Građani su malo zbunjeni. Jesu li ti prosjedi likovi koji im mašu sa ekrana i plakata Djed Božićnjak? Jesu li ove čile djevojke neke patuljčice? Neki elfovi koji im žele bolji život?
Počela je predizborna kampanja. Istovremeno s njom, počela je božićno-novogodišnja kampanja. Sa svih strana obećavaju se prelijepe stvari. Smiješe se likovi sa ekrana i govore da će sve biti dobro ako zaželimo njih, ako čvrsto vjerujemo i držimo se pravog puta. Dobar dio njih zagovara i prave kršćanske vrijednosti. Kupite, kupite, kupite. Glasajte, glasajte.
Tako da su građani malo zbunjeni. Jesu li ti prosjedi likovi koji im mašu sa ekrana i plakata Djed božićnjak? Jesu li ove čile djevojke neke patuljčice? Neki elfovi koji im žele bolji život?
Doista je nespretno demokraciju spojiti sa konzumerizmom. A pogotovo demokraciju, konzumerizam i vjerski blagdane. Jer, dobijemo jedu veliku zbrčku, u kojoj se više ne zna što je što. A kada je sve jako blizu, teško se raspoznaju vrijednosti.
- U koga ono trebam vjerovati? U novog predsjednika ili predsjednicu?
- Ne - u rođenje Boga?
- Hoće li biti popusta?
- Za rođenje?
- Koliko ima glasača?
- A kršćana?
- A koliko košta pečena svinjetina?
U periodu darivanja, kandidati i kandidatkinja jedne druge daruju uvredama. U početku će to biti suptilne, dvosmislene izjave. No kako se bude približavao sveti datum demokracije, napadi će postajati žešći. No, i blagdani imaju svoje adute. Osim Božića, koji se smjestio nešto prije konačnog izbora, oko njega ima sva sila blagdana. A tu je i svjetovna Nova godina. Pravo veselje. I oni izbirljivi tu mogu pronaći nešto za sebe.
- Mama, mama, odvedi me tamo. Barbika ljubi djecu i slika se sa njima.
- Nije to barbika, to je Kolinda.
- Jel' to neki slatkiš. Kupi mi Kolindu!
- To nije slatkiš, ali ako ti se sviđa, može je mama zaokružiti, pa ćeš je gledati sljedećih pet godina.
- 5 godina!?
- Pa da, tako to ide.
- Pa ja sve svoje igračke za 5 godina prerastem. Onda mi dosade.
- Mi odrasli nemamo taj luksuz. Što mi izaberemo, to se s nama igra 5 godina.
- I ne možeš vratiti?
- Nije to dućan. To je stvarni život.
- Onda neću barbiku. To je samo marketing, tako ti kažeš - samo hoće da ih kupimo.
- Hoćeš nešto drugo?
- Fritule.