Kad osiguratelj odbija isplatiti osigurninu po ugovoru o osiguranju potrebno je analizirati sam ugovor o osiguranju


Da kasko osiguranje motornog vozila ne pokriva sve štete koje su posljedica prometne nezgode     uvjerio se i naš čitatelj V.O.  On je imao „potpuno kasko osiguranje moga vozila marke Renault Scenic, starog pet godina...kod  X osiguranja, kod kojega sam bio osiguran od samog početka... Nedavno sam imao lakšu prometnu nezgodu u kojoj sam sudjelovao na način da sam udario u zid svoje garaže, jer mi je jednostavno vozilo proklizalo na mokroj površini ulaza u garažu i nisam ga mogao na vrijeme zaustaviti. Šteta iznosi nekoliko tisuća kuna, jer su dijelovi vrlo skupi. Prijavio sam štetu osiguravajućem društvu i dobio odbijenicu uz obrazloženje da mi je šteta nastala zbog tehničke neispravnosti vozila, a što je navodno utvrdio njihov procjenitelj kod pregleda oštećenja...“.

 

Kao i obično u slučajevima kad osiguratelj odbija isplatiti osigurninu po ugovoru o osiguranju potrebno je analizirati sam ugovor o osiguranju, točnije, uvjete za osiguranje koji određuju sadržaj ugovora, pa sukladno tome i obvezu osiguratelja na isplatu osigurnine.


U uvjetima  za osiguranje automobilskog kaska osiguratelja X, kod kojega je naš čitatelj osiguran stoji klauzula po kojoj osiguratelj ne naknađuje „štete nastale zbog...tehničke neispravnosti vozila...“. Neispravne kočnice svakako znače da je vozilo bilo tehnički neispravno. U uvjetima za kasko osiguranje kod isključenja obveze osiguratelja zbog tehničke neispravnosti vozila ne postavlja se zahtjev da je osiguranik znao za tehničku neispravnost vozila. Bitno je da se nesumnjivo utvrdi da je štetna posljedica – šteta na vozilu u uzročnoj povezanosti s tehničkom neispravnošću, dakle, u slučaju našeg čitatelja, s neispravnim kočnicama.


Prema tome,osiguraniku stoji na raspolaganju samo mogućnost da dokaže da nezgoda nije uzrokovana neispravnim kočnicama (jer mišljenje osigurateljeva vještaka ne mora značiti i da je to onako kako on to tvrdi), već posljedica klizavog kolnika. U tom dokazivanju može pomoći i evidencija o redovnom servisiranju vozila, ali i pregled kočnica i kočionog sustava prigodom popravka vozila u nazočnosti i osiguranika, majstora (ili objektivnog vještaka mehaničke struke ) i predstavnika osiguratelja, koji bi pokazao o kakvoj se ne/ispravnosti radi i da li je ona uzrok nezgode.