Pitanja koja se postavljaju prije odlaska na put su vrlo važna i traže jasan i transparentan odgovor prodavatelja osigurateljnih proizvoda i usluga
Masovni odlazak na europska skijališta hrvatskih zaljubljenika u snježne radosti prigoda je da podsjetimo na problem sigurnosti i potrebe za osiguranjem u slučaju opasnosti koje uobičajeno prate takva putovanja.
Naravno, to je prigoda i osigurateljima da ponude i prodaju svoje proizvode namijenjene upravo takvim putnicima, motoriziranima i onim drugima.
Pitanja koja se postavljaju prije odlaska na put su vrlo važna i traže jasan i transparentan odgovor prodavatelja osigurateljnih proizvoda i usluga (agenti osiguranja, putničke agencije, dileri motornih vozila …), a sve u cilju izbjegavanja kasnijih nesporazuma, koji, nažalost, nisu rijetki, što potvrđuje dosadašnje iskustvo nekih stradalnika.
Vrlo je važno razjasniti:
- koji se rizici pokrivaju za vrijeme puta i boravka u skijališnim centrima,
- koja je razlika između asistencije koju nude proizvođači/prodavači motornih vozila (asistencija uglavnom vezana za kvar vozila) i proizvoda koje nude osiguratelji (asistencija u slučaju prometne nezgode, koja obuhvaća ne samo problem oštećenog vozila već i zbrinjavanje putnika u vozilu),
- postoji li pravo na zamjensko vozilo ili ne,
- koji su rizici isključeni (sjetimo se samo gužve kad se dogodio slučaj erupcije islandskog vulkana i otkazivanja letova),
- što obuhvaća putno zdravstveno osiguranje (koja vrsta zbrinjavanja u zdravstvenim institucijama, važnost definiranja prava na repatrijaciju i liječenje u domovini ili u inozemstvu, iznos do kojega jamči osiguratelj za troškove medicinskog zbrinjavanja),
- što je pokriveno policom osiguranja od nesretnog slučaja (obratiti pažnju na osigurane svote i tablice invaliditeta),
- što je isplativije – jednokratna polica osiguranja ili godišnja polica osiguranja od istih rizika (nesumnjivo, ako se putuje više puta, bolje je i jeftinije ugovoriti godišnju policu osiguranja).
Kad se definira obim i visina pokrića pojedinih rizika, treba zatražiti pismene informacije o postupku u slučaju nastanka osiguranog slučaja (kontakt telefoni, e-mail ili SMS na koji se može prijaviti štetni događaj i dobiti uputa za daljnji postupak, podaci o kontakt osobi u zemlji (kod osiguratelja) i u inozemstvu (partneri osiguratelja u zemlji u koju se putuje i u kojoj se boravi). Tek ako ste dobro informirani znači da ste doista i osigurani!