Posljednjih tjedana, na domaćem tržištu kapitala se sve više trguje dionicama domaćih brodarskih kompanija koje su godinama bile zapostavljene u segmentu burzovnog trgovanja, a neke od njih nikada i nisu zaživjele kao likvidna, unovčiva burzovna roba. Razloga za to ima više, od slabog poslovanja, nedefinirane vlasničke strukture, loše situacije na svjetskom tržištu, čijem su poslovanju i konkurenciji uglavnom izloženi i sl. Neki od njih su ipak u počecima likvidnijeg trgovnja na našem tržištu kapitala, tijekom 1996. i 1997. zabilježili i značajnije trgovanje poput Atlantske plovidbe, Jadroplova i Tankerske plovidbe dok se nekima uopće nije trgovalo do sada u nekom značajnijem volumenu kao što je slučaj sa Lošinjskom i Uljanik plovidbom. Međutim, tijekom 1999. i 2000. godine kada je većina naših dionica potonula duboko ispod svoje vrijednosti, više radi političke izolacija i tihih sankcija prema Hrvatskoj nego zbog nekih konkretnih razloga vezanih uz poslovanje, i dionice brodara su gotovo u potpunosti nestale iz trgovanja i tek sada doživljavaju svoj come back i cjenovno i količinski. U zadnjih nekoliko tjedana dionicama navedenih brodarskih kompanija se trguje sve intenzivnije a cijene su sve više. Tako je dionica Atlantske plovidbe samo ovaj mjesec dobila preko 150 % a protrgovana količina u ovom mjesecu čini gotovo polovicu ovogodišnjeg prometa. Inače od početka godine cijena ove dionice je narasla gotovo 2.400 %. Jadroplov je imao promet od gotovo 2.500 % ali uz dvostruko manji promet u odnosu na Atlantsku plovidbu čiji je promet bio oko 14 milijuna kuna. Dionicama Lošinjske plovidbe se trgovalo u daleko manjim količinama, a porast cijene u prosincu je iznosio oko 59 %, a na razini ove godine oko 99 %, dok se Tankerskom plovidbom trgovalo po cijenama koju su od početka godine porasle preko 600 % a samo ovaj mjesec oko 78 %. Uljanik plovidba je dobila na cijeni ovaj mjesec preko 500 % ali od početka godine je teško reći koliki je porast obzirom da se ovom dionicom ranije nije niti trgovalo pa nema mogućnosti usporedbe. Traženje novih prilika za ulaganje s jedne, nakon velikih skokova cijena dionica bivših fondova i drugih likvidnih dionica s jedne strane, te oporavak tržišta i rast vozarina na svjetskom tržištu s druge strane, za posljedicu imaju ovakav veliki interes za kupnju i porast cijena dionica brodarskih kompanija. Naravno, veliki volumeni su prisutne tek u zadnjih nekoliko tjedana, a ako se ovako nastavi ove će dionice učito postati sastavni dio likvidnog dijela hrvatskom tržišta kapitala umjesto povremenih sporadičnih pojavljivanja na burzovnim izvješćima.