Nedavna simpatična gesta osječkih policajaca kojom su nagrađivali vozače motocikla koji su za vrijeme vožnje-poštujući prometne odredbe–nosili zaštitnu kacigu ukazuje bar na dvije stvari: 1) da je nagrada za ispravno ponašanje ponekad efikasnija i od kazne za neispravno ponašanje (nakon što se čulo za nagrađivanje mnogi vozači motorkotača su počeli nositi kacigu), 2) da mala, gotovo simbolična, sredstva ponekad imaju vrlo veliki učinak (marketinški–policija prijatelj discipliniranih vozača; odgojni–poštivanje propisa se isplati; preventivni–nošenje kacige smanjuje štetu itd.). S tog gledišta–akcija se može smatrati vrlo uspjelom. Usmjerena je na najslabije sudionike prometa, na sudionike koji zadnjih godina najviše stradavaju(mrtvi) u prometu, na sudionike koji uglavnom spadaju u mlađe generacije kojima je u prirodi lažni osjećaj neranjivosti i uživanja u hrabrosti slobodne i nesputane vožnje. Gdje je tu osiguranje? Prije odgovora na to pitanje, evo jedne - od mnogih koje se po Europi provode – akcije usmjerene prema mlađim vozačima u Italiji. Nakon što su utvrdili da je, s obzirom na populaciju, u Italiji broj stradalih mladih vozača (18 do 26 godina – 6 mrtvih/dan) dvostruko veći nego u Velikoj Britaniji, Švedskoj ili Nizozemskoj ili 50% nego u Njemačkoj, odnosno 15% viši od onoga Francuskoj, nadležna tijela (ANIA – tijelo koje udružuje osiguratelje, prometna policija i asocijacija udruga za zaštitu potrošača) su pristupila potpisivanju „sporazuma za mlade„ kojemu je cilj senzibilizirati osjećaj mlađih vozača za odgovorno ponašanje na cestama. U okviru toga sporazuma obveza osiguratelja jeste ponuditi mladima posebne police osiguranja koje u značajnoj mjeri smanjuju cijene osiguranja od automobilske odgovornosti. Zauzvrat, traži se da se mladi vozači ponašaju uzorno poštujući „načela deset glavnih pravila „koja spašavaju život, a koja je izradila ANIA (tipa: izbjegavati utrke pod utjecajem alkohola, takmičenja u prekoračenju dozvoljene brzine i sl.). Dakle, nagrađuje se poštivanje već postojećih zakonskih odredbi! Svi osiguratelji su projektu dali izravnu podršku. I da se vratimo na gore postavljeno pitanje: “Gdje je tu osiguranje“ - misli se na osječku i slične akcije – odgovor je: nažalost, nema ga! Rezultat: nema smanjenja premije za opasne i vrlo ranjive osiguranike, kao što su to mladi vozači; nema smanjenja premije jer oni čine velike štete; velike štete čine jer ih nitko ne sili ili im ne ukazuje na drugačiji (isplativ i koristan) put ponašanja; sve će se kotrljati starim uhodanim i pogibeljnim stazama kojima će i osiguratelji postupno doći do negativnog rezultata (ako im povjerujemo da već nisu!) u osiguranju od automobilske odgovornosti i, shodno tomu, zatražiti povećanje premije osiguranja od automobilske odgovornosti; a s obzirom da je tržište deregulirano – to će povećanje i dobiti. Krug će se zatvoriti, tapkanje na mjestu nastaviti, osigurateljna Europa će biti sve dalje…našom krivicom.
19.09.2008.
I nagradom do poštivanja pravila prometa
Izdvojeni članci
Porezi i financije
Što donosi novi porez na nekretnine u 2025. godini?
Porez će se utvrđivati prema stanju na dan 31. ožujka. Za onog tko na taj dan bude vlasnik nekretnine provjerit će se je li nekretninu dugoročno iznajmio ili u njoj živi, a ako je u kratkoročnom najmu ili prazna, plaćat će se porez
Radno pravo
Povećanje bruto plaća u 2025. godini
U 2025. godini očekujemo značajno povećanje minimalne bruto plaće u Hrvatskoj, s dosadašnjih 840 eura na 970 eura
Radno pravo
Promjene u Zakonu o tržištu rada
Na 32. sjednici Vlade RH predložene su izmjene i dopune Zakona o tržištu rada. Ove reformske mjere donose nekoliko ključnih promjena koje bi trebale poboljšati situaciju za nezaposlene