U ovoj kolumni čitatelji "Burze" već sedamnaest godina svaki tjedan mogu naći odgovor na pitanje vezano uz neki konkretni problem iz oblasti osiguranja. Pismeni odgovor u samoj "Burzi", jasno, nije moguće dati na sve odgovore, pa se nekim čitateljima odgovor daje i na njihov e-mail upit. Naravno, odgovori koji se javljaju u ovoj rubrici su odgovori na konkretno postavljeno pitanje jednog čitatelja. Ponekad su to pitanja koja zadiru u elementarne stvari osiguranja, što nipošto nije razlog za njihovo eliminiranje i preskakanje. No, odgovor njima, što pokazuje i reakcija ostalih čitatelja, može koristiti i ostalim čitateljima koje zanima problematika osiguranja. Stoga napisi u ovoj kolumni imaju i odgojno-informativnu zadaću. Međutim, postavlja se pitanje vrijednosti samih odgovora, odnosno, korisnosti pitanja. Jer, kako nedavno reče jedan naš čitatelj, "lijepo je pročitati što Vi pišete, ali toga se osiguratelji ni nakon što sam im pokazao vaš odgovor ne drže, nego rade po svome". Konstatacija je apsolutno točna. Naime, samo u davno rimsko doba postojao je institut zvan ius respondendi (pravo davanja odgovora), koje su imali posebno ovlašteni pravnici i koje je garantiralo građanima da će državne institucije postupiti sukladno odgovoru kojega je dao ovlašteni pravnik. Kod nas toga nema. Stoga sva pitanja i svi odgovori koje daju autori ove i sličnih kolumni po raznim stručnim i inim revijama nemaju nikakvu obvezujući snagu, čak niti u društvu-instituciji u kojemu eventualno radi autor. Odgovori su osobno stajalište autora. Po njima niti jedno tijelo, državno ili privatno, nije obvezno postupiti. Odgovor kojega čitatelji traže stajalište je autora, koje kod normalnih i dobronamjernih subjekata ima onoliko snage koliko stručno i argumentirano vrijedi. Odgovor se svakako temelji na struci, nauci, propisima …Međutim, konkretno postupanje, u našem primjeru, osiguratelja, osim struke vezano je i kojekakvim svakodnevnim potrebama poslovne politike, koja je ponekad, nažalost, suprotna opravdanim očekivanjima osiguranika i oštećenika, odnosno, suprotna onome što bi struka preporučivala. Da nije tako - zar bismo imali godišnje cca 40.000 predmeta na sudu, samo s temelja obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti? Iz toga pak ne bi trebalo izvesti zaključak kako su odgovori beskorisni i nepotrebni. Odgovori su korisni i zbog toga što danas, u vrijeme sveobuhvatne medijske eksponiranosti, mogu itekako utjecati na stvaranje javnog mnijenja, dobre ili loše slike o nekom subjektu ili pak cijeloj djelatnosti. Iznošenje pitanja, davanje odgovora, potiče i javnu diskusiju iz koje vrlo često nastaju prijedlozi, koje ni "mjerodavni", oni koji imaju moć odlučivanja o tuđoj sudbini ili poziciji - ne mogu olako zanemariti.