25.03.2015.
Dosadni zastupnici osiguranja…

„Pa, čovječe, ne daju mi mira. Zovu i kad je zgodno i kad je nezgodno (ovo češće, upravo u vrijeme kad se ruča ili odmara) i nude mi razna osiguranja, od osiguranja vozila, kuće, života… ali i kupnju vozila kod leasing poduzeća uz najbolje uvjete, korištenje servisa za održavanje vozila, uz najpovoljnije uvjete, i sl. Ne znam otkud im moji podaci i kako dođu do moga broja telefona ili do podatka kad mi ističe osiguranje vozila. Kad ih otpilim, uporno se javljaju ponovno na istu temu. Ponekad isti, a ponekad drugi glas. Ima li načina da ih se riješim?...“, pita naš čitatelj C.L.
O problemu curenja podataka o osiguraniku, najčešće vozaču i njegovom vozilu, višekratno smo pisali na ovom mjestu. Dolazilo je do prijenosa podataka o cijelom portfelju nekog osiguratelja na drugog osiguratelja. Kako - to je znano samo njima.
Kod svake vrste ugovora o osiguranju, kod kojega dajete podatke o sebi, vozilu, zgradi i slično, osiguratelj se – sukladno propisima o zaštiti privatnosti, o čuvanju osobnih podataka - obvezuju da će sve podatke o korisnicima strogo čuvati i da će ti podaci biti dostupni samo djelatnicima kojima je to nužno za obavljanja posla, a ti radnici su odgovorni za poštivanje načela zaštite privatnosti (ta klauzula se obično naziva Izjavom o privatnosti). Ugovaratelj osiguranja/osiguranik, potpisujući ponudu osiguranja ili policu osiguranja, potpisuje i svoju suglasnost odnosno privolu da ga osiguratelj kontaktira na način kako je to u ugovoru navedeno, ali potpisuje i suglasnost “za korištenje/prikupljanje/spremanje, snimanje, organiziranje, uvid i prijenos osobnih podataka isključivo za potrebe marketinško-prodajnih aktivnosti osiguratelja i njezinih tvrtki kćeri…” (klauzula u ugovoru obično nazvana Klauzulom o privoli).
Kad se radi o djelatnicima osiguratelja kome ste dali takvu privolu i koji vas zovu ili dosađuju, lijeka ima: naime u okviru Klauzule o obaviještenosti koju vam prije sklapanja ugovora daje osiguratelj stoji i upozorenje da svoj pristanak/ privolu na korištenje vaših podataka u marketinško-prodajne svrhe, možete “u svako doba odustati…i zatražiti prestanak kontaktiranja i/ili daljnje obrade osobnih podataka”. No, ako se radi o osiguratelju/osigurateljima koji imaju vaše podatke, a niste im dali privolu/ suglasnost na njihovu uporabu, obradu, slanje, kontaktiranje i sl. - stvar je mnogo problematičnija. Očito je da se radi o krađi podataka, a krug osoba kojima su dostupni vaši podaci vrlo je širok i teško je utvrditi tko je s vašim podacima trgovao i neovlašteno ih distribuirao. Pomoći može jedino policija, ako podnesete prijavu.
Izdvojeni članci
Porezi i financije
Koja će biti najtraženija zanimanja u 2025. godini?
Donosimo kratak pregled zanimanja za koja se predviđa da će biti najtraženija u 2025. godini, s posebnim naglaskom na Hrvatsku
Poslovni svijet
Zašto vaša vizija ne dopire do tima?
Stalno ponavljate iste stvari, ali ništa se ne mijenja? Možda vaš tim nije kriv – nego nedostatak jasnoće s vaše strane. Evo kako to promijeniti!