Otvorio sam obrt za specijalizirane dizajnerske djelatnosti i bavim se projektiranjem interijera. Pojavila se potreba za trgovinom odnosno prodajom namještaja, kućanskih uređaja, dekoracija i slično. Želim dodati djelatnost trgovine u svoj obrt. Ne bih imao salon namještaja nego želim imati mogućnost prodaje robe. Roba bi uglavnom išla od dobavljača direktno na objekt koji se oprema, ali nekad bi tu robu trebalo i skladištiti. Koji su uvjeti za obavljanje takve vrste trgovine?
Još do prije nekoliko godina obavljanje djelatnosti trgovine bilo je prilično komplicirano za male poduzetnike i one koji su tek započinjali s tom djelatnošću.
Donošenjem Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o trgovini (NN 98/19, 32/20, 33/23) te izmjenama i dopunama Pravilnika o minimalnim tehničkim i drugim uvjetima koji se odnose na prodajne objekte, opremu i sredstva u prodajnim objektima i uvjetima za prodaju robe izvan prodavaonica (NN 108/2014) nastale su povoljnije okolnosti za obavljanje djelatnosti trgovine.
Trgovina je gospodarska djelatnost kupnje i prodaje robe i/ili pružanja usluga u trgovini u svrhu ostvarivanja dobiti ili drugog gospodarskog učinka. Trgovac je pravna ili fizička osoba registrirana za obavljanje kupnje i prodaje robe i/ili pružanja usluga u trgovini.
Dakle, za obavljanje djelatnosti trgovine potrebno je da pravna osoba ili fizička osoba – obrtnik ispune opće uvjete za obavljanje djelatnosti, što znači da moraju biti ispunjeni minimalni tehnički uvjeti kojima moraju udovoljavati prodajni objekti, oprema i sredstva pomoću kojih se obavlja trgovina te drugi uvjeti propisani posebnim propisom s obzirom na oblik i način obavljanja trgovine.
Trgovac fizička osoba – obrtnik upisuje djelatnost trgovine u obrtni registar koji se vodi pri nadležnom Uredu državne uprave u županiji, odnosno gradskom uredu Grada Zagreba nadležnom za gospodarstvo, prema mjestu sjedišta obrta. Ako će se baviti trgovinom putem interneta, tada mora registrirati i djelatnost pod nazivom - usluge informacijskog društva.
Na kraju, svakako je uputno obratiti se i savjetodavnoj službi u Hrvatskoj obrtničkoj komori, a koja omogućuje obrtnicima besplatno savjetovanje o poslovanju u obrtu. Savjeti su dostupni svakog radnog dana od 8-16 sati.
Stručni savjeti pružaju se obrtnicima svakodnevno i to osobno, putem telefona, e-maila, pošte ili posjetom u obrtničkom pogonu. Savjeti se daju i budućim obrtnicima, posebice upute o otvaranju obrta, obliku poslovanja, zajedničkom obrtu, poslovođi, privremenoj obustavi i obvezama u poslovanju.