20.11.2014.
Izmjene Zakona o porezu na dobit vezane uz reinvestiranu dobit
Vlada je na sjednici 30.10.2014. uputila u Sabor Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dobit, s Nacrtom konačnog prijedloga zakona (EU) koji, između ostalog, mijenja i dosadašnji način korištenja porezne olakšice u vidu reinvestirane dobiti.
Nova definicija reinvestirane dobiti je da se reinvestiranom dobiti smatra ostvarena dobit poreznog razdoblja iskorištena za povećanje temeljnog kapitala sukladno posebnim propisima, koja je jednaka iznosu izvršenih investicija u dugotrajnu imovinu s ciljem očuvanja postojećih radnih mjesta i za koju se rashodi u cjelosti utvrđuju kao porezno priznati u skladu s odredbama Zakona o porezu na dobit.
Navedene investicije u dugotrajnu imovinu moraju se izvršiti u tijeku poreznog razdoblja za koje se podnosi porezna prijava i to po tržišnim uvjetima.
Iz nacrta zakonske izmjene nije izvjesno da li se pod pojmom dugotrajna imovina podrazumijeva samo dugotrajna materijalna imovina (strojevi, oprema, nekretnine i slično) ili će u smislu korištenja olakšice biti prihvatljivo uložiti u kupnju firme što predstavlja dugotrajnu financijsku imovinu. Također, iz gore navedenih odredbi proizlazi kako se investicije u primjerice osobne automobile neće moći iskazati kao reinvestirana dobit pošto se za iste rashodi ne utvrđuju u cijelosti kao porezno priznati.
Nadalje, porezni obveznik dužan je zadržati broj radnika utvrđenih na početku poreznog razdoblja za koje se iskazuje umanjenje porezne osnovice temeljem reinvestirane dobiti i to najmanje dvije godine nakon proteka tog razdoblja, a u istom razdoblju nije dozvoljeno niti smanjenje temeljnog kapitala povećanog reinvestiranom dobiti.
Zakon također propisuje da obveznici koji su umanjili poreznu osnovicu za reinvestiranu dobit neće moći koristiti i olakšicu propisanu temeljem Zakona o poticanju investicija i unapređenju investicijskog okruženja pošto se smatra da je porezna olakšica za reinvestiranu dobit namjenjena investicijama koje se izvršavaju u kraćem razdoblju.
Bitno je napomenuti da se nove odredbe koje se tiču korištenja olakšice za reinvestiranu dobit primjenjuju tek pri podnošenju prijave poreza na dobit za 2015. godinu stoga je prijava poreza na dobit za 2014. godinu idealna prilika za korištenje navedene olakšice po „starim“, značajno povoljnijim uvjetima.
Efekt popularne porezne olakšice u vidu reinvestirane dobiti na proračun RH u 2013. i 2014. godini iznosio je sveukupno 2,37 milijardi kn manje prikupljenog poreza na dobit, dok su investicije i otvaranje radnih mjesta značajno podbacile u odnosu na početne projekcije efekta mjere. Najnovije izmjene Zakona usmjerene se prije svega prema povećanju prihoda proračuna, a s istovremenim zadržavanjem poticajnog okruženja za poduzetnike koji zbilja i imaju namjeru ostvarenja investicija u proces proizvodnje i pružanja usluga.
Izdvojeni članci
Radno pravo
Promjene u Zakonu o tržištu rada
Na 32. sjednici Vlade RH predložene su izmjene i dopune Zakona o tržištu rada. Ove reformske mjere donose nekoliko ključnih promjena koje bi trebale poboljšati situaciju za nezaposlene
Radno pravo
Povećanje bruto plaća u 2025. godini
U 2025. godini očekujemo značajno povećanje minimalne bruto plaće u Hrvatskoj, s dosadašnjih 840 eura na 970 eura
Porezi i financije
Što donosi novi porez na nekretnine u 2025. godini?
Porez će se utvrđivati prema stanju na dan 31. ožujka. Za onog tko na taj dan bude vlasnik nekretnine provjerit će se je li nekretninu dugoročno iznajmio ili u njoj živi, a ako je u kratkoročnom najmu ili prazna, plaćat će se porez