29.11.2001.
I Crveni križ na teret vozača
Tiho i bez velike diskusije (valjda se pretpostavljalo da nema zainteresiranih) u Hrvatskom saboru donešen je novi Zakon o Hrvatskom crvenom križu. Zakon je objavljen u Narodnim novinama broj 92 od 24. listopada 2001.g., a stupio je na snagu osam dana kasnije. I što zapravo ima taj Zakon s vozačima? Pa, prvo, Država je Hrvatskom crvenom križu prepustila određene javne ovlasti (članak 9. Zakona), među kojima je i "osposobljavanje kandidata za vozače iz nastavnog predmeta pružanja prve pomoći osobama ozlijeđenima u prometnoj nesreći, i, nastavno, provođenje "ispita prve pomoći za vozače...". Za tu javnu ovlast Hrvatski crveni križ ima pravo naplatiti, i naplaćuje, posebnu naknadu radi pokrića troškova osposobljavanja i ispita budućih vozača. I tu bi veza između vozača i Crvenog križa trebala prestati. No, zakonodavac ne misli tako. On misli da naknada koju određuje Crveni križ za pokriće troškova tečajeva i ispita kandidata za vozače nije dostatna za funkcioniranje Hrvatskog crvenog križa. E, tu je sad drugi razlog "povezivanja" vozača i Hrvatskog crvenog križa. Jer gdje naći potrebna sredstva? Pa jasno, prema Zakonodavcu, u premiji obveznog osiguranja od autoodgovornosti. Prema Zakonu - članak 9. - Hrvatski crveni križ ima pravo na 1% premije obveznog osiguranja od autoodgovornosti "za unapređenje djelatnosti pružanja prve pomoći s ciljem smanjenja prometnih nesreća". Na stranu to što vozače i njihove osiguratelje o tome nitko ništa nije pitao, a trebao je. Bitno je da se nastavlja državna porezna praksa zahvaćanja u premiju obveznog osiguranja od autoodgovornosti svaki put kad neku instituciju valja izfinancirati, s istim obrazloženjem kakovo je dato u ovome Zakonu, dakle, preventiva, smanjenje nesreća itd. Čitatelji će se sjetiti nedavno uvedenih nameta na spomenutu premiju: 1% za financiranje vatrogastva, 1% za financiranje Zavoda za zdravstvo, 1% (doduše ne propisom već "dragovoljnim" sporazumom MUP - Hrvatski ured za osiguranje) za potrebe provođenja nacionalnog programa sigurnosti u prometu... Toliko je već subjekata koji uzimaju dio kolača obveznog osiguranja s naslova preventive i smanjenja prometnih nesreća da bi normalno stanje u Hrvatskoj trebalo biti - ceste bez prometnih nesreća s idealno uređenim službama prve pomoći, vatrogastva, zdravstva i tomu slično. No, stvarnost je nažalost potpuno suprotna. A uzimanje dijela kolača za gore navedene subjekte ima za posljedicu smanjenje dijela za isplatu šteta oštećenima u prometnim nesrećama, a to opet znači - povećanje premije obveznog osiguranja za sve vozače, bez obzira kako se oni ponašali u prometu.
Izdvojeni članci
Porezi i financije
Povećanje praga za ulazak u sustav PDV-a
Prag za PDV obveznike povećao se s 40.000,00 eura na 60.000,00 eura. Ova promjena ima značajan utjecaj na mnoge porezne obveznike i zahtijeva pažljivo praćenje i prilagodbu
Porezi i financije
Ovrhe i ograničenja na plaći u 2025. godini
U Hrvatskoj, pravila o ovrsi na stalnim novčanim primanjima, poput plaće ili mirovine, ovise o prosječnoj neto plaći objavljenoj za prethodnu kalendarsku godinu za razdoblje siječanj – kolovoz
Porezi i financije
Koja će biti najtraženija zanimanja u 2025. godini?
Donosimo kratak pregled zanimanja za koja se predviđa da će biti najtraženija u 2025. godini, s posebnim naglaskom na Hrvatsku