vjerski blagdane. Jer, dobijemo jedu veliku zbrčku, u kojoj se više ne zna što je što. A kada je sve jako blizu, teško se raspoznaju vrijednosti. 

- U koga ono trebam vje­rovati? U novog predsjednika ili predsjednicu? 
- Ne - u rođenje Boga? 
- Hoće li biti popusta? 
- Za rođenje?
- Koliko ima glasača? 
- A kršćana? 
- A koliko košta pečena svi­njetina?
 
U periodu darivanja, kandidati i kandidatkinja jedne druge daruju uvredama. U početku će to biti suptilne, dvosmislene izjave. No kako se bude približavao sveti da­t­um demokracije, napadi će postajati žešći.  No, i blagda­ni imaju svoje adute. Osim Božića, koji se smjestio neš­to prije konačnog izbora, oko njega ima sva sila blagdana. A tu je i svjetovna No­va godina. Pravo veselje. I oni izbirljivi tu mogu pro­naći nešto za sebe. 

- Mama, mama, odvedi me tamo. Barbika ljubi djecu i slika se sa njima. 
- Nije to barbika, to je Ko­linda. 
- Jel' to neki slatkiš. Kupi mi Kolindu! 
- To nije slatkiš, ali ako ti se sviđa, može je mama zao­kružiti, pa ćeš je gledati sljedećih pet godina. 
- 5 godina!? 
- Pa da, tako to ide. 
- Pa ja sve svoje igračke za 5 godina prerastem. Onda mi dosade. 
- Mi odrasli nemamo taj luksuz. Što mi izaberemo, to se s nama igra 5 godina. 
- I ne možeš vratiti? 
- Nije to dućan. To je st­va­rni život. 
- Onda neću barbiku. To je samo marketing, tako ti kažeš - samo hoće da ih ku­pimo. 
- Hoćeš nešto drugo? 
- Fritule.