25.03.2015.
Dosadni zastupnici osiguranja…
„Pa, čovječe, ne daju mi mira. Zovu i kad je zgodno i kad je nezgodno (ovo češće, upravo u vrijeme kad se ruča ili odmara) i nude mi razna osiguranja, od osiguranja vozila, kuće, života… ali i kupnju vozila kod leasing poduzeća uz najbolje uvjete, korištenje servisa za održavanje vozila, uz najpovoljnije uvjete, i sl. Ne znam otkud im moji podaci i kako dođu do moga broja telefona ili do podatka kad mi ističe osiguranje vozila. Kad ih otpilim, uporno se javljaju ponovno na istu temu. Ponekad isti, a ponekad drugi glas. Ima li načina da ih se riješim?...“, pita naš čitatelj C.L.
O problemu curenja podataka o osiguraniku, najčešće vozaču i njegovom vozilu, višekratno smo pisali na ovom mjestu. Dolazilo je do prijenosa podataka o cijelom portfelju nekog osiguratelja na drugog osiguratelja. Kako - to je znano samo njima.
Kod svake vrste ugovora o osiguranju, kod kojega dajete podatke o sebi, vozilu, zgradi i slično, osiguratelj se – sukladno propisima o zaštiti privatnosti, o čuvanju osobnih podataka - obvezuju da će sve podatke o korisnicima strogo čuvati i da će ti podaci biti dostupni samo djelatnicima kojima je to nužno za obavljanja posla, a ti radnici su odgovorni za poštivanje načela zaštite privatnosti (ta klauzula se obično naziva Izjavom o privatnosti). Ugovaratelj osiguranja/osiguranik, potpisujući ponudu osiguranja ili policu osiguranja, potpisuje i svoju suglasnost odnosno privolu da ga osiguratelj kontaktira na način kako je to u ugovoru navedeno, ali potpisuje i suglasnost “za korištenje/prikupljanje/spremanje, snimanje, organiziranje, uvid i prijenos osobnih podataka isključivo za potrebe marketinško-prodajnih aktivnosti osiguratelja i njezinih tvrtki kćeri…” (klauzula u ugovoru obično nazvana Klauzulom o privoli).
Kad se radi o djelatnicima osiguratelja kome ste dali takvu privolu i koji vas zovu ili dosađuju, lijeka ima: naime u okviru Klauzule o obaviještenosti koju vam prije sklapanja ugovora daje osiguratelj stoji i upozorenje da svoj pristanak/ privolu na korištenje vaših podataka u marketinško-prodajne svrhe, možete “u svako doba odustati…i zatražiti prestanak kontaktiranja i/ili daljnje obrade osobnih podataka”. No, ako se radi o osiguratelju/osigurateljima koji imaju vaše podatke, a niste im dali privolu/ suglasnost na njihovu uporabu, obradu, slanje, kontaktiranje i sl. - stvar je mnogo problematičnija. Očito je da se radi o krađi podataka, a krug osoba kojima su dostupni vaši podaci vrlo je širok i teško je utvrditi tko je s vašim podacima trgovao i neovlašteno ih distribuirao. Pomoći može jedino policija, ako podnesete prijavu.
Izdvojeni članci
Poslovni svijet
Zašto vaša vizija ne dopire do tima?
Stalno ponavljate iste stvari, ali ništa se ne mijenja? Možda vaš tim nije kriv – nego nedostatak jasnoće s vaše strane. Evo kako to promijeniti!