„Bio sam s obitelji na godišnjem odmoru u Austriji. Imam kasko osiguranje motornog vozila kod osiguratelja X., koje vrijedi i u inozemstvu. Zadnjeg dana boravka u Austriji izgubio sam ključeve vozila, što mi je stvorilo veliki problem, jer sam morao zvati majstora da otvori vozilo i naručiti novi ključ, te čekati isporuku još dva dana uz dodatne troškove hotelskog smještaja, koje nisam planirao. Rezervne ključeve sam imao, ali su ostali doma u S., pa bi odlazak po njih bio vrlo skup. Sve skupa me stajalo preko tisuću eura. Imam li kakvo pravo po kasko osiguranju vozila na naknadu nastalih troškova?...“, C.N.

Nažalost, kasko osiguranje motornog vozila ne pokriva navedeni slučaj štete (troškova) zbog gubitka ključeva i nabavke novih ključeva. Taj slučaj je pokriven osiguranjem automobilske asistencije, ako je ugovorena kao posebno osiguranje. Osiguranje asistencije nude gotovo svi hrvatski osiguratelji, i tim osiguranjem se osiguravaju štete nastale zbog tzv. asistencijskog slučaja, a to je neočekivani događaj, neovisan od volje osiguranika u kojemu osigurano vozilo nije u voznom stanju, neprimjereno je za sigurnu vožnju ili je bilo protupravno oduzeto. Obveza osiguratelja je organizirati asistencijske usluge te pokriti troškove njihove provedbe, voditi brigu – skrbiti o vozilu i o korisnicima te pokriti njihove troškove. Među asistencijske slučajeve spada i pomoć kod problema s automobilskim ključevima.

Dakle, nakon poziva asistencijskom centru osiguratelja, čije podatke osiguratelj daje ugovaratelju osiguranja kod sklapanja ugovora o osiguranju asistencije, osiguratelj organizira asistencijsku uslugu i plaća troškove te usluge. Problem s ključevima kao asistencijski slučaj nastaje kad vozilo osiguranika nije u voznom stanju zbog gubitka, krađe ili oštećenja automobilskih ključeva, ili ukoliko su oni ostali zaključani u vozilu. Troškovi koje osiguratelj pokriva jesu troškovi dolaska izvođača usluge, troškovi za obavljenu uslugu i to obično ograničeno na jedan sat rada na mjestu gdje se vozilo nalazi; osiguratelj pokriva i troškove dostave rezervnih ključeva na dogovorenu adresu, ukoliko korisnik omogući njihovo preuzimanje u određenom kratkom roku (obično 24 sata) nakon prijave slučaja osiguratelju. U svakom slučaju, osiguratelj ne pokriva troškove novih ključeva, brave, materijala i štete koja nastane uslijed obavljenih zahvata na vozilu. Dakle, ugovorom o osiguranju asistencije točno su predviđeni troškovi koje to osiguranje pokriva. U konkretnom slučaju, da je naš čitatelj imao ugovoreno osiguranje asistencije za vozilo, osiguratelj bi platio troškove nabavljača ključa i trošak njegovog dolaska na mjesto gdje se vozilo nalazi. Ako je ugovorena i skrb za korisnike (putnike u vozilu) osiguratelj bi platio i trošak smještaja u hotelu, ali najviše za ugovoreni period (obično dva dana nakon prijave slučaja), i to u točno određenoj kategoriji hotela s doručkom.