HAK-ov popust od 15% jednostavno se izgubio, jer je bio de facto zamijenjen nekim po vrijednosti adekvatnim popustom, za koji se i nije tražilo članstvo u HAK-u.


Naš čitatelj B.C. piše: “Vrlo sam se iznenadio kad sam došao produžiti kasko osiguranje svoga vozila kod osiguratelja kod kojega vozilo osiguravam već sigurno dvadesetak godina (naravno, ne isto vozilo, već tri različita). Cijelo vrijeme mi je zastupnik osiguratelja odobravao popust na premiju s naslova članstva u HAK-u i to po stopi od 15%. Ovaj put mi se sa žaljenjem ispričao i obavijestio me da to­ga popusta više nema…”
 
Točna je izjava zastupnika ovog osiguratelja. Još davne 1998. godine taj osiguratelj je sklopio ugovor s HAK-om po kojemu su članovi HAK-a imali popust na kasko osiguranju svoga vozila do 15%. Svrha takvog sporazuma bila je međusobna podrška HAK-a i X osiguratelja u privlačenju novih i zadržavanju starih članova odnosno osiguranika (osigurateljna konkurencija je upravo jače počela, što je takav sporazum i motiviralo). Bilo je to u vrijeme kad je kasko osiguranje bilo vrlo profitabilna vrsta osiguranja na kojoj su osiguratelji zarađivali. A onda je došlo, postupno, do rušenja tarifa, pogodovanja leasing društava s posebnim povlasticama, odobravanja popusta bez kraja i naziva, među kojima se onaj HAK-ov od 15% jednostavno izgubio i skoro su svi na njega zaboravili, jer je bio de facto zamijenjen nekim po vrijednosti adekvatnim popustom, za koji se i nije tražilo članstvo u HAK-u (niti se morala pokazati članska iskaznica).

Danas je kasko osiguranje vrsta osiguranja na kojoj osiguratelji stvaraju gubitke. Kako je, izgleda, dno dosegnuto, za očekivati je da će se kljaštriti svi oni neutemeljeni popusti u cilju povećanja premije do razine koja garantira pozitivno poslovanje u toj vrsti osi­guranja. Nažalost, među tak­vim popustima, prema ocjeni osiguratelja iz pitanja, je i popust za članove HAK-a. Tako su desetine tisuća čla­nova HAK-a ostale bez jedne vrlo značajne povlastice, ali i osiguratelj bez baze iz koje je zasigurno dobivao znatan broj osiguranika. Tako se ukidanje popusta čini kao šteta za HAK i osiguratelja. No, u račune osiguratelja ne možemo ulaziti. Na HAK-u je da pokuša pronaći zamjenu za osigurate­lja i odgovoriti istom mjerom. Možda čak i osnivanjem dru­štva za uzajamno osiguranje svojih članova/vozača.