Ako je vozilo u leasingu, o vrsti kasko osiguranja na kraju ipak odlučuje vlasnik – leasing poduzeće
„Ovih dana ističe mi kasko osiguranje moga vozila marke Golf. Vozilo je kupljeno preko leasinga i moram ga kasko osiguravati do otplate. Međutim, kako sam vidio u policama osiguranja, premija kasko osiguranja je uvijek ista, iako vozilo stari i sad je staro već 4 godine. Smatram da to nije u redu, jer plaćam kao za novo, a u slučaju štete dobit ću puno manju vrijednost...“ .
Ovaj problem naše čitateljice J.B. star je koliko i samo kasko osiguranje. Istina je da se premija za kasko osigurano vozilo, kod osiguratelja kojega navodi J.B., određuje prema novonabavnoj vrijednosti takvog vozila, a u slučaju totalne štete naknada se utvrđuje prema stvarnoj vrijednosti (prema vrijednosti vozila u trenutku utvrđivanja štete), i još k tomu umanjeno za tržišnu vrijednost ostataka vozila. Naravno da to može izgledati kao nepravda. Osiguratelji, koji imaju ovakvo kasko osiguranje, pravdaju to činjenicom da se kod djelomičnih šteta na osiguranom vozilu, a one su puno češće nego potpune štete, ugrađuju dijelovi koji su novi, da se vrši zamjena starih dijelova novima i da se ne odbija nikakva amortizacija. Dakle, da se najčešće naknada utvrđuje u visini troškova popravka, koji ponekad za stara (starija) vozila mogu biti i veći od istih popravaka za nova vozila (recimo, dijelove za starija vozila teže je i skuplje nabaviti).
Naravno, postoji mogućnost da osiguratelji ponude na tržištu razne kombinacije kasko osiguranja. Tako za starija vozila odobravaju posebne tarife koje predviđaju popust na starost, ili pak uvjetima osiguranja određuju da se kod totalne štete na starijem kasko osiguranom vozilu neće odbiti amortizacija i da će se naknada računati kao i kod novih ili novijih vozila... Postoje i kombinacije po kojima se ugovara kasko osiguranje za starija vozila uz klauzulu da će se premija odrediti prema stvarnoj (tržišnoj) vrijednosti vozila koje se kasko osigurava, ali da će se onda i u slučaju šteta, kako totalnih, tako i djelomičnih, odbijati amortizacija za ugrađene (nove) dijelove, itd.
Kao što vidimo, na razvijenim osigurateljnim tržištima mogu se naći razne kombinacije kasko osiguranja, a vlasnik vozila bira onu kombinaciju koja mu najviše odgovara Gospođa J.B. bi mogla potražiti i na našem tržištu, jer nisu sve kombinacije kasko osiguranja kod svih osiguratelja iste. Naravno, njezin problem je i u tome što je vozilo u leasingu, pa će konačno o kombinaciji ipak odlučiti vlasnik – leasing poduzeće.